Chris Roberts i twórcy gry Star Citizen jak dotychczas zebrali ponad 4,5 miliona dolarów na swój projekt. Dzięki hojności fanów pobito rekord Project Eternity, a w kosmicznym symulatorze pojawi się o wiele więcej nowych elementów. Do zakończenia zbiórki pozostało nieco ponad 28 godzin.
Grzegorz Ferenc
21Zaledwie trzy dni temu informowaliśmy, że społecznościowa zbiórka pieniędzy na projekt Star Citizen przekroczyła barierę 3,5 miliona. Obecnie mamy już do czynienia z 4,5 milionami dolarów. Czyni to z gry Chrisa Robertsa i studia Robers Space Industries najpopularniejszy tytuł wspierany przez graczy – wcześniej był nim erpeg Project Eternity deweloperów z Obsidian Entertainement, któremu udało się uzyskać łącznie 4,1 miliona dolarów.
Zbiórka na Star Citizen prowadzona jest równolegle na oficjalnej stronie studia Chrisa Robertsa i platformie Kickstarter. Jakie nowe funkcje odblokowali gracze w ciągu ostatnich trzech dni?
Przekroczenie progu 4 milionów dolarów oznacza, że gra otrzyma narzędzia moderskie, kampania szwadronu 42 będzie liczyć 45 misji (więcej niż pierwszy tytuł z serii Wing Commander), a świat rozrośnie się do 50 systemów gwiezdnych, które odwiedzimy w nowym statku – Drake Cutlass. Ponadto społeczność uzyska dostęp do częstszych aktualizacji z produkcji gry oraz comiesięcznych nagrań wideo, opisujących proces deweloperski.
Suma 4,5 miliona dolarów jest równoznaczna z tym, że Star Citizen powiększy się o kolejne 10 systemów gwiezdnych, trzy nowe statki i dwa dodatkowe rodzaje baz. W grze zobaczymy również kolejną rasę obcych oraz bardziej realistyczny system symulacji.
Zbiórka zakończy się jutro o godzinie 20:00 czasu polskiego. Na ostatnie 24 godziny twórcy przewidzieli opublikowanie nowych materiałów z gry (niedawno mogliśmy się zapoznać z filmem z wczesnej wersji tytułu), jak również transmisję na żywo z siedziby studia w Austin w stanie Teksas, podczas której Roberts i jego współpracownicy zorganizują serię konkursów oraz będą odpowiadać na pytania fanów.
W przypadku zebrania 5 milionów dolarów kampania szwadronu 42 zyska 5 dodatkowych misji, liczba systemów gwiezdnych wzrośnie do 70, pojawi się jedna nowa baza, głosy głównym postaciom użyczą sławni aktorzy, powstanie specjalna aplikacja mobilna, filmy z procesu produkcji będą częstsze, a Chris Roberts raz w miesiącu spotka się ze społecznościa fanów. W końcu, osiągnięcie progu 5,5 miliona dolarów będzie równoznaczne z dodaniem grywalnej wersji lotniskowca klasy Bengal, będącego „niesamowitą bazą” dla klanów, szwadronów i gildii.
Premiera Star Citizen planowana jest na 2014 rok na PC.
Więcej:Gracze wciąż wydają fortunę na Star Citizen, a darmowe wydarzenie zachęca do dalszych wydatków