Studio Firaxis zapowiedziało, że ich nadchodząca strategia turowa, XCOM 2, nie otrzyma w momencie premiery wsparcia dla padów. Jednocześnie twórcy nie wykluczyli możliwości, że ich produkcja trafi także na inne platformy.
Zła wiadomość dla miłośników grania na padzie – studio Firaxis zapowiedziało, że XCOM 2, ich nadchodząca strategia turowa, zapowiedziana na początku tego tygodnia, w momencie premiery będzie miała możliwość obsługi tylko przy pomocy klawiatury oraz myszki. Sterowanie innymi kontrolerami ma zostać dodane w późniejszym czasie.

XCOM 2 to kontynuacja wydanej w 2012 roku strategii turowej XCOM: Enemy Unknown. Akcja gry rozgrywa się w dwadzieścia lat po wydarzeniach z poprzedniej części, w momencie, w którym Ziemia ostatecznie przegrała walkę z siłami z kosmosu i została opanowana przez obcych. Zadaniem naszych bohaterów – członków tytułowej organizacji – jest rzucenie wyzwania najeźdźcom, sterując ruchem oporu z poziomu mobilnego centrum dowodzenia. Produkcja, za którą odpowiada studio Firaxis, ma zadebiutować w listopadzie tego roku, wyłącznie na PC.
Wiadomość ta może być dla wielu niespodzianką, jako że wydana w 2012 roku poprzednia część trafiła na Xboksa 360 oraz PlayStation 3 i zebrała tam świetne oceny, co sugerowałoby, że Firaxis znalazło odpowiednią receptę na połączenie mechaniki strategii ze sterowaniem przy pomocy pada. Z drugiej strony, studio zapowiedziało kontynuację gry wyłącznie na PC, więc alternatywne kontrolery z pewnością nie są priorytetem. Twórcy nie ukrywają, że skupiają się na komputerach, ponieważ jest to platforma, na której czują się najlepiej: „Kiedy rozmawiamy wizji tej gry, mówimy wyłącznie o PC”. Rezygnacja z obsługi pada wpłynie poważnie na samą rozgrywkę: interfejs użytkownika będzie zoptymalizowany w taki sposób, by jak najlepiej służyć myszce i klawiaturze, zaś teksty na ekranie mają być mniejsze. Jednocześnie deweloperzy nie wykluczyli możliwości, że XCOM 2 ostatecznie trafi także na konsole. Dyrektor kreatywny gry, Jake Solomon, ostudził jednak zapał fanów: „Nie jest przesądzone, że nasza produkcja nie trafi też na inne platformy, jednak mówiąc szczerze, na razie nawet nie dyskutujemy na ten temat”.

Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
GRYOnline
Gracze
Steam

Autor: Jakub Mirowski
Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.