Microsoft oficjalnie zaprezentował Copilot for Gaming – asystenta AI, który ma wspierać graczy na Xbox.
Już wcześniej pojawiały się doniesienia, że Microsoft pracuje nad swoim własnym wirtualnym asystentem AI, lecz dopiero teraz Microsoft zaprezentował je oficjalnie. Copilot for Gaming to narzędzie oparte na sztucznej inteligencji, które ma być osobistym pomocnikiem i „trenerem” graczy, wspierającym ich podczas rozgrywki na platformie Xbox. Będzie ono działać początkowo poprzez aplikację mobilną Xbox i pełnić rolę drugiego ekranu.
Podczas oficjalnego podcastu Xbox zaprezentowano narzędzie Copilot for Gaming. Fatima Kardar z Microsoftu, przedstawiła trzy kluczowe zasady, na których opiera się oprogramowanie: funkcjonalność, elastyczność i personalizacja. Będzie ono pełnić funkcję swego rodzaju pomocnika, który podczas rozgrywki zaoferuje wskazówki, porady i inne przydatne informacje o świecie gry. Może również pokazywać, jak poprawić swoje umiejętności, na przykład sugerując użytkownikowi zmianę stylu.
Podczas konferencji prasowej firmy, Sonali Yadav, menedżer produktu ds. AI w grach, zademonstrowała kilka scenariuszy, jak można wykorzystać Copilot for Gaming. Zademonstrowano jak asystent pomagał podczas rozgrywki w Overwatch 2, wskazując, gdzie popełnił błąd, gdy próbował atakować bez wsparcia drużyny. Copilot analizuje działania gracza i oferuje pomoc na podstawie jego postępów w grze. Dodatkowo pokazano, że w Minecraft umożliwia zadawanie pytań o proces tworzenia przedmiotów i pomaga w znalezieniu surowców. Sztuczna inteligencja jest w stanie śledzić ekran, dzięki czemu może sugerować odpowiednie działania w czasie rzeczywistym.
I to wszystko w sposób, który nie jest uciążliwy i nachalny. Funkcję można włączyć lub wyłączyć w dowolnym momencie. Microsoft podkreśla, że interakcje z AI muszą być subtelne i zgodne z preferencjami graczy, by nie zakłócały naturalnego „flow” rozgrywki.
Jednym z głównych celów Copilot for Gaming jest oszczędność czasu. Gracze mają przestać marnować go na takich zadaniach jak aktualizowanie, pobieranie i szukanie nowych tytułów, a więcej na tym, co naprawdę ważne – graniu. AI pomoże też w błyskawicznym rozpoczynaniu rozgrywki, przypominając moment, w którym ostatnio została zakończona. „Gry to jedyna forma rozrywki, w której można utknąć”, podkreśliła Kardar.
Copilot for Gaming będzie dostępny do testów w kwietniu, najpierw dla uczestników programu Xbox Insider. Microsoft planuje stopniowo wprowadzać funkcje Copilot na inne urządzenia – póki co pojawi się tylko w aplikacji mobilnej. Gracze, którzy wezmą udział w testach, będą mogli podzielić się swoimi uwagami, co pozwoli Microsoftowi jeszcze lepiej udoskonalić produkt. Czy Copilot for Gaming zmieni sposób, w jaki gramy? Już wkrótce się przekonamy.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Więcej:„Jak śmiecie dawać nam taką papkę?”. Fani Battlefield 6 są wściekli na EA za jakość nowych grafik
1

Autor: Rafał Laska
Z wykształcenia dziennikarz. Jako pierwsze wspomnienie związane z grami, na myśl przychodzi mu tytuł Jazz Jackrabbit 2, do którego zresztą ma ogromny sentyment. Z czasem zakochał się w sieciówkach, głównie przez to, że zawsze trafiał do świetnych społeczności. Do tej pory stawia multi ponad single-player, choć od czasu do czasu pojawia się tytuł, który sprawia, że choć na chwilę zaakceptuje brak towarzystwa. Także gadżeciarz. Uwielbia sprzęty mniej lub bardziej potrzebne do życia - zwłaszcza jeśli migoczą w neonowych barwach. Równie mocno zafascynowany muzyką, zarówno jako słuchacz, jak i twórca. Wszystko wokół może być pokryte kurzem, ale nie jego sprzęty audio.