Civilization 6. Najlepsze strategie 4X dla rozczarowanych Civ 7

- Old World
- Age of Wonders 4
- Stellaris
- Endless Legend
- Europa Universalis 4 (EU4)
- Sins of a Solar Empire 2
- Master of Magic (2022)
- Civilization 6
- Terra Invicta
- Shadow Empire
Civilization 6

- Platformy: PC, iOS, Switch, PS4, XOne, AND
- Data premiery: 21 października 2016
Siódma Cywilizacja okazała się niemałym rozczarowaniem. W oczekiwaniu na naprawienie największych błędów i poszerzenie rozgrywki o nowe mechaniki dobrze będzie sięgnąć po już kompletną szóstą „Civkę” z całą masą pomniejszych DLC dodających nowe nacje (jest Polska z królową Jadwigą!) oraz dwoma dużymi rozszerzeniami – Gathering Storm i Rise and Fall. My skupimy się jednak tylko na „podstawce”, bo i ona wniosła wiele nowości do legendarnej serii.
Jeśli do tej pory jakimś cudem nie mieliście do czynienia z żadną z części tego cyklu, śpieszymy poinformować, że w tej turowej strategii bierzemy pod swoją opiekę jedną z wielu dostępnych cywilizacji i prowadzimy ją przez dziesiątki wieków – od czasów, gdy broń stanowiła maczuga, przez erę muszkietów, aż do międzygwiezdnych podróży. Zdominować pozostałe nacje można jednak nie tylko brutalną siłą, ale też poprzez zalanie świata swoją kulturą czy religią.
Najważniejszą nowością w „szóstce” wydaje się podzielenie miast na dzielnice – każda z nich zajmuje osobne pole, co pozwala skorzystać z większej liczby i rodzajów źródeł zasobów. Nie można zapominać również o innych bonusach. Przykładowo dzielnica w górach zapewnia premię do nauki i jest idealna do oddawania czci bogom, co zwiększa poziom wiary. Kluczowe staje się więc odpowiednie rozmieszczenie obwodów, tak aby czerpać z nich maksimum profitów.
Od teraz mamy też większy wpływ na przyśpieszanie badań – murarstwo zostanie wynalezione w krótszym czasie, jeśli na mapie odnajdziemy złoże kamienia i wybudujemy w tym miejscu kamieniołom. Zmiany objęły również dyplomację (większa losowość) i armię (system łączenia oddziałów).