Zapowiedziano powrót Master of Magic - kultowej strategii 4X

Firma Slitherine Software wykupiła prawa do marki Master of Magic. Tym samym wydawca kontynuuje praktykę wskrzeszania zapomnianych strategii, tym razem biorąc na cel kultową grę 4X.

Jakub Błażewicz

Pamiętacie Master of Magic? Zapewne nie, biorąc pod uwagę, że ta turowa strategia 4X ukazała się w 1994 roku i nie miała okazji zaistnieć w świadomości młodszych graczy. Najwyraźniej jednak ktoś pamięta o tym klasyku. Firma Slitherine Software właśnie zakupiła prawa do marki od Atari. Informację przekazano na oficjalnej stronie wydawcy.

Master of Magic może być dziś zapomniane, ale dla starszych graczy nazwa ta znaczy bardzo wiele. Tytuł był – nieco upraszczając – adaptacją rozgrywki rodem z Master of Orion oraz Sid Meier’s Civilization na grunt fantasy, a więc z dodatkiem magii, potworówi itp. Na premierę grę dręczyły liczne bugi i kulejące SI, ale wzbudziła spore zainteresowanie. Kolejne patche wyeliminowały najpoważniejsze błędy i ta właśnie poprawiona wersja (1.31.) do dziś cieszy się ogromnym uznaniem wśród fanów strategii 4X. Jeszcze w 2012 roku serwis Eurogamer nazywał Master of Magic „najlepszym reprezentantem swojego gatunku”, chwaląc grę za bogactwo zawartości: setki zaklęć, tyleż jednostek i sporo do zwiedzania na mapach.

Zapowiedziano powrót Master of Magic - kultowej strategii 4X - ilustracja #1
Slitherine szykuje powrót kolejnego klasyka po ponad dwóch dekadach.

Nie ma wątpliwości, że wkrótce usłyszymy coś więcej na temat wskrzeszenia Master of Magic. Slitherine nie ukrywa ekscytacji z nowego nabytku, a firma znana jest z przywracania do życia zapomnianych serii strategii pokroju Close Combat. Pozostaje tylko pytanie: kiedy doczekamy się powrotu tego klasyka?

Master of Magic

Master of Magic

PC
po premierze

Data wydania: 13 grudnia 2022

Informacje o Grze
OCEŃ
Oceny
Podobało się?

11

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2019-08-06
05:56

Ryokosha Legend

No to już oficjalnie nie mogę się doczekać! Bardzo lubiłem tę grę.

Komentarz: Ryokosha
2019-08-06
08:28

elathir Legend

elathir

Szczerze? Po udanym AoW3, które osiągnęło tylko umiarkowany sukces sprzedażowy przy świetnej realizacji samej gry, jakoś nie wróżę zapotrzebowania na tą grę, a co z tym idzie obawiam się, że zostanie ten tytuł zrealizowany po kosztach. Obym się mylił bo ciekawych gier 4X nigdy za dużo, jednak jakoś tak póki nie zobaczą konkretów jestem dość sceptycznie nastawiony.

Komentarz: elathir
2019-08-06
09:56

Cziczaki Legend

Cziczaki

A Worlds of Magic to czym jest jak nie powrotem Master of Magic?

Komentarz: Cziczaki
2019-08-06
13:21

zanonimizowany871976 Generał

Oooo no to czekam z niecierpliwością. To była świetna gra jak na tamte czasy.

Komentarz: zanonimizowany871976
2019-08-06
14:38

petemut Pretorianin

petemut

Chętnie bym tę strategię zobaczył, tylko że gier które próbowały bardziej bezpośrednio nawiązywać do MoM było kilka, choćby gry od Stardocka czyli Elemental/Fallen Enchantress/Legendary Heroes czy Worlds of Magic od Wastelanda. I te próby z różnych względów sukcesu nie odniosły (choć ja na FE: LH nie narzekałem). Żeby z oryginalnym sequelem miało być inaczej, to musiałoby to mieć trochę lepszą oprawą wizualną niż standardy gier wydawanych przez Slitherine przewidują. Choć chyba coś w tym kierunku drgnęło, bo Pandora: First Contact i Warhammer 40k: Gladius wyglądały całkiem nieźle, a nowy Panzer Corpse jest robiony na Unrealu.
Jeżeli mieliby to zlecić Proxy (autorom Pandory i Gladiusa), to powinno być to co najmniej znośne, a biorąc pod uwagę że z produkcji na produkcję nabierają coraz większego doświadczenia, to może to będzie najlepsza gra zrobiona przez to studio. Jeśli zatem zrobienie gry spadnie na barki Proxy, to można przyjąć umiarkowany optymizm co do jakości tego sequela.

Komentarz: petemut

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl