- Najlepsze seriale oryginalne Netflixa
- Wiedźmin
- Stranger Things
- Sex Education
- Castlevania
- Ozark
- Squid Game
- Rojst ‘97
- Dark
- Narcos
- Peaky Blinders
Rojst ‘97

- Liczba sezonów: 1
- Gatunek: dramat, kryminał
- Showrunner: Jan Holoubek
Na liście znalazł się i polski akcent. Rojst, który zaczynał od Showmaxa, wraca pod skrzydłami Netflixa, żeby nieco opowiedzieć o tym, co zostało okryte tajemnicą w pierwszym sezonie, i po raz kolejny zarzucić wędkę, pozostawiając wielu widzów z chrapką na więcej. Rojst ‘97 to ci sami bohaterowie 13 lat później, czyli w 1997 roku, kiedy Polskę nawiedza powódź stulecia. Na jej tle śledzimy – ponownie – połączone ze sobą losy Piotra Zarzyckiego, Witolda Wanycza i ich miasteczka, które przez dekadę z hakiem trochę się rozrosło, a konkretnie o luksusowe osiedle Oaza. To właśnie ono staje się kością niezgody dzielącą policję, mieszkańców, a nawet dziennikarzy „Kuriera Wieczornego”.
W nowym sezonie serial ani trochę nie traci swojej aury. Nadal wydarzenia mają związek z lasem na Grontach, twórcy pozostają też przy mocnym openingu znanym z sezonu pierwszego. Za to przybywa kilkoro nowych bohaterów, nie mniej złożonych i charakternych od Zarzyckiego, Wanycza czy Kalety. Oni też mają swoje tajemnice, którymi ani myślą dzielić się z innymi. Mowa o sierżant Annie Jass (w tej roli Magdalena Różczka), która ma niewiele czasu na rozwikłanie sprawy morderstwa na wałach. Na szczęście z pomocą warszawskiej policjantce na wymianie przychodzi niezbyt rozgarnięty kompan, starszy sierżant Adam Mika. Wspólnymi siłami udaje się wreszcie dojść do prawdy, która w miasteczku nie jest przecież pożądana. I wreszcie dowiadujemy się dlaczego...
Jak na Rojsta przystało, fabuła to prawdziwie ażurowa robota. Akcja rozwija się tu na zasadzie efektu rozchodzenia się fal, poruszając przy okazji inne wątki. Jak się jednak okazuje, wszystkie one są ze sobą ściśle powiązane, a widz tkwi w misternie uplecionej sieci, nieustannie zastanawiając się, co przyniesie kolejny odcinek. Ciekawostką jest, że w serialu wystąpiła Wanda Marzec (Wanda), córka Magdaleny Różczki. Młoda aktorka po raz drugi pojawia się w produkcji Holoubka – wcześniej zagrała w jego fabularyzowanym filmie Pocztówki z republiki absurdu.