05 - Cierń w boku | Solucja Assassin's Creed Syndicate
Aktualizacja:
05 - Cierń w boku
Uwaga: Lokacja pełna jest przeciwników, zarówno templariuszy jak i gwardzistów, których pokonanie w przypadku wykrycia będzie rzeczą karkołomną. Z tego powodu najlepszym rozwiązaniem jest pozostawanie w ukryciu jak najdłużej. Pamiętaj także o możliwości rozpoznawania poprzez użycie wzroku orła templariuszy w przebraniach gwardzistów - możesz ich zabijać, bez obaw o cel opcjonalny.

Z pociągu zostaniesz przeniesiony do Tower of London. Zeskocz ze statku, a następnie wespnij się na mur, z lewej strony głównej bramy. Uważaj na spacerującego po murze strażnika, gdy ten się odwróci szybko przeskocz do punktu widokowego.
Uwaga: Na teren twierdzy możesz też wejść, gdy chwilę wcześniej wyskoczysz ze statku, do kanału na wprost, zaraz po rozpoczęciu zadania. Poczekaj wtedy na mijający patrol, a następnie użyj linki, aby dostać się na punkt widokowy.
Zdobycie klucza

Niezależnie od wybranej metody morderstwa na samym początku dobrze jest zdobyć klucz, który przyda się w dalszej części zadania. Ma go naczelnik spacerujący w zachodniej cżęści twierdzy. Aby ukraść go niepostrzeżenie poczekaj, aż ten zakończy swój obchód i na chwilę zatrzyma się w ogrodzie. Masz wtedy okazję do zabrania klucza, bez wywoływania alarmu.
Jeżeli kradzież sprawia Ci problemy pamiętaj, że naczelnika możesz zabić. Zrobienie tego z ukrycia będzie szybsze i łatwiejsze do wykonania na trasie, możesz też tego dokonać z powietrza, zeskakując z pobliskich budynków. Posiadając umiejętność Grabież pokonanych od razu zabierzesz niezbędny klucz. Następnie przystąp do głównej części zadania.
Uwaga: Jeżeli najpierw uwolnisz konstabla prawdziwi gwardziści nie będą Cię atakować. Możesz wtedy bez kłopotów ukraść klucz (lecz będzie już wtedy praktycznie bezużyteczny).
Sposób 1 - uwolnienie konstabla

Ten sposób morderstwa związany jest z postacią konstabla, znajdującą się we wschodniej części twierdzy. Aby do niego dotrzeć koniecznie poruszaj się po dachach, gdzie nie ma przeciwników lub jest ich zdecydowanie mniej - ryzyko wykrycia jest wtedy stosunkowo niewielkie. Będąc na budynku, w którym przetrzymywany jest konstabl zlokalizuj przeciwnika przechadzającego się na balkoniku z tyłu (wszystkich wrogów możesz tutaj zabijać, gdyż nie są to strażnicy, a templariusze). Poczekaj na niego i zeskocz z góry wykonując egzekucję.

Następnie przekradnij się do pomieszczenia w środku. W następnym pokoju, z lewej strony, poczekaj aż przeciwnik odwróci się przodem do okna, a tyłem do Evie. Zabij kobietę i wyjdź na korytarz - tutaj także uważaj na kolejną parę (jeden z przeciwników patroluje korytarz). Wykorzystaj chwilę nieuwagi i zasztyletuj strażnika stojącego przy oknie, a następnie zaczekaj, aż ten spacerujący po korytarzu odwróci się do Ciebie tyłem. Następnie, już blisko miejsca, w którym przetrzymywany jest konstabl, zabij ostatniego z pilnujących go przeciwników. Porozmawiaj z konstablem i otwórz drzwi (tylko, jeżeli zdobyłeś wcześniej klucz od naczelnika).

Jeżeli nie skorzystałeś z okazji naczelnika, musisz jeszcze zejść na parter budynku, gdzie kręci się templariusz posiadający klucz. Na dole znajduje się oprócz niego czterech innych przeciwników. Bez ceregieli wyeliminuj wszystkich blokujących drogę, a następnie uwolnij konstabla. Dzięki temu obniżysz poziom zagrożenia w twierdzy - prawdziwi gwardziści nie będą Cię niepokoić.

Ostatecznie idź do konstabla i zwerbuj jego ludzi. Następnie razem z nimi wejdź do wnętrza twierdzy, po prostu korzystając z głównego wejścia. Rozgorzeje walka, w której wspomagaj swoich sojuszników. Gwardziści i konstabl są jednak na tyle silni, że bez większych kłopotów wyeliminujecie razem wszystkich atakujących templariuszy. Na końcu zabij także Lucy Thorne, która niewątpliwie włączy się do walki.
Uwaga: Pomówienie z konstablem po jego uwolnieniu (gdy stoi wśród gwardzistów) oznacza zablokowanie finezyjnego zabójstwa. Jeżeli chcesz tylko obniżyć zagrożenie wśród prawdziwych gwardzistów to uwolnij konstabla, ale później z nim już nie rozmawiaj.
Sposób 2 - finezyjne zabójstwo

Okazja związana z postacią sprzymierzonego gwardzisty umożliwia dokonanie finezyjnego zabojstwa. Na początek, kierując się od punktu widokowego, przejdź po budynkach znajdujących się na skraju zastrzeżonego terenu i obejdź część twierdzy. Następnie możesz zeskoczyć na budynek, który będziesz miał przed sobą - tuż obok niego znajduje się postać gwardzisty.

Twoim zadaniem będzie zabicie trzech podszywających się za gwardzistów templariuszy:
- pierwszego z nich znajdziesz w tym samym ogrodzie, co naczelnika (najbliżej wejścia). Zaskoczyć go możesz w dwócj miejscach w środku, upewnij się tylko, że ominąłeś budki strażnicze.
- drugi znajduje się na szczycie twierdzy. Skorzystaj tutaj z rzuconego celnie noża bądź strzałki, gdyż na dachu znajdziesz masę przeciwników, głównie prawdziwych gwardzistów.
- trzeci cel znajdziesz w okolicy położenia konstabla. Z budynków na górze możesz rzucić nożem w wiszącą platformę z beczkami, która spadnie mu na głowę.
Uwaga: Jeżeli wcześniej uwolniłeś konstabla, ale nie sprzymierzyłeś się z nim do końca (czyli nie porozmawiałeś po uwolnieniu go) obniżyłeś tym samym poziom zagrożenia, sprawiając, że zwykli strażnicy nie będą Cię atakować. Wykorzystaj ten fakt do bezpardonowego poruszania się po terenie twierdzy i bez skrupułów czy ukrywania się zabij fałszywych gwardzistów.

Po wyeliminowaniu wszystkich trzech przeciwników pozostaje jeszcze powrót do sprzymierzonego gwardzisty i wejście do twierdzy. Upozoruj porwanie, a następnie kierując gwardzistą prowadź Evie tak, aby nie niepokoić templariuszy w twierdzy (kontroluj tempo). W dwóch miejscach: przy schodach, oraz na górze, przed wejsciem do sali, w ktorej znajduje się Lucy Thorne, musisz podwójnie uważać. Ostatecznie, gdy dotrzesz na miejsce odblokowana zostanie możliwość finezyjnego wykonania zabójstwa.
Sposób 3 - infiltracja twierdzy
Ten sposób zabójstwa jest z pewnością najtrudniejszy i nie polecany. Jeżeli jednak ktoś lubi wyzwania może spróbować bez żadnej pomocy zakraść się do twierdzy i niepostrzeżenie dostać się do samej góry, skąd będzie mógł zabić Lucy Thorne.

Z punktu widokowego zahacz linką o elementy twierdzy, tak, aby pod Tobą znalazło się dwóch fałszywych gwardzistów, stojących na drewnianym podeście. Z linki zlikwiduj ich obu, a następnie kolejnego wroga, zaraz przy wejściu.

Tudnym elementem będzie dostanie się na piętro. Poczekaj aż wróg znajdujący się z prawej strony schodów odejdzie kawałek i przeskocz na schody, omijając pilnującego je strażnika. Następnie na górze zlokalizuj wąskie przejście, prowadzące jeszcze wyżej (w lewej części pomieszczenia).

Trafisz do korytarza pokazanage na screenie. Konsekwentnie zabij po cichu trzech przeciwników, a na końcu czwartego, który spaceruje pomiędzy balkonikiem. W tym momencie najtrudniejsza część zadania jest już za Tobą, z tego miejsca możesz wykończyć znajdującą się poniżej Lucy Thorne.
Uwaga: Do tego miejsca można dostać się również od góry. Na dachu pełno jest jednak gwardzistów i wejście do środka bez zauważenia jest bardzo ciężkie. Dodatkowo musisz wtedy zlikwidować dwóch strażników pilnujących punktu wejścia. W środku natomiast zabij dwójkę templariuszy, otwórz kratę, zabij przeciwnika chodzącego po balkoniku i zlikwiduj z powietrza Lucy Thorne znajdującą się poniżej. Metodę możesz też wykorzystać po uwolnieniu konstabla, gdy wejście do twierdzy będzie banalnie proste - strażnicy po prostu nie zareagują.
Ucieczka

Po dokonaniu zabójstwa włączony zostanie alarm i rozpocznie się walka pomiędzy templariuszami i gwardzistami. Nie powinieneś się nią w ogóle przejmować, pamiętaj tylko, że nawet jeżeli uwolniłeś konstabla strażnicy na nowo będą mogli Cię zaatakować. Opuść teren twierdzy, aby zakończyć zadanie.
Okazje
Naczelnik - postać tą znajdziesz w ogrodzie, w zachodniej części twierdzy. Okraść go możesz tylko w określonym momencie, gdy kończy on swój obchód i przez chwilę stoi w ogrodzie. Łatwiej jednak będzie go po prostu zabić, powinieneś posiadać już umiejętność Grabież pokonanych. Kradzież jest trudniejsza i zwiększa ryzyko wykrycia, natomiast na jedno zabójstwo możesz sobie pozwolić (cel opcjonalny pozwala na wyeliminowanie 5 gwardzistów). Zyskacz klucz odblokowujący zamknięte drzwi na terenie twierdzy - przy jego użyciu możesz uwolnić konstabla.
Sprzymierzony gwardzista - odblokuje finezyjne zabójstwo. Najpierw jednak musisz wyeliminować trzech podszywających się pod strażników templariuszy. Pierwszego z nich zabijesz w ogrodzie (ten sam, w którym spaceruje naczelnik), drugiego na dachu twierdzy (użyj noża lub strzałki), a na trzeciego, znajdującego się w pobliżu okazji konstabla, zrzuć platformę z beczkami. Na koniec, sterując gwardzistą, przeprowadź Evie pomiędzy templariuszami prosto pod nos Lucy.
Konstabl - jego uwolnienie obniża poziom zagrożenia (prawdziwi gwardziści nie będą Cię atakować) i umożliwia wynajęcie kilku ludzi (tak, jak w przpadku gangu). Ekipa ta jest na tyle silna, że wystarczy wparowanie do twierdzy, aby wywabić Lucy Thorne z ukrycia. Z pomocą konstabla i jego ludzi zabicie wszystkich przeciwników będzie znacznie łatwiejsze, tym samym jest to jeden ze sposobów na zakończenie zadania.
Wyzwania
Zabij nie więcej niż 5 królewskich gwardzistów - wykonanie zadania jest możliwe bez zabijania nawet jednego strażnika. Pamiętaj, że na terenie twierdzy znajdują się także templariusze, niektórzy w strojach gwardzistów. Rozpoznasz ich za pomocą wzroku orła, możesz dowolnie ich eliminować. W przypadku okazji naczelnika łatwiej będzie zabić go niż ukraść klucze - to w sumie jedyny raz, kiedy warto rozważyć zabójstwo gwardzisty. Jeżeli uwolnisz konstabla strażnicy nie będą Cię już atakować (tylko Ci prawdziwi).
0
Komentarze czytelników
paTT1 Junior
Mam problem z śledztwem ,,morderstwo w pałacu " otóż gdy kończyłem zadanie wyskoczył błąd który spowodował wyłączenie PlayStation 4 kiedy znów włączyłem konsole śledztwo jest niemożliwe do zrobienia bo nie mogę go włączyć nawet ikona się nie pokazuje...Czy mogę włączyć jeszcze w jakiś sposób to zadanie czy raczej nie ?Jeśli tak to jak z góry dziękuję za odpowiedź
Mloody93 Junior
Mam pytanie.. Czy jest ktoś wstanie wykonać drugą część zadania? "Odłącz wagon ze wsparciem"
Żeby zrobić 1/2 to nie problem, ale już drugiego wagonu nie zalicza, próbowałem każdej możliwej opcji i nic.. Szukam na necie jak to zrobić ale nigdzie nie ma screena pokazującego, że ktoś ma 2/2, ani żadnych filmików z tą misją... Ktoś to w ogóle dał radę zrobić?
premium084423011 Junior
Ja mam problem w postaci tego że za każdym razem gdy wchodzę do pociągu Jacob albo Evie mówią coś o liście a ja za cholerę nie mogę go znaleźć i boję się że pomine coś ciekawego proszę o pomoc !!!!
marcin.997 Centurion
W misji Badania i rozwój musimy odłączyć tylko te co mają dach i misję zaliczy ...
ang3lo Junior
Przy zakłóceniu helixa nr 30 przelatuję przez nie ręką i go nie zbiera. Miał ktoś już ten problem?
zanonimizowany1334610 Junior
czy żeby przejść na 100% trzeba odblokować wszystkie atuty?
GanjaTeam1998 Junior
Jak mam używać haka z linka nie mogę zdobyć ostatnio helixa w Whitechapel ?
jebacp Junior
Ta gra to śmieszne gó**o tyle lat po premierze jakieś dodatki itp A nadal błędy w misjach nie moge nikogo oskarżyć w misji z polkownikiem choć zrobiłem wszystko tak samo jak w opisie nic tylko odinstalować to scierwo bez ukończenia nie polecam 0 na10
nieosiagalnaax3 Junior
Hej, mam problem, proszę o pomoc, robię misję w sekwencji 5 ( fabuła ) i rozdział KONIEC TRASY , drugi punkt za zabicie celu tylko ze trzeba wejsc sekretnym przejsciem, nie zalicza mi choc punkt nad pociagiem wskazuje aby tam stanac i wtedy Jacob wskakuje przez szklany sufit zabijajac cel , i nie zalicza, ktos mial taki problem ? Gra sama wskazuje zeby wejsc tym wlasnie wejsciem. Bo to jedyny slaby punkt w tym wagonie pociagowym. z gory dzieki za pomoc ;)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
