Znane studia z lat 90. - za co je pokochaliśmy i jak zniknęły z rynku
Historia gier komputerowych to nie tylko dobrze wspominane tytuły i ich sequele, ale również studia i wydawcy za nimi stojące. Przypomnijmy sobie te najbardziej znaczące firmy z lat 90. którym z różnych powodów nie udało się przetrwać.
Spis treści
- Znane studia z lat 90. - za co je pokochaliśmy i jak zniknęły z rynku
- MicroProse
- Origin Systems
- Psygnosis
- Bullfrog Productions
- Sensible Software
- Westwood Studios
- Strategic Simulations, Inc. (SSI)
- Interplay Productions / Interplay Entertainment
- LucasArts Entertainment
- Honorowe wzmianki
Origin Systems
Za co pamiętamy: Ultima, Wing Commander
Lata działalności: 1983–2004
Początki Origin Systems to typowy amerykański sen „od zera do milionera”. Firma założona przez braci Garriot, ich ojca – astronautę – oraz programistę Chucka Bueche’a zaczynała od siedziby w domowym garażu rodziny Garriotów. Parę lat później zatrudniała już ponad 50 osób w dwóch biurach, a łączna sprzedaż gier przeróżnych gatunków przekroczyła 1,5 miliona egzemplarzy. Richard Garriot to oczywiście twórca kultowego RPG Ultima, ale Origin zajęło się tą marką dopiero od trzeciej części cyklu.
Przez wiele lat w Origin pracował Chris Roberts – dziś postać stojąca za kontrowersyjnym projektem Star Citizen – wtedy twórca najpopularniejszej kosmicznej sagi komputerowej lat 90., czyli serii Wing Commander. W tamtym okresie powstał też osadzony w tym samym uniwersum Privateer – gra podobna do nadchodzącego Starfielda, a także Strike Commander – symulator lotniczy z fabułą filmu akcji, jak również strzelanka Crusader: No Remorse.
Zostało jeszcze 53% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie