Zwiastun Wiedźmina 4 „reprezentuje wygląd” gry, w jaki celuje CD Projekt Red, i korzysta z jej zasobów

Według studia CD Projekt Red Wiedźmin 4 ma prezentować się tak, jak na pierwszym zwiastunie. Trailer „reprezentuje wygląd” gry, w który celują deweloperzy.

Zuzanna Domeradzka

Zwiastun Wiedźmina 4 „reprezentuje wygląd” gry, w jaki celuje CD Projekt Red, i korzysta z jej zasobów, źródło grafiki: CD Projekt Red.
Zwiastun Wiedźmina 4 „reprezentuje wygląd” gry, w jaki celuje CD Projekt Red, i korzysta z jej zasobów Źródło: CD Projekt Red.

W zeszłym tygodniu podczas gali The Game Awards 2024 zobaczyliśmy pierwszy kinowy zwiastun nadchodzącego Wiedźmina 4. Został on specjalnie zaprojektowany przez studia CD Projekt Red oraz Platige Image, głównie w celu ujawnienia protagonistki i fragmentu jednej z misji, na wzór trailerów chociażby Wiedźmina 3.

Do tego typu wczesnych materiałów, wypuszczanych na długi czas przed premierą danego tytułu, większość graczy podchodzi raczej z dystansem i nie oczekuje, że faktyczna oprawa wizualna gry będzie prezentowała się tak dobrze, jak na prerenderowanym filmiku. „Redzi” mają jednak jasne stanowisko co do wyglądu czwartego Wiedźmina.

Deweloperzy zaznaczają, że kinowy trailer został wygenerowany na „niestandardowej wersji silnika”, z którego korzysta Wiedźmin 4, czyli Unreal Engine 5. Z materiałów prasowych dowiadujemy się przy tym, iż zwiastun wykorzystuje zasoby z „czwórki” oraz „reprezentuje wygląd” gry, w jaki celuje CD Projekt Red. Sam trailer nie został natomiast wygenerowany w czasie rzeczywistym.

Zwiastun jest kinowym spojrzeniem na rodzaj doświadczenia, jakie Wiedźmin 4 ma dostarczyć graczom. [...] Trailer prerenderowano na naszej własnej, niestandardowej wersji silnika [Unreal Engine 5 – dop. red.], przy użyciu zasobów i modeli z samej gry. Reprezentuje więc wygląd [grafiki Wiedźmina 4], w jaki celujemy. Jest to prezentacja tego, co ta technologia może zrobić, aby wydobyć styl, atmosferę i ogólny klimat, które chcemy osiągnąć w Wiedźminie 4.

Jest zatem bardzo prawdopodobne, że ogólna grafika Wiedźmina 4 – w tym prezencja Ciri, postaci niezależnych i potworów – będzie wyglądać dość podobnie, jak w pierwszym zwiastunie filmowym. Trzeba mieć przy tym na uwadze, że deweloperzy „celują” w taki efekt, dlatego nie jest wykluczone, iż ostatecznie dostrzeżemy pewne zmiany. Tym bardziej, że premiera produkcji wydaje się być bardzo odległa (nie znamy nawet przybliżonego terminu debiutu), a do tego czasu „Redzi” mogą dokonać wielu zmian.

Na górze: pierwsza grafika z trailera z 2013 roku. Niżej: faktyczny wygląd Geralta z gry z 2015 roku.CD Projekt Red

Przypomnijmy, że według deweloperów czwarty Wiedźmin będzie „większy, lepszy i bardziej rozbudowany” niż „trójka” - m.in. zostanie poprawiona jakość NPC. A skoro o nich mowa – możecie jeszcze raz przenieść się do Burzyn, gdzie w zwiastunie trafia Ciri, dzięki udostępnionej dziś ścieżce dźwiękowej pochodzącej z pierwszego trailera.

The Witcher 4

Wiedźmin 4

The Witcher 4

PC PlayStation Xbox
przed premierą

Data wydania: 2027

Informacje o Grze
Przed premierą
2766
graczy czeka na grę.
Czekasz?
Podobało się?

4

Zuzanna Domeradzka

Autor: Zuzanna Domeradzka

Introwertyczka od urodzenia, która grami wideo interesuje się praktycznie od zawsze. Do Gry-Online.pl dołączyła w 2022 roku, pisząc najpierw w newsroomie growym – później zaczęła pomagać przy poradnikach. Jest entuzjastką FPS-ów i RPG-ów oraz wielką fanką serii Dragon Age, Five Nights at Freddy’s i Assassin’s Creed. Lubi również oglądać filmy, najchętniej wraca do Gwiezdnych wojen i Piratów z Karaibów. Wolny czas stara się spędzać aktywnie, jeżdżąc na rowerze lub deskorolce (ewentualnie platynując kolejne części cyklu Just Dance).

W Assassin’s Creed: Shadows możemy nie spotkać ważnej postaci z AC: Valhalli i AC: Mirage. Ubisoft „położy podwaliny pod nowy rozdział współczesnej narracji”

Następny
W Assassin’s Creed: Shadows możemy nie spotkać ważnej postaci z AC: Valhalli i AC: Mirage. Ubisoft „położy podwaliny pod nowy rozdział współczesnej narracji”

Nowa gra twórców TLoU i Uncharted zagłębi się w tematykę religijną. Intergalactic pokaże, „co się stanie, jeśli powierzysz swoją wiarę różnym instytucjom”

Poprzedni
Nowa gra twórców TLoU i Uncharted zagłębi się w tematykę religijną. Intergalactic pokaże, „co się stanie, jeśli powierzysz swoją wiarę różnym instytucjom”

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl