Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 25 grudnia 2015, 14:38

Invisible, Inc.. Gry, które prawdopodobnie ominąłeś w 2015 roku

Spis treści

Klei Entertainment złych gier nie robi. Invisible, Inc. nie jest tutaj wyjątkiem.

Trzeba nie byle jakiego dewelopera, żeby sprawnie połączyć dwa tak różne gatunki jak skradanka i strategia turowa. Na szczęście kanadyjskie studio Klei Entertainment do przeciętnych się nie zalicza, co zaprezentowało już chociażby w Mark of the Ninja czy Don’t Starve, a potwierdziło w Invisible Inc. To jeden z tych tytułów, które zmuszają szare komórki do nieustannego wysiłku: przy każdej z naszych tur mamy do dyspozycji zaledwie kilka punktów ruchu na każdego agenta, a nieprzyjaciele – strażnicy oraz drony złowrogiej korporacji – nieustannie próbują wykryć najmniejszy ślad aktywności gracza, by następnie rozpocząć na niego bezlitosne polowanie. Utrzymana w szpiegowskich klimatach intryga z początku sprawia, że czujemy się jak w najnowszych filmach o Jamesie Bondzie, wkrótce jednak gra przywołuje nas do porządku: w przeciwieństwie do 007 niemal nigdy nie dyktujemy warunków, a najmniejszy błąd może kosztować nas powodzenie misji. Mnóstwo tu hakowania, rozwijania umiejętności oraz korzystania z przeróżnych gadżetów, a każdy z tych elementów trzeba opanować do perfekcji, by w końcu przejść całą kampanię. Tę zaś można rozgrywać niemalże w nieskończoność, bo choć opowiadana historia nigdy się nie zmienia, projekt poziomów oraz cele w poszczególnych etapach są zawsze różne – tym samym Invisible Inc. czerpie z roguelike’ów. To produkcja bardzo trudna, ale przez to dająca też ogromną satysfakcję: gdy po raz pierwszy przemkniecie niezauważeni tuż pod nosem wypatrującego Was strażnika i wskoczycie do teleportu, zabierając ze sobą wykradzione kredyty i informacje, sami poczujecie się jak agenci z prawdziwego zdarzenia.

  1. Recenzja gry Invisible, Inc. – niełatwa i pomysłowa mieszanka strategii i skradanki
  2. Invisible Inc. w encyklopedii gier gry-online.pl

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Która z zaprezentowanych perełek podoba Ci się najbardziej?

Armello
1,8%
Broforce
5,8%
Crypt of the NecroDancer
1,8%
Everybody's Gone to the Rapture
1%
Hard West
3,7%
Helldivers
2,2%
Her Story
1,7%
Hotline Miami 2: Wrong Number
12,9%
Invisble, Inc.
1%
OlliOlli 2: Welcome to Olliwood
1,1%
Ori and the Blind Forest
23,5%
Renowned Explorers: International Society
0,9%
Ronin
1,9%
Satellite Reign
2,5%
Shadowrun: Hong Kong
1,5%
Stasis
1,2%
Sunless Sea
1,1%
Thea: The Awakening
1,4%
SOMA
12,7%
The Binding of Isaac: Afterbirth
9,5%
The Escapists
3,1%
TIS-100
1,5%
Undertale
5,9%
Zobacz inne ankiety