Zwolnienia u twórców serii Saints Row
Studio Volition, twórcy między innymi serii Saints Row oraz niedawnego Agents of Mayhem, popadło w kłopoty. W ostatnich dniach zwolniono szereg deweloperów pracujących dla amerykańskiego producenta.
W ubiegłym miesiącu na rynku pojawiło się Agents of Mayhem, czyli trzecioosobowa gra akcji z otwartym światem, utrzymana w luźnym klimacie, w której wcielamy się w tytułowych superagentów i staramy się powstrzymać złoczyńców z organizacji L.E.G.I.O.N operujących na terenie futurystycznego Seulu. Twórcy tytułu, studio Volition, miało nadzieję powtórzyć sukces przebojowej serii Saints Row. Tak się jednak nie stało. Agents of Mayhem zostało przyjęte przez graczy i media branżowe chłodniej, niż się spodziewano (w serwisie Metacritic wersja Agents of Mayhem na PlayStation 4 może pochwalić się średnią oceną na poziomie 63/100). Przełożyło się to na sprzedaż, która nie była zadowalająca dla wydawcy gry, firmy Deep Silver. Nie podano oficjalnych danych, ale według serwisu Polygon na Steamie tytuł zakupiło nieco ponad 31 tysięcy osób. W konsekwencji poleciały głowy. Jak podał serwis Kotaku, powołując się na trzy niezależne źródła, z Volition zwolniono 30 pracowników z dwustuosobowego składu. Pracę stracił między innymi dyrektor generalny studia, Daniel Cermak, który był związany z amerykańskim deweloperem od ponad dziesięciu lat.

Rewelacje na temat zwolnień potwierdziło na Twitterze dwóch byłych już pracowników Volition. Pierwszym z nich jest Chip Cheezum, który w studiu zajmował się obróbką wideo:
Jestem jedną z osób, które dotknęły dzisiejsze zwolnienia w Volition. Jeśli znacie kogoś zajmującego się grami, który szuka osoby specjalizującej się w obróbce wideo, dajcie znać.
Drugą natomiast jest Adam Kyrouac, jeden z programistów:
Niestety moja praca w Volition została dzisiaj zakończona. Jestem właśnie w trakcie aktualizowania CV. Dziękuję studiu za współpracę.
Jak na razie ani studio Volition, ani firma Deep Silver oficjalnie nie skomentowały całej sprawy.
Rzecz jasna nie jest to ani pierwsza, ani ostatnia tego typu sytuacja w branży. Wystarczy chociażby przypomnieć zamieszanie, jakie wywołał negatywny odbiór gry Mass Effect: Andromeda w studiu BioWare. Skład osobowy jego montrealskiego oddziału, odpowiedzialnego za tytuł, został znacznie zredukowany, a seria znalazła się na „ławce rezerwowych”.
- Oficjalna strona studia Volition
- Oficjalna strona firmy Deep Silver
- Recenzja gry Agents of Mayhem – ubogi sandbox

GRYOnline
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
premium476120 Pretorianin
"W ostatnich dniach zwolniono szereg deweloperów pracujących dla amerykańskiego producenta." ..... taaaaa, a w Hollywood zwalniają directorów a przyjmują reżyserów
rastablasta Konsul
Niech zrobią kolejnego SR, ale w stylu jedynki czy dwójki :d
adam11$13 Legend

Saints Row The Third do dzisiaj figuruje na mojej liście ulubionych gier sandboxowych.
Bardzo napaliłem się na premierę Agents of Mayhem, ale gdy zobaczyłem parę recenzji i materiałów z gry... to zrozumiałem, że nie dam za to więcej niż 40zł :v Wygląda wtórnie, nudno, ale przynajmniej całość ubrana jest w ciekawy setting.
zanonimizowany1101535 Generał
Nie trawie Saints row, nie gralem w ich zadne inne gry, wiec zwisa mi to kalafiorem. Aczkolwiek zazwyczaj za durne decyzje podejmowane przez jakichs patafianow z gory placa zwykli pracownicy z dolu.
jaro1986 Generał

No niestety, Agents of Mayhem praktycznie nie miało kampanii reklamowej, a gra sama się nie obroniła, bo była zwykłym średniakiem. W dodatku za bardzo trąciła Saint's Row'em, tyle że z kilkoma bohaterami głównymi. Niestety czuć było brak pomysłów i kreatywności, więc zwolnienie dyrektora generalnego może nie jest takim złym pomysłem, bo potrzeba kogoś ze świeżym spojrzeniem i jajami na to stanowisko. I tak prawdę mówiąc, to chętnie zobaczyłbym kontynuację, albo duchowego spadkobiercę, Red Faction. Cóż to była za przyjemna rozwałka ;) Aczkolwiek w Armageddon'ie już przekombinowali. Zrezygnowanie z otwartego świata, zejście pod ziemię i kosmici jako przeciwnicy to nie były dobre pomysły.