Jednostki | Podstawy rozgrywki | Anomaly 2
Aktualizacja:
W Anomaly 2 do dyspozycji graczy oddano 5 rodzajów jednostek bojowych. Ponadto każda jednostka może morfować w jeden z dwóch typów, co daje łącznie 10 potencjalnych maszyn w maksymalnie sześciopojazdowym konwoju. By zmorfować jednostkę wystarczy dwukrotnie kliknąć na niej lewym przyciskiem, bądź wybrać odpowiednią opcję w menu oddziału. Dobór jednostek odpowiednio do przeciwników i terenu walki jest kluczowy dla powodzenia misji. W większości przypadków dysponujesz całkowitą swobodą w doborze arsenału. Co istotne, raz wybrane jednostki nie są permanentnie przypisane do danej misji. W każdej chwili można sprzedać stare i kupić nowe. Cena sprzedaży, jest przy tym taka sama jak cena kupna i ewentualnych ulepszeń, więc manewr wymiany sprzętu nie jest stratny. Jedynymi wyjątkami od tej reguły są sytuacje, w których sprzedajesz uszkodzony pojazd (wówczas cena jest zmniejszona o procent uszkodzeń), lub gdy sprzedajesz w czasie trwającej walki (wówczas cena jest o 30% niższa).
Każdą jednostkę można ulepszać trzykrotnie (dane techniczne podane na poniższych zdjęciach dotyczą maksymalnie ulepszonej jednostki). Materiał potrzebny do rozwoju, bądź zakupu, jednostek, czyli Carusaurum zdobywa się niszcząc wieże przeciwnika oraz w czystej formie, strzelając do charakterystycznych trójkącików widocznych na ekranie mapy.
W grze istnieją również dwie jednostki specjalne, jednak z wyjątkiem niektórych momentów kampanii, nie ma do nich dostępu (wliczając w to grę wieloosobową). Nie mają również żadnej wartości bojowej, dlatego nie zostały opisane w tym dziale, a bezpośrednio w opisie przejścia, w misji 07 i 13.

Hound to podstawowa jednostka w grze. Wbrew pozorom, jest jednak niezwykle użyteczna i wartościowa nawet w ostatnich etapach gry. Assault dysponuję bardzo dużą siłą rażenia i przyzwoitym zasięgiem. Jest bardzo szybkostrzelny, ale dopiero po 12 sekundach ciągłego ognia, kiedy to się rozgrzeje (poziom rozgrzania reprezentuje małe kółeczko obok paska życia). Jego lufy bardzo szybko stygną, więc do najefektywniejszego działania potrzebuje stałej walki. Z racji tego idealnie sprawdzi się na otwartych terenach pełnych Enforcerów, Predatorów, bądź Blasterów. Hell z kolei jest odpowiednikiem Assaulta dostosowanym do walk w uliczkach. Ma dwa, niezależne od siebie miotacze ognia, więc może atakować dwa cele jednocześnie. Co ważne podpalona wieża będzie otrzymywać obrażenia, nawet po skończeniu ataku. Stosuj go do walki z osłoniętymi przeciwnikami.
Hound kosztuje 150 Carusaurum. Kolejne ulepszenia to 150, 300 i 600C.

Hammer jest tańszy od Hounda, ale w niektórych warunkach, znacznie bardziej użyteczny. Obie wersje strzelają bardzo wolno, co przydaje się w szczególności w walce z Chargerem. Sledge jest idealny do atakowania celów z dużej odległości, by zniszczyć je zanim konwój wejdzie w zasięg wroga. Jego wielkim minusem jest natomiast możliwość strzelania tylko na wprost, maksymalnie pod kątem 30°, jest więc kompletnie bezużyteczny w walce na krótki dystans. Rocket z kolei, to podobnie, jak Hell Hound, odmiana dostosowana do walk miejskich, z zasłoniętymi celami. W przeciwieństwie do Sledge'a może strzelać w każdym kierunku. Mimo wszystko jednak przydaje się prawie tylko w starciu z Chargerem, w innych sytuacjach, Hound jest względem niego jednostką nadrzędną.
Cena Hammera to 125C, a ulepszenia to kolejno 125, 250 i 500.

Guard to jednostka wsparcia. Obie wersje są bardzo użyteczne, zwłaszcza na wyższych poziomach trudności. Gripper spowalnia wieże przeciwnika, w tym szybkość ich manewrowania, strzału oraz szybkość absorbowania energii przez Chargery. Im bardziej rozwinięty tym więcej promieni spowalniających będzie w stanie wystrzelić naraz. Dysponuje przy tym bardzo wysokim pancerzem. Jest to świetna jednostka, która przyda się prawie w każdej sytuacji, z wyjątkiem najprostszych starć, bądź tych, które wymagają jak najszybszego wykończenia przeciwnika. Powinien prowadzić konwój. Shield natomiast zakłada pole siłowe na siebie samego i dwa pojazdy przed i za sobą. Z racji tego zawsze powinien podążać na środku konwoju. Bardzo pomocna jednostka praktycznie wszędzie, z wyjątkiem starć z Predatorami.
Zakup Guarda to wydatek rzędu 175C. Ulepszenia kosztują 175, 350 i 700C.

Support to mocne opancerzenie i ciekawe wzmocnienia. Heavy dysponuje najmocniejszym pancerzem w grze. Paradoksalnie jest jednak dość mało uniwersalną i mało przydatną jednostką. Na czele konwoju zdecydowanie lepiej sprawdzi się tańszy Gripper Guard. Przy bardzo dużej rezerwie finansowej możesz sobie pozwolić na konwój 5-6ciu rozwiniętych Heavy Supportów, które wówczas będą stanowić prawdziwą ścianę z przyzwoitą siłą ognia. Dojście do takiego etapu jest jednak mozolne i długotrwałe, dlatego inwestycje w Heavy nie są zbyt opłacalne. Drone z kolei to bardzo ciekawa jednostka. Wysyła za dowódcą latające robociki, drony, które wzmacniają zdolności dowódcy wydłużając ich czas działania i zasięg. Choć można się bez nich swobodnie obejść, inwestycja w jeden Drone w konwoju nigdy nie będzie złym wyborem.
Support kosztuje 200C. Ulepszenia - 200, 400, 800C.

Servant. Tanie, a przy tym użyteczne i interesujące jednostki. Supply po krótce produkuję jedną zdolność dla dowódcy (wybiera się ją w menu oddziału), wraz z zabiciem odpowiedniej liczby wież przez konwój. Generalnie nie jest to użyteczna jednostka. Stosować ją warto, tylko sporadycznie, w chwilach, kiedy cierpisz na duży niedobór którejś ze zdolności. Jeśli jednak masz przynajmniej trzy sztuki zapasu, to Supply Servant, będzie tylko zajmował miejsce w oddziale. Shadow z drugiej strony jest niezwykle przydatny i wartościowy. Po naładowaniu okryje niewidzialnością cały oddział, wliczając w to dowódcę. W czasie jej trwania można swobodnie ostrzeliwać wroga i korzystać ze wszystkich zdolności. Co ważne, czas ukrywania sumuje się wraz z ilością Shadowów w konwoju. Trzy takie jednostki w połączeniu z trzema Assault Houndami będą siać trwogę i zniszczenie w zabudowaniach Maszyn, same będąc jednocześnie nietknięte przez niemalże minutę! Shadow dysponuje także całkiem przyzwoitym pancerzem, więc spokojnie może prowadzić oddział.
Servant jest najtańszą ze wszystkich jednostek. Cena jednego to 100C. Natomiast kolejne ulepszenia to 100, 200 i 400C.
0
Komentarze czytelników
zanonimizowany805126 Konsul
Ta gra jest tak nudna że aż łza się kręci jak można było zmarnować tak fajny silnik graficzny i projekty modeli jakie zrobili graficy.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.