„To Lara Croft u szczytu jej możliwości”. Dlaczego nowy Tomb Raider nie jest remakiem? Twórcy zdradzają, co kryje się za hasłem „reimagined”

Dariusz Matusiak

13

„To Lara Croft u szczytu jej możliwości”

Sporą dyskusję w sieci wywołał wygląd Lary Croft, który zauważalnie różni się pomiędzy obu grami, mimo że na razie widzieliśmy tylko parę ujęć z cutscenek w Tomb Raider: Catalyst. Biorąc pod uwagę, jak zmieniał się wizerunek pani archeolog przez te trzy dekady, zwłaszcza w reboocie serii z 2013 roku, w którym zobaczyliśmy młodziutką, wręcz dziewczęcą Larę, rodzi się pytanie: jaką bohaterkę zobaczymy tym razem? Skąd te różnice, skoro w obu grach w Larę wciela się ta sama aktorka, Alix Wilton Regan?

Mamy tu dwie odrębne przygody, ale są to dwie przygody tej samej postaci. Legacy of Atlantis to — jak powiedział Scott — nowe spojrzenie na oryginalną Larę z 1996 roku, jej nowa interpretacja. Natomiast Tomb Raider: Catalyst to zupełnie nowa przygoda, w której spotykamy niezwykle doświadczoną Larę Croft u szczytu jej możliwości. To wciąż ta sama bohaterka, ale ukazana w dwóch różnych etapach jej życia.

Will Kerslake – Game Director, Crystal Dynamics

Częścią wspólną jest Lara Croft, a to, czy w Catalyst będzie ona odpowiednio starsza, tak jak w reboocie była wyjątkowo młoda, zapewne przekonamy się z fabuły gry. Z nowym etapem w życiu Lary współgra też stworzenie zupełnie nowego rozdziału jej przygód, bez związku z poprzednimi odsłonami:

Tomb Raider: Catalyst to zupełnie nowy, kolejny rozdział przygód Lary Croft. Dla wieloletnich fanów to moment, w którym znajdujemy ją w najdalszym punkcie jej dotychczasowej kariery. To jest dokładnie to, kim Lara jest teraz — cała reszta to już historia. Jeśli wierni fani zastanawiają się: „co dalej czeka Larę Croft?” – to odpowiedzią jest TR: Catalyst.

Z kolei z myślą o nowych fanach zaprojektowaliśmy Catalyst tak, aby mogli wskoczyć do gry od razu i przeżywać jej przygody. Jak już mówiłem, nie trzeba znać wcześniejszych odsłon. Można od razu rozpocząć Catalyst i przeżyć kompletną przygodę od początku do końca, rozumiejąc historię i postacie bez znajomości wcześniejszych wydarzeń.

Oczywiście zależało nam także na tym, by spełnić oczekiwania wieloletnich fanów, a jednocześnie zachęcić nowych graczy do dołączenia i doświadczenia tej historii. Jest to największa gra z serii Tomb Raider, jaką do tej pory stworzyliśmy, dlatego jesteśmy niesamowicie podekscytowani możliwością zaprezentowania tego doświadczenia wszystkim.

Scot Amos – Head of Studio, Crystal Dynamics

Ale czy rzeczywiście nie będzie żadnego związku fabularnego z poprzednimi odsłonami? Tu już sprawa nie jest taka jasna, bo ta zupełnie nowa przygoda zabierze nas do północnych Indii – kraju, który ma bezpośredni związek z pierwszym Tomb Raiderem, a ze słów reżysera gry może wynikać, że wybór na Indie padł nie tylko przez malownicze krajobrazy tego kraju:

Indie to kraj z bogatą historią starożytną i z różnymi mitami do odkrywania. To również miejsce dobrze znane fanom serii, bo to właśnie tam po raz pierwszy spotykamy Larę w oryginalnej grze, w scenie, gdy siedzi w hotelu w Kalkucie. Indie to więc znany teren dla serii Tomb Raider, dla jej fanów, a poza tym oferuje ogromne i zróżnicowane krajobrazy, które aż proszą się o eksplorację. W przyszłości zdradzimy więcej, jak to wszystko łączy się ze sobą fabularnie i narracyjnie, w każdym razie dla nas było to bardzo ekscytujący wybór kierunku na nową przygodę Lary.

Will Kerslake – Game Director – Crystal Dynamics

Tomb Raider: Legacy of Atlantis

Tomb Raider: Legacy of Atlantis

PC PlayStation Xbox
Data wydania: 2026
Tomb Raider: Legacy of Atlantis - Encyklopedia Gier
Chcę zagrać

4

Dariusz Matusiak

Autor: Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

Czy na Sylwestra będziesz grał w grę?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl