Pojazdy latające. Terranie w StarCraft II

Grzegorz Bobrek

Pojazdy latające

Viking

Podczas konfliktu w podstawowej wersji StarCrafta wychodziła na jaw słabość ludzkiej floty w zwalczaniu wrogich celów powietrznych. Szczególnie blado wypadały terrańskie statki na tle armii Protossów. Aby uzupełnić tę lukę, do użytku wprowadzono (w dodatku Brood War) Valkyrię, przeznaczoną wyłącznie do rażenia celów powietrznych.

Viking jest rozwinięciem tej idei. Będzie to pojazd, który, podobnie jak czołg oblężniczy, zaprezentuje dwa tryby walki. W pierwszej wersji będzie to myśliwiec, idealny do zwalczania wrogich eskadr. W razie potrzeby Viking przekształci się w wersję twardo stąpającą po ziemi i wypluwającą ołów z dwóch działek obrotowych.

Dzięki różnym trybom Viking przyda się w niemal do każdego rodzaju działań. Jego szybkość i możliwość pokonywania wszystkich przeszkód naturalnych sprawi, że pojazd nada się także do nagłych ataków na tyły wroga.

Banshee

Nowsza wersja pomysłu wcielonego wcześniej w postaci Wraitha, niewidzialnego myśliwca. Poprzednia konstrukcja miała jednak liczne słabości – bardzo skromna siła ognia wymagała kumulowania w jednym punkcie wielu tych pojazdów. Przewagę miał mu zapewnić kamuflaż optyczny, ten jednak mógł zostać anulowany poprzez szereg jednostek wykrywających. Wraith był, więc narzędziem kosztownym i wymagającym ciągłej opieki. W rękach sprawnego dowódcy jego potencjał rósł – mimo to w bezpośrednim starciu np. z lotnictwem Protossów samoloty te konały w przyspieszonym tempie.

Banshee to konstrukcja znacznie skuteczniejsza. Na rzecz silniejszego ataku powietrze-ziemia zrezygnowano całkowicie z możliwości rażenia celów powietrznych. Podobnie jak Wraith jednostka stanie się czasowo niewidzialna, dzięki czemu szczególnie groźna okaże się przeciwko odosobnionym zagonom przeciwnika.

Battlecruiser

Ogromne krążowniki nadal będą najdroższą i najbardziej elitarną jednostką sił Terran. Ich skuteczność (w stosunku do ceny i oczekiwań) była w pierwszej części wątpliwa. Powolne, w standardowym zestawie posiadały niezbyt silne działko laserowe, namierzające cele zarówno powietrzne, jak i naziemne. Dopiero wraz z rozwojem potężnej kolubryny klasy Yamato, będącej w stanie jednym strzałem zmieść z powierzchni planety słabsze budowle, użycie krążowników nabierało większego sensu. Największą wadą tych kolosów okazała się jednak ich powolność. W razie kłopotów, wycofanie flotylli krążowników było niezwykle trudnym przedsięwzięciem. Niejeden dowódca Terran utopił przez to tysiące surowców i poniósł klęskę z rąk diabelsko skutecznych myśliwców Protossów.

W Wings of Liberty flota krążowników miała osiągnąć większą samowystarczalność. Początkowo twórcy planowali możliwość rozwoju statku w trzech dziedzinach. Na razie jednak powrócono do sprawdzonych rozwiązań i krążownik nie ulegnie większym zmianom. Ponownie do użytku oddane zostanie działo Yamato, perfekcyjne do zwalczania pojedynczych celów z dużą ilością punktów życia. Zwiększy się szybkostrzelność działek laserowych, ale poza tym będziemy mieli do czynienia z niemal niezmienioną formułą powolnej latającej fortecy.

Medivac Dropship

Jedna z najważniejszych jednostek wsparcia dla armii Terran – pojazd łączący funkcje medyczne z transportowcem i podstawowe wsparcie dla armii składającej się z piechoty. Z jednej strony umożliwi szybkie przerzucanie Marines i Marauderów po polu walki, z drugiej – jego prędkość pozwoli na niepozostawanie z tyłu za Reaperami. Medivac przeniesie nawet najcięższe jednostki (np. Thora). W tym wypadku jeden transportowiec zabierze na pokład (a właściwie podniesie go w postaci kostki) tylko jednego mecha.

Raven

Latający pojazd wsparcia, pełniący funkcje podobne do Science Vessel z pierwszej części. Podstawową cechą Ravena będzie wykrywanie niewidzialnych jednostek. Każdy rozważny dowódca powinien dysponować w odwodzie przynajmniej kilkoma takimi detektorami.

Poza tym Raven przejmie rolę castera, wykorzystującego pulę „many” do używania unikalnych umiejętności. Pojazd będzie w stanie między innymi na ograniczony czas rozstawić automatyczną wieżyczkę rażącą cele naziemne. Ponadto Raven zostanie wyposażony w potężną samonaprowadzającą się rakietę, idealną do dziesiątkowania hord Zergów.

StarCraft II: Wings of Liberty

StarCraft II: Wings of Liberty

PC

Data wydania: 27 lipca 2010

Informacje o Grze
8.6

GRYOnline

8.8

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2010-04-09
12:18

zanonimizowany540122 Generał

Gra nie musi być innowacyjna, żeby być dobra. DMC 4 nie różnił się wiele od poprzedniczek i jakoś to nie przeszkadzało.

Średni przyklad bo dmc 4 przez wielu jest uwazany za niewypal a i ocena troche powyzej 80% na metacritic tez troche mowi. Ale nie o tym mowa. Chodzi mi o to ze jesli juz sie czyms podniecac to niech beda ku temu powody. Bo jesli najwazniejsza zaleta starcrafta 2 ma byc to ze jest dopracowany to daj spokoj. Tak jakby na rynek wychodzily same zbugowane kaszany... Takie artykuly powinny byc zarezerwowane dla rewolucji w swiecie gier jak Black and White, Simsow, serii total war, serii battlefield, gta 3, heavy rain etc.

no patrz, a ja np. mam dosyć podniecania się Natalką, która to jak na razie jedyne co miała to reklamę na E3. Co nie przeszkadza już co niektórym twierdzić, jaka to nie będzie rewolucja i w ogóle.

Ale te kontrolery ruchowe zasluguja na wieksza uwage z racji tego ze (w jakim stopniu to by nie bylo) zrewolucjonizuja rynek (choc mozesz sie nie zgodzic). Nie wprowadzaja ulepszenia myszki, pada czy klawiatury tylko calkiem cos nowego. Przy move mozna sie klocic.

W singlu DoW 2 to fajny łącznik pomiędzy h&s a prostymi grami taktycznymi (bo chowanie się za przeszkodą i odpalenie skilla to nie jest wielka taktyka). W multi za to ma marniutki balans.

Przyznaje ze sp w dow2 to gowno, jednak multi zasluguje na wiecej uwagi niz wspomnienie tylko o kiepskim (niestety prawda) balansie. Jak sam wspomnailes przeszkody, przygwozdzenie, bohaterowie, naprawde rozniace sie rasy (przypominam ze to uniwersum warhammer 40k bylo pierwsze a nie starcrafta), grafa.

To samo mogę powiedzieć o "wielkim" God of War 3, Halo: Reach, Gran Turismo 5 (o ile w końcu wyjdzie) i kilku innych hypowanych grach. W czym one są lepsze od gry Blizzarda, że im wolno, a SC 2 nie?

Akurat na GOLu nie widzialem dziesiatkow artykulow na zadna z wyzej wymienionych gier (nie mylic z newsami).

Reasumujac, uczciwie przyznajmy: starcraft 2 NICZYM nie wyroznia sie z tlumu (poza tytulem). Jak narazie to z upgreadowana wersja jedynki. A teksty ze jedynka jest tak zajebista ze do tej pory organizowane sa turnieje do mnie nie przemawia bo o ile sc byl zajebista gra pare lat temu o tyle teraz ssie w porownaniu do nowych strategii. Taka prawda. Nie udawajcie prosze ze jestescie tacy fajni i oldschoolowi bo gracie w jedna gre 10 lat. Ani to fajne, ani imponujace.

Komentarz: zanonimizowany540122
2010-04-09
15:12

zanonimizowany583882 Pretorianin

ozoq:
Nie ma balansu nie ma gry. DoW2 może być rewelacyjną grą z mnóstwem innowacji, a i tak zostanie to przekreślone przez brak równowagi pomiędzy rasami.

Komentarz: zanonimizowany583882
2010-04-09
21:18

zanonimizowany540122 Generał

Kartis
W zapowiedziach, ktore chcac-niechcac przeczytac musialem, w nowej odslonie starcrafta gracze tez skarza sie na balans...

Komentarz: zanonimizowany540122
2010-04-20
12:59

zanonimizowany521720 Generał

cos takiego jak balans absolutny, nie istnieje i blizz nie chce zeby istnialo, nie na kazda strategie musi byc kontra czasem przeciez trzeba tak grac zeby nie pozwolic przeciwnikowi zrobic super imby, przez przeszkadzanie mu, i wykorzystanie w odpowidnik momencie swojej imby, czyli luki w balansie na swoja korzysc, to sie nazwya grywalnosc, zauwazcie ze balans istnieje w mirrorach czyli grach gdzie graja ze soba identyczne rasy i takie mecze nie sa juz bardzo ciekawe z racji idelnego balansu.

Komentarz: zanonimizowany521720
2010-04-22
00:09

zanonimizowany652707 Generał

Terranie to moja uluboina rasa

Komentarz: zanonimizowany652707

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl