Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

PSP / PlayStation Portable - newsy i ciekawostki

Sklep PSP zamknięty na stałe; gry wciąż będzie można kupić w sklepach PS3 i PS Vita
Sklep PSP zamknięty na stałe; gry wciąż będzie można kupić w sklepach PS3 i PS Vita

Gacek, 3 lipca 2021, 10:10

Sklep w PSP zostaje całkowicie zamknięty, cyfrowe wersje gier do kupienia na przenośną konsolę będą dostępne jedynie w sklepach PS3 i PS Vita.

Sony podaje daty i szczegóły zamknięcia PS Store na PS3, PS Vita i PSP
Sony podaje daty i szczegóły zamknięcia PS Store na PS3, PS Vita i PSP

Entelarmer, 29 marca 2021, 21:32

Firma Sony potwierdziła plany zamknięcia PlayStation Store na starszych urządzeniach. Za kilka miesięcy sklep będzie niedostępny na PlayStation 3, PlayStation Portable oraz PlayStation Vita.

Sony wkrótce zamknie cyfrowy sklep z grami na PS3, PS Vita i PSP
Sony wkrótce zamknie cyfrowy sklep z grami na PS3, PS Vita i PSP

Entelarmer, 22 marca 2021, 18:25

Sony może zablokować dystrybucję cyfrową na PlayStation 3, PlayStation Portable oraz PlayStation Vita. Jeśli wierzyć źródłom serwisu The Gamer, firma ma to ogłosić jeszcze w tym miesiącu.

PSP 5G - Sony może zrobić mobilne PS5
PSP 5G - Sony może zrobić mobilne PS5

Przemysław Dygas, 23 lutego 2021, 14:15

Możliwe, że Sony pracuje nad konsolą przenośną z obsługą technologii 5G. Nowa wersja PSP miałaby opierać się o streaming gier związany z usługą PS Now.

Kasyno w głowie bohatera
Kasyno w głowie bohatera

Montinek, 20 marca 2020, 18:47

O tym, jak narracja romansuje z rozgrywką w Crisis Core: Final Fantasy VII.

Perełki PSP #2
Perełki PSP #2

Froszti, 6 stycznia 2020, 10:38

Kolejna część tekstu o interesujących grach na PSP.

Perełki PSP #1
Perełki PSP #1

Froszti, 29 grudnia 2019, 14:02

Tytuły na konsolę PSP którymi warta się zainteresować.

Soul Calibur: Broken Destiny, czyli jak zepsuć samograja
Soul Calibur: Broken Destiny, czyli jak zepsuć samograja

Brucevsky, 8 listopada 2019, 18:07

Seria Soul Calibur, choć jest bijatyką, zachwycała też trybami dla jednego gracza. Niestety nie zawsze, co pokazała edycja wydana w 2009 roku na PSP. Twórcy w niezrozumiały sposób zepsuli samograja.

Monster Hunter – gra zbudowana na żądzach
Monster Hunter – gra zbudowana na żądzach

Brucevsky, 23 maja 2019, 13:43

Monster Hunter szybko podbił serca graczy z Azji, a wraz z premierą odsłony World wypłynął też na szerokie wody. Wyniki sprzedażowe nie kłamią, ale i nie powinny dziwić. MH został zaprojektowany tak, by porywać niczego niespodziewających się śmiałków z siłą tornada.

Crash zamiesza w głowach? O rimejkowych marzeniach słów kilka
Crash zamiesza w głowach? O rimejkowych marzeniach słów kilka

Brucevsky, 23 czerwca 2017, 22:05

Już niedługo premiera kolekcji remasterów pierwszych trzech części Crasha Bandicoota. Powrót jamraja może namieszać i wywołać lawinę podobnych premier. To dobry moment, by sobie pomarzyć.

Legenda arcade'owych wyścigów w kieszeni - recenzja Burnout Legends
Legenda arcade'owych wyścigów w kieszeni - recenzja Burnout Legends

Montinek, 28 marca 2017, 20:16

Przenośny Burnout. Czego chcieć więcej?

Walka z demonami liceum. Tfu, z demonami oraz z liceum. Persona 3 Portable, moi mili!
Walka z demonami liceum. Tfu, z demonami oraz z liceum. Persona 3 Portable, moi mili!

Montinek, 1 czerwca 2016, 13:00

Licealiści walczący z demonami. I licealistki w szkolnych mundurkach. Japan, you never change...

O Oblivionie na PSP i dopasowywaniu gier
O Oblivionie na PSP i dopasowywaniu gier

Brucevsky, 17 maja 2016, 23:24

Słyszeliście o Oblivionie na PSP? Mógł być hit, ale też zwykła przeciętna konwersja. Bo nie wszystko pasuje wszędzie.

Recenzja EndWar na PSP – solidna turówka na długie godziny
Recenzja EndWar na PSP – solidna turówka na długie godziny

Brucevsky, 22 marca 2016, 19:33

Niepozornie wyglądająca konwersja najlepszą turową strategią na PSP? EndWar na pewno potrafi pożreć długie godziny i sprawić radość fanom gatunku.

Recenzja Half-Minute Hero na PSP – najszybsza przygoda życia
Recenzja Half-Minute Hero na PSP – najszybsza przygoda życia

Brucevsky, 12 grudnia 2015, 11:00

Kolejna perła w bibliotece PSP. Uratuj świat przed zagładą w trzydzieści sekund w jednej z najbardziej szalonych produkcji ostatnich lat.

EndWar – tak się powinno robić konwersje
EndWar – tak się powinno robić konwersje

Brucevsky, 20 listopada 2015, 19:53

Przeniesienie RTS-a, w którym wojskami sterować można za pomocą głosu, na PSP nie mogło się udać. UbiSoft zrobił jednak pomysłową konwersję i zmienił gatunek, dostarczając cichy hit.

Recenzja Everybody’s Tennis na PSP – więcej niż prosta zręcznościówka
Recenzja Everybody’s Tennis na PSP – więcej niż prosta zręcznościówka

Brucevsky, 31 lipca 2015, 19:46

Idealna zręcznościowa gra sportowa? Studio Clap Hanz na pewno jest na dobrej drodze, by taką grę stworzyć. Everybody's Tennis do perfekcji niewiele brakuje.

Historia opowiedziana w tle sportowej rywalizacji
Historia opowiedziana w tle sportowej rywalizacji

Brucevsky, 18 maja 2015, 18:43

Kilkanaście godzin spędzonych z Everybody’s Tennis na PSP uświadomiło mi, jak bardzo brakuje tytułów sportowych starających się przy okazji opowiedzieć jakąś historię.

Cztery genialne elementy Everybody’s Tennis na PSP!
Cztery genialne elementy Everybody’s Tennis na PSP!

Brucevsky, 26 marca 2015, 18:59

Everybody’s Tennis to kolejna odsłona serii, która po mistrzowsku łączy prezentacje różnych dyscyplin z rozrywkowym podejściem do sportu. W ramach zachwytów nad dziełem studia Clap Hanz wybrałem cztery elementy szczególnie warte pochwalenia.

Recenzja Killzone: Liberation na PSP – nie do końca hit
Recenzja Killzone: Liberation na PSP – nie do końca hit

Brucevsky, 10 marca 2015, 19:31

Killzone Liberation to do dzisiaj jedna z bardziej charakterystycznych produkcji w bibliotece PSP. Czy nawet lata po premierze wypada dobrze?

Bossowie - Killzone: Liberation
Bossowie - Killzone: Liberation

Brucevsky, 3 lutego 2015, 20:11

W kolejnym odcinku cyklu sprawdzam, jak wypadają bossowie z Killzone: Liberation na PSP. Czy twórcom udało się wykorzystać potencjał Helghastów?

Killzone: Liberation i kiepski design gry
Killzone: Liberation i kiepski design gry

Brucevsky, 8 stycznia 2015, 20:33

Wysoki poziom trudności i pomysłowe wyzwania zdają się na nic, gdy największym przeciwnikiem gracza okazują się błędy popełnione przez twórców przy projektowaniu gry. Przekonuje o tym dobitnie Killzone: Liberation na PSP.

Recenzja Patapon na PSP – geniusz często tkwi w prostocie
Recenzja Patapon na PSP – geniusz często tkwi w prostocie

Brucevsky, 27 września 2014, 17:49

Jak dzisiaj wypada jedna z najbardziej charakterystycznych produkcji w bibliotece PSP?

