Firma Firaxis ujawniła, że twórcy moda Long War do XCOM: Enemy Unknown stworzą trzy modyfikacje na premierę nadchodzącego XCOM 2. Teraz poznaliśmy ich zawartość.
Wydanej w 2012 roku grze XCOM: Enemy Unknown nie brakowało zalet, jednak wsparcie dla modów na pewno nie było jedną z nich. Modyfikacje oczywiście powstawały, ale brak porządnego, łatwego w użyciu edytora dość mocno ograniczył ilość zawartości stworzonej przez społeczność fanów. W przypadku nadchodzącej wielkimi krokami kontynuacji ta sytuacja ulegnie zmianie – parę dni temu pisaliśmy, że deweloperzy gry, studio Firaxis, nawiązali współpracę z twórcami popularnego moda do Enemy Unknown o tytule Long War, teraz zaś wiemy, jak będą wyglądały owoce tej kooperacji.

Już w dniu premiery otrzymamy trzy modyfikacje do XCOM 2. Jeśli jednak szykujecie się na coś w stylu Long War, które w bardzo pokaźny sposób zmieniało rozgrywkę, możecie się zawieść. Pierwszy z modów dodaje jedną broń, pistolet maszynowy, drugi zaś – nowego przeciwnika, silnego, dużego Muton Centuriona. Ostatni z nich najprawdopodobniej najmocniej wpłynie na rozgrywkę, implementuje bowiem perki związane z dowodzeniem, które możemy przypisać niektórym jednostkom. Na razie nie są to więc modyfikacje, które całkowicie odmienią obraz starć z kosmitami, ale przynajmniej możemy zobaczyć, że zapowiedzi Firaxis o większym wsparciu dla moderów nie były gołosłowne. Z kolei ekipa studia Long War wcale nie wyklucza, że w przyszłości stworzy większe mody do „dwójki”. Na razie jednak skupia się na własnym projekcie – strategii Terra Invicta, która nadal znajduje się na bardzo wczesnym etapie produkcji.
XCOM 2 z kolei jest już na ostatniej prostej przed premierą – gra trafi na sklepowe półki 5 lutego, czyli w najbliższy piątek. Będzie ona dostępna wyłącznie na PC (choć twórcy nie wykluczają przeniesienia jej na inne platformy), a jej akcja rozpocznie się w momencie, w którym kosmici przejęli władzę nad Ziemią.
GRYOnline
Gracze
Steam

Autor: Jakub Mirowski
Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.