Kiedyś byłem innym graczem. Wielki polski mod do Gothica 2: Złote Wrota 2 to dla mnie słodko-gorzki powrót do gry dzieciństwa

Kiedyś byłem innym graczem

Żałuję, że nie udało mi się złapać bakcyla, ale mimo najszczerszych starań granie w Złote Wrota 2 było dla mnie frustrujące – przez błędy, konstrukcję zadań, mało pomocną mapę i brak punktu w fabule, który naprawdę by mnie porwał. Czuję tu potencjał, niektóre questy można byłoby rozwinąć, poprowadzić ich skutki gdzieś dalej, jeszcze pobawić się nieliniowością… Może wtedy dałbym modyfikacji drugą szansę.

Przy okazji Złotych Wrót 2 zdałem sobie jednak sprawę, ile lat minęło od momentu, gdy pierwszy raz ogrywałem Gothica. Że wtedy miałem więcej cierpliwości i czasu, byłem innym graczem – nieprzytłoczonym ilością treści, jaka nas codziennie zalewa, od tej wysokiej jakości po zapychacze uwagi. Nie jestem w stanie przejść wszystkich interesujących mnie gier, obejrzeć każdej ważnej premiery filmowej i serialowej, a do tego jeszcze sięgnąć po książkę i spędzić w czasu „w realu”. Może więc i lubiana przeze mnie klasyka od niemieckiego dewelopera dziś doprowadziłaby mnie do szewskiej pasji?

Tym bardziej jestem ciekaw, jak wyjdzie Gothic Remake, który owszem, ma za sobą siłę nostalgii, ale nie powinien przypominać gry żywcem wyrwanej z 2001 roku. W innym razie jego ogrywanie też może okazać się dla mnie testem cierpliwości. A Złote Wrota 2? Te rekomenduję największym fanom Gothica, z dużą tolerancją na błędy techniczne i konstrukcję zadań opartą na przeczesywaniu lokacji czy wykonywaniu przysług.

Dziękujemy ekipie Golden Gate Team za szansę na wcześniejsze wypróbowanie moda.

Gothic II: Night of the Raven

Gothic II: Noc Kruka

Gothic II: Night of the Raven
PC
Data wydania: 22 sierpnia 2003
Gothic II: Night of the Raven - Encyklopedia Gier
8.7

GRYOnline

9.2

Gracze

Wszystkie Oceny
Oceń

Krzysztof Lewandowski

Autor: Krzysztof Lewandowski

Studiował dziennikarstwo, filologię polską i psychologię realizowane na UKSW, UW i SWPS. Tam napisał m.in. pracę dyplomową poświęconą współczesnej roli czarno-białego kina. W GRYOnline.pl pracuje od sierpnia 2021 roku. Pisze artykuły oraz recenzje gier, filmów i seriali, a od lipca 2023 roku zajmuje stanowisko specjalisty ds. kreowania treści w dziale Paid Products. Jest autorem artykułu naukowego „Dynamika internetu a zachowania językowe" opublikowanego w książce „Relacje w cyberprzestrzeni”. Współtworzył słownik nazw miejscowych warszawskiej dzielnicy Wawer. Próbował sił z wierszami, ale w przyszłości wolałby napisać powieść. Pisanie w sieci zaczął na portalu GameExe.pl w wieku 14 lat. Najpierw recenzował książki, ale na tym nie poprzestał i na różnych portalach internetowych oceniał gry, filmy, seriale czy komiksy. Najbardziej podobają mu się motywy surrealistyczne i gry RPG.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl