Rewolucje w grafice - jak zmieniała się oprawa wizualna gier?

Współczesna oprawa wizualna gier to efekt kilku dekad nieustającego rozwoju. Wybraliśmy najważniejsze według nas kroki milowe, jakie miały miejsce w kwestii grafiki.

futurebeat.pl

Adrian Werner

26

Oprawa wizualna gier zmieniała się na przestrzeni lat diametralnie, ale w każdym momencie rozwoju prezentowała się imponująco. Przyzwyczajeni do tego wysokiego poziomu często nie do końca doceniamy to, jak bardzo skomplikowane potrafi być tworzenie grafiki, jak wiele technik i elementów musi ze sobą współgrać, aby zaoferować nam tak dobry efekt końcowy. Obecnie wyprodukowanie największych tytułów pochłania podobne, a czasem nawet większe, środki co hollywoodzkie superprodukcje, a zespoły deweloperskie liczące kilkaset osób nie należą już do rzadkości. Wszystkie te wydatki i nakłady pracy dają nam jednak wspaniałe wirtualne światy, w których bez trudu możemy zatopić się na długie godziny, oraz postacie tak przekonywujące, że autentycznie zależy nam na ich losie.

Droga ta była jednak długa, a jej kolejne etapy były odmierzane przez kolejne rewolucje. Z perspektywy czasu nie wszystkie okazały się długoterminowymi sukcesami i niektóre zginęły w pomroce dziejów. Mimo to każdy z nich był ważny i na zawsze zmienił branżę elektronicznej rozrywki. Po długich dyskusjach w redakcji sporządziliśmy listę siedmiu najważniejszych, naszym zdaniem, kroków rozwoju oprawy graficznej. Jeśli macie jakieś inne typy, to koniecznie podzielcie się nimi w komentarzach pod artykułem.

3

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl