Firma Bethesda zapowiedziała Elsweyr, czyli trzeci duży dodatek do gry MMORPG The Elder Scrolls Online. Jego wydanie poprzedzi premiera małego DLC zatytułowanego Wrathstone. Oba rozszerzenia będą częściami większej opowieści nazwanej Sezonem Smoka.

Potwierdziły się doniesienia z zeszłego tygodnia. Firma Bethesda zapowiedziała The Elder Scrolls Online: Elsweyr, czyli kolejny duży dodatek do popularnej gry MMORPG studia ZeniMax Online. W planach są wersje na pecety oraz konsole Xbox One i PlayStation 4. Rozszerzenie zadebiutuje 4 czerwca tego roku, równocześnie na wszystkich trzech platformach sprzętowych. Pecetowcy będą mogli jednak rozpocząć zabawę już 20 maja w ramach wczesnego dostępu.
Zgodnie z tytułem, dodatek pozwoli zwiedzić prowincję Elsweyr, będącą ojczyzną rasy Khajiitów. Znajdziemy w niej pokaźny zestaw przygód oraz lochów. Scenariusz będzie obracał się wokół powrotu smoków. Ataki tych bestii zorganizowane zostaną w formie tzw. World Events, czyli zdarzeń, w których będą mogli wziąć udział wszyscy gracze na serwerze. Rozszerzenie zaoferuje również nową klasę Nekromanty oraz kolejne 12-osobowe wyzwanie PvE typu Trial, zatytułowane Sunspire.
Warto wspomnieć, że ruszyła już przedsprzedaż dodatku. Zakup przed premierą nagrodzony zostanie zestawem wirtualnych przedmiotów. Nabywcy otrzymają również od razu dostęp do pełnej wersji The Elder Scrolls Online wraz z rozszerzeniami Morrowind oraz Summerset.
Poza standardowym wydaniem przygotowano także edycję kolekcjonerską. Oferuje m.in. wielkiego kota Senche-raht, który może zarówno walczyć u naszego boku, jak i pełnić rolę wierzchowca.

Fabuła dodatku stanowić ma część większej opowieści o smokach, którą rozegramy na przestrzeni całego roku. Historię zapoczątkuje mały dodatek DLC Wrathstone. Zaoferuje on dwa nowe lochy i ukaże się w lutym na PC oraz w marcu na konsolach.
Cała opowieść nazwana została Sezonem Smoka. Poza Wrathstone oraz Elsweyr w jego skład wejdą jeszcze dwa DLC, które ukażą się jesienią oraz zimą.
Przypomnijmy, że The Elder Scrolls Online zadebiutowało w 2014 r. na PC, a rok później ukazała się wersja na konsole Xbox One i PlayStation 4.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
14

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.