3. Redfall. 10 najgorszych gier 2023 roku - wybór redakcji

Patryk Manelski

70

3. Redfall

Redfall, Bethesda Softworks, 2023.

Liczba zdobytych punktów: 133

WYBRANE KOMENTARZE GRACZY (PISOWNIA ORYGINALNA)

  1. Kiepski looter-shooter. Pusty, tani, zrobiony bez polotu. Tyle. O co się pieklić? Jedyne co wciąż zaskakuje, to gracze, którzy spodziewają się czegoś lepszego, gdy rzucają kasą w producentów zanim pokażą się rzetelne recenzje. (...) A wystarczyłoby raz nie zapłacić za crap, żeby się firmom nie opłacało wykładać na crapy kasy. A tak połowa kasy idzie na PR, żeby gra się zwróciła w pierwszy weekend, a potem zdziwienie graczy, że się kupiło 10ty raz g... w kolorowym papierku. [ZiutekZmarsa]

Studio Arkane miało swoje wzloty i upadki, ale chyba nikt nie spodziewał się, że trzaśnie o ziemię z takim impetem! Redfall zawiódł na całej linii, okazując się prawdziwie robaczywym jabłkiem. Na drzewie może wygląda ładnie, ale gdy już się je zerwie i się w nie wgryzie, pozostawia po sobie jedynie gorzki posmak zawodu.

Redfall, poza szeregiem błędów technicznych, cierpi również na powtarzalność rozgrywki oraz niedobór sensownej zawartości. Przerywniki filmowe podczas zabawy w kooperacji przeszkadzają, fabuła nie zachwyca, a rozwój postaci praktycznie nie istnieje. Nie tego oczekiwano po Arkane.

  1. Więcej o grze Redfall

Narzeka Krzysztof „Draug” Mysiak

Odpaliłem Redfalla w Game Passie i po godzinie „wyaltefczterowałem” się z gry, by zwolnić 100 GB na dysku z westchnieniem ulgi. Nie pamiętam, kiedy ostatnio grałem w coś tak nijakiego. Nie do wiary, jak dobre może wydawać się Dead Island 2 (wydane kilka tygodni wcześniej) na tle tego czegoś. Ba, nawet Far Crya 5 wspominam cieplej. Boże mój, dokąd zmierza ten świat, jeśli już nawet na Arkane nie można liczyć? I zapowiedziany ostatnio Marvel’s Blade też jakoś mnie teraz nie ekscytuje...

Narzeka Zbigniew „Canaton” Woźnicki

Redfall miał być wyróżniającym się tytułem ekskluzywnym dla Xboksa. Faktycznie produkcja ta w pewnym sensie się wyróżniła, ale chyba nie tak, jak oczekiwali włodarze wspomnianej marki konsol. Jednym z największych problemów gry jest jej nijakość, która nie powinna pojawić się w pozycji aspirującej do miana czołowego tytułu platformy konsolowej. Najgorsze jednak były błędy techniczne, wśród których najmniejszym okazały się ładujące się z opóźnieniem tekstury w wysokiej rozdzielczości. Do tego tragiczna SI sugerująca, że wampirom krew nie dopływa do mózgu, a o braku 60 FPS-ów na premierę nie będę nawet wspominał (mimo że właśnie wspomniałem).

71

Patryk Manelski

Autor: Patryk Manelski

Chciał być informatykiem, potem policjantem, a skończyło się na „dziennikarzeniu” na UŚ. Tam odkrył, że można połączyć pasję do grania z pisaniem. Następnie bytował w kilku redakcjach, próbując przekonać wszystkich, że gry MMO są najlepsze na świecie. Tak trafił do działu publicystyki na GOL-u, gdzie niestrudzenie kontynuuje swoją misję – bez większych sukcesów. W przerwach od walenia z axa hoduje cyfrowe pomidory, bawiąc się w wirtualnego farmera. Nie mając własnego ogródka, zadowala się opieką nad drzewkiem bonsai. Kręci go też jazda na rowerze, zaś czytać lubi mangę i fantastykę. A co najważniejsze, pochodzi z Sosnowca, gdzie zresztą mieszka i z czego jest dumny!

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl