XCOM 2 oficjalnie zapowiedziane
Studio Firaxis oficjalnie zapowiedziało kolejną odsłonę strategiczno-taktycznej serii XCOM. Produkcja zadebiutuje na komputerach PC w listopadzie tego roku. Akcja gry rozgrywa się w 20 lat po wydarzeniach przedstawionych w XCOM: Enemy Unknown. Nasza planeta została ostatecznie podbita przez siły obcych, a zadaniem graczy jest walka o odzyskanie nad nią kontroli.
Michał Kułakowski
Wydany w 2012 roku XCOM: Enemy Unknown, oparty na kultowej serii z lat 90., okazał się niemałym sukcesem, który udowodnił wydawcom, że gracze wciąż z otwartymi rękoma czekają na nowe strategie turowe. Ciepłe przyjęcie tytułu doprowadziło do tego, że otrzymał on duże rozszerzenie oraz liczne DLC. Dziś, studio Firaxis zapowiedziało pełnoprawny sequel produkcji, który zatytułowany został po prostu XCOM 2. Zadebiutuje on w listopadzie tego roku na komputerach PC wyposażonych w systemy Windows, Mac OS oraz Linux. Twórcy na razie nie wspominają nic o wersjach konsolowych. Serwis IGN jak pierwszy opublikował zwiastun gry, który możecie zobaczyć powyżej.
Akcja XCOM 2 rozgrywa się w dwadzieścia lat po wydarzeniach ukazanych w pierwszym XCOM, w którym staraliśmy się odeprzeć inwazję obcych. W nowej produkcji wysiłki najeźdźców okazały się skuteczne, a Ziemia ostatecznie wpadła w ich ręce. Oczywiście nadal istnieją ludzie, którzy nie mogą pogodzić się z tą sytuacją. Resztki oryginalnych sił paramilitarnej organizacji XCOM działają w ukryciu i przy pomocy partyzanckiej taktyki starają się odzyskać kontrolę nad planetą.
Szczegóły dotyczące rozgrywki są na razie skromne, ale poznaliśmy kilka najważniejszych faktów. Organizacja XCOM na czele której staniemy dysponuje ograniczonymi środkami i musi pozostawać w ukryciu. Zamiast z rozległej podziemnej bazy wypadowej, naszymi żołnierzami i specjalistami dowodzić będziemy z mobilnego centrum dowodzenia, które stopniowo rozbudujemy i ulepszymy. Zadaniem graczy jest budowa siatki ruchu oporu oraz odkrycie przed opinią publiczną prawdziwych zamiarów kosmitów.
Podobnie jak w XCOM: Enemy Unknown, w trakcie zabawy będziemy dowodzić oddziałem specjalistów i wykonywać różnorakie misje. Sporą nowością są losowo generowane mapy, które zniwelują znużenie wywołane powtarzającymi się lokacjami. Twórcy obiecują więcej możliwości modyfikowania jednostek (gra zaoferuje pięć grywalnych klas postaci) oraz większe zróżnicowanie wśród typów dostępnych przeciwników. Poprawiony zostanie również system walki i zarządzania oddziałem. XCOM 2 ma także na starcie zapewnić szerokie wsparcie dla sceny modderskiej.

GRYOnline
Gracze
Steam
- gry strategiczne
- 2K Games
- Firaxis Games
- taktyczne RPG i strategie
- PC
Komentarze czytelników
zanonimizowany871976 Generał
Trudno nie zgodzić się z tym jak pierwszy XCom wyglądał... dokładnie, wersja z 90' miała lepsze założenia i podstawy mechaniki. Ba, o ile mnie pamięc nie myli, TftD jeszcze je rozwijał.
Nowy Xcom po prostu ładnie wyglądał, chociaż nie ukrywam, pograło się ( ach ten głód mordowania ufoków )
Mam nadzieję że ta dwójka będzie pozbawiona tych bezsensownych elementów losowanego wcześniej wyniku trafienia i głupkowatego, darmowego ruchu ufoków po wykryciu...
Cyniczny Rewolwerowiec Senator
@wysiak
A co kogo obchodzi ze ktos na normalu bedzie sobie w kolko save wczytywal? Jego sprawa. W jedynym sensownym trybie, ktory jest jakims wyzwaniem czyli Classic Ironman i tak nie mozna tego robic.
Natomiast psuje to cala mechanike i sprowadza gre do losowania zamiast umiejetnosci i taktyki.
wysiak Legend

Dokladnie jak Hellmaker pisze, w nowej wersji cala sekwencja szans na trafienie jest generowana przed misja - daje to tyle, ze przynajmniej nie mozna oszukiwac, robiac save przed samym strzalem i powtarzac proby do skutku, az wejdzie krytyk przy szansie trafienia 20%.
Bezi2598 Legend
up
O ile dobrze pamiętam to przy zaczynaniu nowej gry można to było zmienić. Chyba dodali taką opcję w którymś patchu.