Zapowiedziano powrót Master of Magic - kultowej strategii 4X
Firma Slitherine Software wykupiła prawa do marki Master of Magic. Tym samym wydawca kontynuuje praktykę wskrzeszania zapomnianych strategii, tym razem biorąc na cel kultową grę 4X.
Pamiętacie Master of Magic? Zapewne nie, biorąc pod uwagę, że ta turowa strategia 4X ukazała się w 1994 roku i nie miała okazji zaistnieć w świadomości młodszych graczy. Najwyraźniej jednak ktoś pamięta o tym klasyku. Firma Slitherine Software właśnie zakupiła prawa do marki od Atari. Informację przekazano na oficjalnej stronie wydawcy.
Master of Magic może być dziś zapomniane, ale dla starszych graczy nazwa ta znaczy bardzo wiele. Tytuł był – nieco upraszczając – adaptacją rozgrywki rodem z Master of Orion oraz Sid Meier’s Civilization na grunt fantasy, a więc z dodatkiem magii, potworówi itp. Na premierę grę dręczyły liczne bugi i kulejące SI, ale wzbudziła spore zainteresowanie. Kolejne patche wyeliminowały najpoważniejsze błędy i ta właśnie poprawiona wersja (1.31.) do dziś cieszy się ogromnym uznaniem wśród fanów strategii 4X. Jeszcze w 2012 roku serwis Eurogamer nazywał Master of Magic „najlepszym reprezentantem swojego gatunku”, chwaląc grę za bogactwo zawartości: setki zaklęć, tyleż jednostek i sporo do zwiedzania na mapach.

Nie ma wątpliwości, że wkrótce usłyszymy coś więcej na temat wskrzeszenia Master of Magic. Slitherine nie ukrywa ekscytacji z nowego nabytku, a firma znana jest z przywracania do życia zapomnianych serii strategii pokroju Close Combat. Pozostaje tylko pytanie: kiedy doczekamy się powrotu tego klasyka?

Komentarze czytelników
Ryokosha Legend
No to już oficjalnie nie mogę się doczekać! Bardzo lubiłem tę grę.
elathir Legend

Szczerze? Po udanym AoW3, które osiągnęło tylko umiarkowany sukces sprzedażowy przy świetnej realizacji samej gry, jakoś nie wróżę zapotrzebowania na tą grę, a co z tym idzie obawiam się, że zostanie ten tytuł zrealizowany po kosztach. Obym się mylił bo ciekawych gier 4X nigdy za dużo, jednak jakoś tak póki nie zobaczą konkretów jestem dość sceptycznie nastawiony.
Cziczaki Legend

A Worlds of Magic to czym jest jak nie powrotem Master of Magic?
zanonimizowany871976 Generał
Oooo no to czekam z niecierpliwością. To była świetna gra jak na tamte czasy.
petemut Pretorianin

Chętnie bym tę strategię zobaczył, tylko że gier które próbowały bardziej bezpośrednio nawiązywać do MoM było kilka, choćby gry od Stardocka czyli Elemental/Fallen Enchantress/Legendary Heroes czy Worlds of Magic od Wastelanda. I te próby z różnych względów sukcesu nie odniosły (choć ja na FE: LH nie narzekałem). Żeby z oryginalnym sequelem miało być inaczej, to musiałoby to mieć trochę lepszą oprawą wizualną niż standardy gier wydawanych przez Slitherine przewidują. Choć chyba coś w tym kierunku drgnęło, bo Pandora: First Contact i Warhammer 40k: Gladius wyglądały całkiem nieźle, a nowy Panzer Corpse jest robiony na Unrealu.
Jeżeli mieliby to zlecić Proxy (autorom Pandory i Gladiusa), to powinno być to co najmniej znośne, a biorąc pod uwagę że z produkcji na produkcję nabierają coraz większego doświadczenia, to może to będzie najlepsza gra zrobiona przez to studio. Jeśli zatem zrobienie gry spadnie na barki Proxy, to można przyjąć umiarkowany optymizm co do jakości tego sequela.