Fitness Boxing 2: Rhythm & Exercise. Ruch to zdrowie - oto najciekawsze gry fitnessowe
- Najciekawsze gry fitness - ruch przed ekranem receptą na zamknięte siłownie
- Beat Saber
- Fitness Boxing 2: Rhythm & Exercise
- BoxVR
- Seria Just Dance
Fitness Boxing 2: Rhythm & Exercise

- Platforma: Nintendo Switch
- Wymagane dodatkowe akcesoria: nie
- Cena: ok. 180 zł
- Demo: tak
Fitness Boxing 2 to dość prosta w założeniach, ale bardzo wciągająca gra ruchowa, w której musimy wykonywać wyświetlające się na ekranie ciosy (a na późniejszych etapach również uniki czy kroki) w wyznaczonych okienkach czasowych. Za detekcję naszych ruchów odpowiadają trzymane w rękach Joy-Cony, które nie działają jakoś spektakularnie precyzyjnie, ale przy nabraniu wprawy i odpowiednim ich wyczuciu całkiem nieźle rejestrują nasze starania (z wyjątkiem side-stepów, o czym niżej). Trochę przypomina to zabawę z matami do tańczenia i gry w stylu Dance Dance Revolution, tyle że tutaj znacznie więcej działamy rękami niż nogami.
Konfigurowane na początku rozgrywki codzienne ścieżki stopniowo zwiększają poziom skomplikowania wyzwań, oferując zadowalającą różnorodność i dając okazję do spocenia się. Nieźle wypada też soundtrack, na który składa się 20 topowych, różnorodnych piosenek w wersji instrumentalnej – znajdziemy tu utwory m.in. Steppenwolfa, Village People, Bon Jovi, Eda Sheerana czy Justina Biebera. Dla każdego coś miłego, choć brakuje opcji włączenia sobie tradycyjnych wykonań – z wokalem.
Chociaż sam trenuję przy pierwszym Fitness Boxingu, osobom początkującym zdecydowanie bardziej polecam wydaną niedawno drugą odsłonę tego cyklu. O ile na pierwszy rzut oka obie są do siebie bliźniaczo podobne i zdają się różnić tylko kosmetyką oraz soundtrackiem, w rzeczywistości „dwójka” likwiduje olbrzymią wadę poprzedniczki. Dzięki szerszym opcjom konfiguracyjnym możemy wyłączyć z codziennych treningów te wymagające kroków w bok, z rejestrowaniem których gra ma gigantyczne problemy. Uwierzcie, że niewiele rzeczy skuteczniej zabija motywację do ćwiczeń niż otrzymanie po serii świetnych ocen nagle najniższej możliwej tylko dlatego, że programiści nie dopracowali jednego elementu rozgrywki.
