Zapowiedziano Monster Hunter Online - grę MMO na CryEngine 3
Zapowiedziano pecetowe MMO Monster Hunter Online. Gra wykorzysta silnik CryEngine 3 i oparta zostanie na tych samych rozwiązaniach, co konsolowe odsłony serii.
Firmy Tencent i Capcom zapowiedziały Monster Hunter Online. Celem gry jest przeniesienie mechaniki znanej w konsolowych odsłon serii do formatu MMO. Produkcję napędza silnik CryEngine 3 i wykorzysta ona model darmowy z mikropłatnościami. Obecnie w planach jest jedynie wersja pecetowa.
Tak jak konsolowe pierwowzory, Monster Hunter Online będzie grą akcji, w której wcielimy się w łowców potworów. Walka ma być zręcznościowa, więc większą rolę odegrają umiejętności samych graczy niż charakterystyki ich postaci. Nacisk położony zostanie na ścisłą współpracę z kolegami z drużyny. Wiele bestii będzie tak potężnych, że samotne ich pokonanie ma graniczyć z niemożliwością.
Akcja toczyć się będzie na nowym kontynencie, w którym poza dzikimi terenami znajdzie się również wiele wiosek i miast. W grze zmierzymy się zarówno z nowymi potworami, jak i bestiami znanymi z poprzednich odsłon serii. Nowoczesny silnik umożliwi autorom wprowadzenie destrukcji otoczenia. Niektóre monstra będą nawet w stanie wyrwać drzewo i posłużyć się nim jako maczugą lub cisnąć w bohaterów kawałkiem zburzonego budynku. Ponadto bronie łowców będą w stanie zostawiać blizny na ciałach potworów.
Bohaterowie poza tradycyjnymi zręcznościowymi atakami otrzymają również aktywowane ręcznie potężne umiejętności specjalne. Nie zdominują one jednak rozgrywki jak w typowych MMORPG-ach i używane będą sporadycznie. Gracze będą mogli łączyć te umiejętności w drużynowe kombosy.
Projekt powstaje we ścisłej współpracy wewnętrznych zespołów firm Benzen i Capcom. Głównym producentem gry jest Yoshinori Ono, który pełnił tę samą rolę przy Street Fighter IV. Pierwsza faza beta testów Monster Hunter Online ma ruszyć latem tego roku. Nie wiemy jeszcze na kiedy planowana jest premiera pełnej wersji.
Monster Hunter Online to nie pierwsza adaptacja MMO serii. W 2007 roku firma Capcom wydała na pecety Monster Hunter Frontier. Trzy lata później ukazała się konwersja na konsolę Xbox 360. Niestety, żadna z tych edycji nigdy nie opuściła granic Japonii.

- gry MMO
- Capcom
- Tencent
- Monster Hunter (marka)
- PC
- WWW
Komentarze czytelników
Ictius Generał

@THeMooN85
Wiesz chociaż czym jest Monster Hunter? Zdajesz sobie sprawę ile osób napieprza w tą serią przez sieć i to, że ten nowy MH ma być tym samym co poprzednie części ale na innym silniku? Nie, chyba nie masz zielonego pojęcia.
THeMooN85 Generał

@Ictius
Niestety wiem. To gra bardzo zręcznościowa, bardziej przypominająca sieciową nawalanke niż typowe MMORPG... co nie zmienia faktu, że gra nie jest jakoś wybitnie ciekawa. Tak wiem, jakie ilości osób w to grają... zwłaszcza w krajach azjatyckich... zwłaszcza daleki wschód. Liczby liczbami, ale to nie zmienia faktu, że gra nie powala ani nowym silnikiem graficznym ani nie oferuje nic nad wyraz ciekawego, poza zręcznościowym nawalaniem w monstra. NIC CIEKAWEGO.
Martius_GW Generał

Sęk w tym, że MH nie jest prostą nawalanką. Gry z tej seri są dosyć wymagającej. Boje się, że to nie wyjdzie przy robieniu gry mmo.
bistuskot Centurion
A mi się podoba, MH Freedom 2 z PSP wspominam bardzo dobrze więc chętnie zagram jeśli wyjdzie po angielsku, chociaż fakt, że i wtedy może być problem ze zrozumieniem niektórych questów ale lepszy rydz niż nic
asdowa Chorąży
Ja mam jedynie nadzieję, że gra nie będzie za dużo reklamowana, bo wtedy wbiją do niej noobki i trolle, co totalnie zruinuje porządnych graczy, którzy chcą spokojnie ponawalać w tego Rathalosa.