The Outer Worlds 2 jest już gotowe do premiery, a część graczy może zaczynać wstępne pobieranie gry. Twórcy obiecują bogaty świat, pełen sekretów i możliwości eksploracji.
Wielkimi krokami zbliża się premiera The Outer Worlds 2, kontynuacji retrofuturystycznego RPG z 2019 roku. Przyszedł zatem czas na konkrety: z wczorajszej transmisji twórców dowiedzieliśmy się, że gra osiągnęła złoty status i jest już gotowa do dystrybucji, a ponadto można ją wstępnie pobrać w Xbox Store na PC i XSX/S. Wymagana przestrzeń dyskowa to odpowiednio 77,30 GB i 79,49 GB, a w przypadku PS5 – 76,92 GB. Przy czym ostateczny rozmiar produkcji może być większy, gdyż w wymaganiach sprzętowych (poniżej) podano, iż potrzebuje ona 110 GB.
Poza Xbox Store preload rozpoczniemy na dwa dni przed premierą danej wersji The Outer Worlds 2 – 22 października (jeśli zakupiliśmy Edycję Premium, uprawniającą do rozpoczęcia zabawy 5 dni przed oficjalnym debiutem gry, zaplanowanym na 29 października) lub 27 października (po nabyciu wydania standardowego). Ceny edycji „zwykłej” i Premium na wszystkich platformach wynoszą odpowiednio 299 zł i 424 zł. Gra od dnia debiutu będzie także dostępna w Game Passie Ultimate.
Kilka dni temu pojawił się także film z prezentacją rozgrywki, szczegółowo pokazujący pierwszy świat o nazwie Paradise Island. Zobaczycie go poniżej.
Zgodnie ze słowami Brandona Adlera, reżysera gry, zaprezentowana w nim lokacja jest „jedną z większych dostępnych w grze”, jednak „pozostałe nie są o wiele mniejsze”. Dostarczy ona również sporo przestrzeni do eksploracji. Co ciekawe, ze słów Adlera wypowiedzianych przy innej okazji wynika, że podstawowa fabuła to około 10–15% objętości całego tytułu, a zatem będzie co odkrywać.
Jeśli ktoś zechce, może liczyć na szybkie, podstawowe doświadczenie, satysfakcjonujące i przyjemne. Ale tym, którzy oczekują czegoś więcej, gra zaoferuje znacznie więcej treści do odkrycia i pozwoli naprawdę wycisnąć z niej wszystko, co najlepsze – powiedział Adler serwisowi GamesRadar+.
Co jeszcze wiemy o tej tajemniczej lokacji? Znajduje się ona na księżycu zwanym Eden, który jest miejscem konfliktu interesów trzech frakcji. Podczas jej tworzenia deweloperom przyświecała idea eksperymentu: starali się sprawdzić, jak daleko mogą się posunąć przy projektowaniu świata, korzystając z rozwiązań obecnych w innych tytułach. Sądząc po filmowej prezentacji i reakcji graczy, udało im się to nieźle, ale najwyraźniej jest także sporo niewykorzystanego potencjału.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
1

Autor: Danuta Repelowicz
Hiszpańskie serce i japońska dusza. Absolwentka filmoznawstwa ze szczególną słabością do RPG-ów i bijatyk. Miłośniczka wiedzy tajemnej, nauk o kosmosie, musicali i wulkanów. Dorastała na Onimushy, Tekkenie i Singstarze. Wcześniej związana z serwisem GamesGuru, pisze i tworzy od najmłodszych lat. Prywatnie także wokalistka i wojowniczka Shorinji Kempo stopnia 4 Kyu. Specjalizuje się w narratologii i ewolucji postaci. Świetnie porusza się też po tematyce archetypów i symboli. Jej znakiem rozpoznawczym jest wszechstronność, a jej ciekawość często prowadzi ją w najdziksze ostępy umysłu i wyobraźni.