Alcatraz. Wokół GTA krąży sporo legend, oto najlepsze z nich

Michał Grygorcewicz

Alcatraz

Prawdziwe Alcatraz od lat jest nieczynne i służy za atrakcję turystyczną. - 2015-10-03
Prawdziwe Alcatraz od lat jest nieczynne i służy za atrakcję turystyczną.

W wersji beta gry Grand Theft Auto: San Andreas, nieopodal mostu Ganta, znajdowała się niewielka wyspa mieszcząca więzienie wzorowane na słynnej placówce na wyspie Alcatraz. Wyspa ta z nieznanych powodów została wycięta z finalnej wersji gry, pozostały jednak po niej ślady, głównie w postaci odnajdywanych w grze map oraz dialogu w trakcie jednej z misji, w którym wspomina się o więzieniu. Mimo, że Alcatraz ewidentnie w grze nie ma, wielu graczy przez lata wierzyło, że gdzieś w San Andreas jest ono ukryte i spędziło setki godzin na bezowocnych jego poszukiwaniach. Istnieją też mody, które „naprawiają” grę i dodają brakującą wyspę w miejscu, w którym według starych map powinna się znajdować.

Rezydencja Vercetti

Posiadłość, którą przywłaszczył sobie Tommy jest miejscem niezwykłym. - 2015-10-03
Posiadłość, którą przywłaszczył sobie Tommy jest miejscem niezwykłym.

Piękna posiadłość wzorowana na nieruchomości posiadanej przez głównego bohatera filmu Człowiek z Blizną od pewnego momentu fabularnego służy za kryjówkę i mieszkanie głównego bohatera gry, Tommy’ego Vercetti. Jest to też miejsce, w którym gracze byli świadkiem bardzo niezwykłych sytuacji, z czego część została udokumentowana i potwierdzona.

Na korytarzach willi daje się usłyszeć wiatr, choć są to lokacje pozbawione klatek wentylacyjnych czy okien. Jedna z lamp w posiadłości jest wyłączona, a mimo to generuje światło. W pobliżu schodów uważne oko zaobserwuje jasną, zieloną poświatę niewiadomego pochodzenia. Ponadto, po śmierci Diaza znajdujące się w jego dotychczasowym domu portrety zmieniają swoje położenie. Wszystkie te nietypowe zjawiska doprowadziły do popularyzacji teorii, że rezydencja Vercetti jest nawiedzona przez poltergeista zmarłych tutaj Richardo Diaza bądź Sonny’ego Forelli. W rzeczywistości obrazy mogły zostać przestawione przez gangsterów Tommy’ego, zaś pozostałe nietypowe zjawiska mogą mieć źródło w niedopatrzeniu twórców.

Grand Theft Auto V

Grand Theft Auto V

PC PlayStation Xbox

Data wydania: 17 września 2013

Informacje o Grze
8.9

GRYOnline

8.7

Gracze

8.8

Steam

9.2

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

23

Michał Grygorcewicz

Autor: Michał Grygorcewicz

Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2015-10-06
16:57

deece Centurion

deece

Czym więcej takich mitów tym więcej twórcy w przyszłości będą robić dla graczy takie niespodzianki (oby tak było) a propo mitów zagadek i tym podobne o Gta 6 nic zapewne jeszcze nie wiadomo, pewnie jak wyjdzie nowe to na pewno w tytule nie pojawi się 6 pozdro.

Komentarz: deece
2015-10-06
23:27

szymon_majewski Legend

szymon_majewski

A wiecie że w SA można bezproblemowo chodzić po dnie oceanu/rzek/jezior a nawet wejść pod tekstury całego miasta ???

Mozna. Znasz dwa miejsca gdzie da sie "wskoczyc" pod wode ? Albo chociaz dwa gdzie da sie wpasc pod tekstury :P ? Ale znowu mowimy o bugach, a nie sekretach

Komentarz: szymon_majewski
2015-10-07
15:29

grubens997 Pretorianin

Znam 2 miejsca od których można zacząć chodzić pod wodą i jedno w którym można wejść pod tekstury

Komentarz: grubens997
2015-10-09
11:42

n0rbji Generał

n0rbji

Heh pamiętam jak w erze San Andreas, na pewnym polskim forum, któe istnieje do dzisiaj był poświęcony temat zjawiskom paranormalnym. No goście wypisywali tam przeróżne niestworzone rzeczy, choć nie dziwię się gdyż połowa to była z podstawówki i gimbazy. Niemniej jednak czasami lałem się ze śmiechu jak czytałem że ktoś widział w lasach Yeti albo gdzieś UFO. Co prawda wiedziałem że to bujdy, ale grając miałem cichą nadzieję na jakiś ukryty sekret co nadawało klimatu. Problem z tym że niektórzy, zwłaszcza dość młodzi gracze nie rozróżniają czym jest bug i myślą że to paranormalne zjawisko. W sumie tak powstają legendy w GTA.

Komentarz: n0rbji
2015-10-12
19:17

Tony,.., Centurion

w GTA 3 faktycznie duch sie pojawiał i grywał na pianinie, natomiasc miasto duchów mozna podziwiać w pełnej jego krasie dzieki modowi Twenty Ten który dodaje kolizje do obiektów w ghoust town oraz otwiera tunele prowadzące do miasta
niestety po ukończeniu gry na 100% tunel sie nie otwiera
w GTA IV moze mi ktos powiedzieć gdzie dokładnie jest to kasyno bo nie moge znaleść
w Vice city ta willa zawsze mnie przerażała, wydawała sie jakby nawiedzona

Komentarz: Tony,..,

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl