Chłopiec na posyłki. Wielki polski mod do Gothica 2: Złote Wrota 2 to dla mnie słodko-gorzki powrót do gry dzieciństwa

Chłopiec na posyłki

Historia zaczyna się obiecująco – enigmatycznymi snami i perspektywą przygody – lecz szybko przeradza się w ganianie od jednej postaci do drugiej, by robić dla niemal wszystkich za chłopca na posyłki. Robi się z tego struktura pełna przysług – mamy coś dla kogoś zrobić, ale pojawia się kłopot, który rozwiążemy poprzez pomoc komuś innemu, a ten ktoś z kolei potrzebuje, byśmy dogodzili paru innym NPC…

To może być początek interesujących wątków pobocznych, jasne, ale tu akcja sprowadzała się do przyniesienia komuś ryb czy zaniesienia tekstu do przetłumaczenia postaci znajdującej się może kilkanaście kroków dalej. I nic z tego poważnie mnie nie zaangażowało – poza losami jednej damy, która chciała wyrwać się spod kontroli rodzica, ale i tutaj ciąg czynności do wykonania to bieganie i odbębnianie kolejnych punktów. W Gothicu czułem, że ma to sens, że wchodzę w pełnoprawnie żyjące środowisko i poznaję je za sprawą questów. Tu tego wrażenia mi zabrakło, a problemy NPC mnie nie obchodziły.

Gothic 2: Złote Wrota 2 – Serce Bogini, Golden Gate Team, 2025. - Wielki polski mod Gothic 2 Złote Wrota 2 to dla mnie słodko-gorzki powrót do gry dzieciństwa - dokument - 2025-12-22
Gothic 2: Złote Wrota 2 – Serce Bogini, Golden Gate Team, 2025.

Jeśli występowała gdzieś nieliniowość – to za mało rozbudowana, nieprowadząca do faktycznego dylematu moralnego albo konsekwencji, które chciałbym przetestować. Trudno mi traktować jako atrakcyjny wybór to, czy pomogę ogrowi, wykonując kolejną już przysługę (oczywiście w ramach innej przysługi), czy pójdę na skróty i trochę go nastraszę, żeby zamknąć zadanie. To po prostu za mało, bym czuł realny wpływ na wydarzenia.

Gothic II: Night of the Raven

Gothic II: Noc Kruka

Gothic II: Night of the Raven
PC
Data wydania: 22 sierpnia 2003
Gothic II: Night of the Raven - Encyklopedia Gier
8.7

GRYOnline

9.2

Gracze

Wszystkie Oceny
Oceń

Krzysztof Lewandowski

Autor: Krzysztof Lewandowski

Studiował dziennikarstwo, filologię polską i psychologię realizowane na UKSW, UW i SWPS. Tam napisał m.in. pracę dyplomową poświęconą współczesnej roli czarno-białego kina. W GRYOnline.pl pracuje od sierpnia 2021 roku. Pisze artykuły oraz recenzje gier, filmów i seriali, a od lipca 2023 roku zajmuje stanowisko specjalisty ds. kreowania treści w dziale Paid Products. Jest autorem artykułu naukowego „Dynamika internetu a zachowania językowe" opublikowanego w książce „Relacje w cyberprzestrzeni”. Współtworzył słownik nazw miejscowych warszawskiej dzielnicy Wawer. Próbował sił z wierszami, ale w przyszłości wolałby napisać powieść. Pisanie w sieci zaczął na portalu GameExe.pl w wieku 14 lat. Najpierw recenzował książki, ale na tym nie poprzestał i na różnych portalach internetowych oceniał gry, filmy, seriale czy komiksy. Najbardziej podobają mu się motywy surrealistyczne i gry RPG.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl