Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 maja 2025, 12:01

„Zmieniamy nasze podejście”. Jonathan Rogers zdradza, jak naprawdę wygląda praca nad Path of Exile 2 i co dalej z jedynką

Twórcy Path of Exile powracają do stałego harmonogramu wydawniczego. Jonathan Rogers opowiedział również nieco o planach rozwoju drugiej części.

Źródło fot. Grinding Gear Games
i

Jonathan Rogers, reżyser obu części Path of Exile, udzielił wczoraj wywiadu internetowemu twórcy Talkative Tri. Rozmowa trwała ponad półtorej godziny, a podczas niej poruszono wiele ciekawych wątków, z których najważniejsze zawarłem w tej wiadomości. Całość możecie obejrzeć poniżej.

Nowy plan wydawniczy

Nietrudno zauważyć, że jednoczesne rozwijanie dwóch gier sprawiło GGG niemałe problemy. Bardzo ucierpiała na tym pierwsza część, która otrzyma nową ligę niemal rok po poprzedniej. Rogers czuje jednak, że studio nareszcie osiągnęło moment, w którym może płynnie rozwijać zarówno PoE 1, jak i PoE 2.

Nowy plan zakłada wydawanie nowych lig do obu gier co cztery miesiące. Oznacza to, że aktualizacja 0.3.0 do PoE 2 powinna zostać wydana w sierpniu, a 0.4.0 w grudniu. W przypadku PoE 1 wersja 3.26 zawita w czerwcu, więc 3.27 powinna pojawić się w październiku.

Ten powrót do stałego harmonogramu ma na celu poprawę komunikacji i przewidywalności. GGG zamierza od teraz ustalać z góry daty, a nie funkcje. Te drugie będą bardziej elastyczne – wszystko, czego deweloperzy nie zdążą zrobić, zostanie przesunięte na później.

Plany na rozwój PoE 2

Głównym celem aktualizacji 0.3.0 do PoE 2 ma być zwiększenie różnorodności buildów – poprzez sprawienie, by większa liczba umiejętności lepiej skalowała się w endgamie. Drugim elementem będzie odpowiedź na skargi graczy dotyczące prędkości poruszania się. Twórcy nie chcą jednak zwiększyć szybkości bezpośrednio.

Nową klasą w wersji 0.3.0 ma być mocno wyczekiwany druid, ale Rogers nie wykluczył jego opóźnienia, gdyż priorytetem jest dopracowanie obecnych już w grze postaci. Ponadto aktualizacja wprowadzi ulepszenia związane z zamianą broni oraz poprawki do ligowych mechanik.

  1. Aktualizacje 0.2.2 oraz 0.2.3 będą zawierały zmiany balansu, ale nie uświadczymy w nich nerfów. Rogers zwrócił również uwagę na fakt, że niektóre archetypy nie posiadają odpowiednich narzędzi do wykonywania zawartości z endgame’u. Zostanie to naprawione poprzez dodanie nowych umiejętności lub zmiany obecnych.
  2. Twórcy rozważają dodanie opcji wyciągania przedmiotów z gniazd wyposażenia, gdyż chcą uniknąć sytuacji, gdy gracz nie chce marnować np. rzadkiej runy.
  3. Wielu graczy narzekało na zbyt duże wymagania umiejętności co do statystyk postaci. Jonathan zamierza się temu przyjrzeć.
  4. Znacząco zwiększona zostanie szansa na zdobycie rzadkich unikatowych pierścieni i amuletów.
  5. Dobrze znane fanom jedynki Divination Cards mają być „już niedaleko”. Będą działać na tej samej zasadzie, ale twórcy chcą, by każda dawała unikalną nagrodę, a nie istniało kilka bardzo do siebie podobnych jak w PoE 1.
  6. Niestety, nie otrzymaliśmy żadnych nowych wieści w temacie działania pancerza. Rogers stwierdził, że musi się nad nim poważnie zastanowić wraz z Markiem Robertsem – drugim reżyserem PoE.

Otrzymaliśmy również garść informacji dotyczących liczby graczy PoE 2, wychodzących poza samego Steama. Przypomnijmy, że gra posiada również oddzielny klient, którego baza jest nieco mniejsza niż na platformie Valve oraz wersję konsolową.

Na wszystkich platformach podczas grudniowej premiery w szczytowym momencie w grze bawiło się 890 tysięcy graczy jednocześnie. Z kolei w wersji 0.2.0 wynik ten wyniósł 485 tysięcy. Warto dodać, że liczby te są dla studia zadowalające.

Kolejne ulepszenia QoL do PoE 1

5 czerwca otrzymamy pełny wgląd w zawartość aktualizacji 3.26 do PoE 1, ale twórcy już teraz ujawnili kilka ulepszeń typu quality of life. Jednym z nich jest możliwość pauzowania rozgrywki, o czym pisaliśmy wcześniej.

Secrets of the Atlas doda również specjalny schowek, zlokalizowany w urządzeniu do otwierania map. Możemy w nim umieścić np. mapy czy skarabeusze, co pozwoli nam na szybsze i wygodniejsze korzystanie z nich. Będzie to szczególnie przydatne przy robieniu wielu map jedna po drugiej.

Do tego wprowadzone zostaną zmiany do mechaniki Betrayal. Od nowej wersji, aby „odkryć” bonus na przedmiocie, nie będziemy musieli korzystać ze specjalnego NPC, a dokonamy tego prawym przyciskiem myszy.

Co więcej, mechanika ta nie będzie już odblokowywać nowych przepisów do craftingu. Zdobędziemy je po prostu podczas wykonywania map. Powinno to ucieszyć szczególnie osoby, które nie przepadają za mechaniką Betrayal, gdyż nie będą musiały mieć z nią żadnej styczności.

Marcin Bukowski

Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

więcej