Team Fortress. Najważniejsze mody, które NA ZAWSZE zmieniły gry
Radosław Wasik
- Najważniejsze mody, które na zawsze zmieniły gry
- Garry’s Mod
- DayZ
- DotA
- Team Fortress
- The Dark Mod
- Black Mesa
- Enderal
Team Fortress
W SKRÓCIE
Modyfikacja Quake’a, której początki sięgają 1996 roku. Przyczyniła się do powstania dwóch komercyjnych produkcji: Team Fortress Classic i Team Fortress 2.
Droga na szczyt popularnego Team Fortress 2 była długa i wyboista. Wszystko zaczęło się w roku 1996, kiedy to światło dzienne ujrzała modyfikacja Quake’a. Mod ten na tyle spodobał się graczom, że twórcy postanowili przygotować drugą część – a przy okazji założyli studio Team Fortress Software. Dalej, podobnie jak w przypadku Counter Strike’a i Garry’s Moda, do akcji wkroczyło Valve, wykupując wspomniane studio i przejmując projekt (choć trzeba dodać, że moderzy nadal mieli znaczący wpływ na wygląd ich dzieła). To jednak wcale nie przyspieszyło prac, bowiem proces produkcji trwał 9 lat – przez ten czas zakładane koncepcje zdążyły się kilka razy zmienić, a grze przyklejono łatkę vaporware.
W końcu, w 2007 roku, Team Fortress 2 trafiło w nasze ręce. Przerysowani bohaterowie, humorystyczne podejście i satysfakcjonująca rozgrywka – gdyby nie wydanie moda wymyślonego przez trzy osoby, nie mielibyśmy okazji wypróbować jednego z ciekawszych FPS-ów na rynku. Co więcej, możliwe, że nie doszłoby do wydania takich tytułów jak Overwatch czy Valorant (albo wyglądałaby one inaczej). Team Fortress 2 po prostu się udało – pozycja ta spotkała się z pozytywnym odbiorem zarówno graczy, jak i recenzentów, a do tego zdobyła kilka prestiżowych nagród.
NOSTALGICZNA PODRÓŻ W PRZESZŁOŚĆ
Zawartość Team Fortress 2 była stale zmieniana – tu coś dodano, tam coś usunięto (a fani różnie na to reagowali). Dla osób tęskniących za pierwszymi latami tego tytułu przygotowano mod Team Fortress 2 Classic odwzorowujący stan z okresu 2008–2009.

