Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 2 lutego 2012, 10:36

autor: Marek Oramus

Wyniki finansowe koncernu Sony. Bardzo dobra sprzedaż konsoli PlayStation 3

W ostatnim kwartale 2011 roku wzrosła sprzedaż konsoli PlayStation 3 przy jednoczesnym spadku zainteresowania urządzeniami PlayStation 2 i PlayStation Portable. W okresie od kwietnia do grudnia 2011 roku koncern Sony wykazał też stratę przekraczającą miliard dolarów.

Koncern Sony opublikował wyniki za ostatnie trzy miesiące 2011 roku (czyli trzeci kwartał rozliczeniowy firmy). W tym okresie szczególnie dobrze prezentują się liczby dotyczące sprzedaży konsoli PlayStation 3. Mimo to dział produktów i usług dla konsumentów japońskiego potentata zakończył dziewięć miesięcy 2011 roku fiskalnego stratą na poziomie przeszło 1,1 miliarda dolarów, a cała firma 1,2 miliarda dolarów.

Wyniki finansowe koncernu Sony. Bardzo dobra sprzedaż konsoli PlayStation 3 - ilustracja #1

W okresie od października do grudnia 2011 roku (fiskalny Q3 2011 firmy Sony) gracze kupili 6,5 miliona konsol PlayStation 3, co stanowi wzrost o 2,8 miliona w porównaniu z wcześniejszym kwartałem oraz o 200 tysięcy w porównaniu z analogicznym okresem w 2010 roku. Równie dobrze prezentuje się sprzedaż gier: 66,2 milionów egzemplarzy w porównaniu do 57,6 milionów rok wcześniej.

Duży sukces konsoli PlayStation 3 miał miejsce przy jednoczesnym spadku wyników pozostałych urządzeń. Leciwa platforma PlayStation 2 w ciągu roku pogorszyła sprzedaż o przeszło połowę – zarówno jeśli chodzi o konsolę, jak i dostępne na nią tytuły. W efekcie liczba nabytych przez graczy urządzeń spadła poniżej miliona. W przypadku handhelda PlayStation Portable spadek był trochę niższy, na poziomie 1/3, ale w tym przypadku jest to spowodowane głównie rosnącym zainteresowaniem wokół PS Vity.

Dywizja koncernu Sony zajmująca się produktami i usługami dla konsumentów odnotowała w okresie dziewięciu miesięcy roku fiskalnego 2011 (od kwietnia do grudnia) stratę 85,7 miliarda jenów (ok. 1,1 miliarda dolarów), co oznacza pogorszenie w porównaniu z ubiegłym rokiem o ok. 180 milionów dolarów. Z kolei łączna sprzedaż spadła rok do roku o 24,4 procent. Warto w tym miejscu podkreślić, że oprócz gier dywizja ta obejmuje również sprzęt audio i wideo.

Zdaniem firmy Sony gorsze wyniki są spowodowane przede wszystkim październikową powodzią w Tajlandii, a także słabą sytuacją na rynkach krajów rozwijających się. Dodatkowo, negatywny wpływ na osiągnięte rezultaty miało umocnienie jena.