Bossowie: Patapon
Bossowie: Patapon

Brucevsky, 23 sierpnia 2014, 13:39

W kolejnym odcinku cyklu do oceny stają bossowie z pierwszej części serii Patapon. Jak wypadają najważniejsi przeciwnicy w tej niezwykłej muzycznej produkcji?

Kolorowe Piksele #02 na PSP - recenzja gry - Driver 76
Kolorowe Piksele #02 na PSP - recenzja gry - Driver 76

hongi, 25 lipca 2014, 10:41

Sony PlayStation Portable, w skrócie PSP, to konsola, która pozwala grać w gry leżąc na łóżku. Pozwala grać w gry o jakości i grywalności lepszej niż PSX, w toalecie. To konsola, która miała zrewolucjonizować wypady za miasto, bo przecież do babci nie weźmiemy swojej wielkiej konsoli. PSP bez problemu zmieści się w kieszeni. Tak też było przez kilka pierwszych miesięcy. Później konsola trafiła do szuflady i leżała tam, aż do niedawna. Teraz odkurzona (przedmuchana), z kablem podłączonym do monitora (z powodu martwych pikseli), powróciła. Przejrzałem allegro w celu zakupienia czegoś oldschoolowego. Trafiłem w dziesiątkę, gdy zobaczyłem Drivera 76. Sprzedane... eee... Kupione! Zapraszam na recenzję.

Sorry Patapony, nie mam siły na „prawdziwą grę”
Sorry Patapony, nie mam siły na „prawdziwą grę”

Brucevsky, 23 lipca 2014, 17:20

Skończyłem Patapony, ale według twórców wciąż mogę i powinienem się bawić. Zaproszenie do dalszej zabawy nijak do mnie jednak nie trafia...

Jak mi idzie, tak oceniam
Jak mi idzie, tak oceniam

Brucevsky, 5 lipca 2014, 11:18

W czytniku konsoli kręci się płytka z tym samym tytułem, hitem i crapem jednocześnie. A w co akurat gram zależy tylko i wyłącznie od tego jak mi idzie. Takie właśnie są gry.

PSP - wstrzymano produkcję konsoli w Japonii
PSP - wstrzymano produkcję konsoli w Japonii

Sarge, 3 czerwca 2014, 13:20

W Japonii oficjalnie zaprzestano produkcji konsoli przenośnej PSP. Firma Sony zrobiła to niemal 10 lat po premierze PSP w Kraju Kwitnącej Wiśni. W Europie konsola nadal jest produkowana i sprzedawana w sklepach, choć także tutaj do wstrzymania produkcji powinno dojść jeszcze w tym roku.

Mocny zawodnik z tego Starkillera - recenzja Star Wars: The Force Unleashed [PSP]
Mocny zawodnik z tego Starkillera - recenzja Star Wars: The Force Unleashed [PSP]

guy_fawkes, 6 maja 2014, 00:30

Z platform, na których pojawiło się The Force Unleashed słabsze było tylko Nintendo DS. Czy w takim razie niezbyt wydajne PlayStation Portable zdołało okiełznać potęgę ciemnej strony Mocy? W końcu fani uniwersum dobrze wiedzą, że nie należy jej lekceważyć...

Recenzja Army of Two: The 40th Day (PSP)

Antares, 26 kwietnia 2014, 18:35

Najemnicy Salem i Rios przypuścili atak na ekrany PSP . Zobaczmy czy ich desant zakończył się powodzeniem…

Recenzja Assassin's Creed: Bloodlines

Antares, 19 kwietnia 2014, 23:20

Wśród posiadaczy handelda Sony powtarzało się pytanie czemu ich mocniejszy od konkurencji sprzęt został pominięty. Przy okazji premiery Assasin’s Creed II na konsole stacjonarne wydawca postanowił naprawić ten błąd / zarobić na znanej marce (niepotrzebne skreślić) i uraczył nas AC: Bloodlines zapowiadanym jako pomost fabularny pomiędzy dwiema częściami serii.

Recenzja Shadow of Memories (PSP)

Antares, 29 marca 2014, 17:32

Po raz kolejny PSP zostało uraczone tytułem żywcem przeniesionym ze starego dobrego PlayStation 2. Wypadałoby więc znowu pomarudzić o braku wyobraźni developerów, wyciąganiu od graczy pieniędzy itp. jednak nie tym razem. Panie i panowie, przedstawiam Wam jedną z bardziej niedocenionych gier poprzedniej generacji konsol. Pozycja, która zagubiła się w czasie po to by ratować wymierający obecnie gatunek gier przygodowych. Oto Shadow of Memories czyli niecodzienna produkcja od mistrzów z Konami.

Nawet Patapony nie mają dobrej misji eskortowej
Nawet Patapony nie mają dobrej misji eskortowej

Brucevsky, 20 marca 2014, 19:17

Przykłady źle wykonanych, niedopracowanych i nieprzemyślanych misji eskortowych można mnożyć. Niestety nawet w Pataponach taki typ zadania potrafi sfrustrować...

Recenzja: Indiana Jones And The Staff Of The Kings (PSP)

Antares, 15 marca 2014, 23:45

Nie wiem jak Wy, ale ja od dziecka uwielbiałem przygody Indiany Jonesa. Charyzmatyczny bohater, mogący pochwalić się olbrzymią wiedzą z zakresu historii oraz niezwykłą wprawą posługiwania się biczem i dowcipem, jest postacią, którą naprawdę ciężko jest nie lubić. Dlatego też, od zawsze kibicowałem każdej grze, w której słynny archeolog miał się pojawić. Niczyje inne przygody, jak właśnie tej postaci zasługują na to, by zostać przeniesione do dopracowanych gier. Staff of the Kings , noszący kryptonim Indiana Jones 2008, miał być właśnie takim tytułem, lecz wyszło z tego coś zupełnie innego, bardzo odległego od pojęcia dobrej zabawy.

Pochwały dla Pataponów nie są przesadzone
Pochwały dla Pataponów nie są przesadzone

Brucevsky, 2 marca 2014, 10:04

Patapony szybko podbiły serca wielu posiadaczy kieszonsolek. Czy ta muzyczno-strategiczna produkcja jest naprawdę aż tak genialna? Po pierwszych kilku godzinach zabawy okazuje się, że tak.

Recenzja Metal Gear Solid: Peace Walker na PSP – znakomicie dopasowany
Recenzja Metal Gear Solid: Peace Walker na PSP – znakomicie dopasowany

Brucevsky, 8 lutego 2014, 08:57

Peace Walker nie jest tradycyjną kontynuacją słynnej serii. Nie przeszkadza mu to jednak być jedną z najlepszych gier w bibliotece PSP.

Bossowie – Metal Gear Solid: Peace Walker
Bossowie – Metal Gear Solid: Peace Walker

Brucevsky, 16 stycznia 2014, 19:54

Bossowie zawsze byli dużym atutem kolejnych odsłon serii Metal Gear Solid. Czy śpiewające maszyny z Peace Walkera trzymają poziom?

O potrzebie posiadania „gry drugoplanowej”
O potrzebie posiadania „gry drugoplanowej”

Brucevsky, 6 stycznia 2014, 13:06

Przytłoczony rozmaitymi obowiązkami masz mało czasu na granie. Gdy już znajdziesz kilka minut, jesteś najczęściej zmęczony i gdy nawet grasz, to cierpi na tym prezentowana historia lub osiągasz słabsze wyniki. W takiej sytuacji na ratunek przychodzi "gra drugoplanowa".

Peace Walker – idealny przykład, że gry mogą uczyć?
Peace Walker – idealny przykład, że gry mogą uczyć?

Brucevsky, 24 grudnia 2013, 10:31

Metal Gear Solid: Peace Walker to dobry przykład na to, że gry mogą czegoś nauczyć i mieć pozytywny wpływ na graczy. Wystarczy wykazać tylko odrobinę chęci, by z pomocą Snake’a i spółki poszerzyć swoją wiedzę o otaczającym świecie.

Najdłuższy Metal Gear Solid w historii
Najdłuższy Metal Gear Solid w historii

Brucevsky, 11 listopada 2013, 21:51

Ponad 50 godzin gry od napisów końcowych, Metal Gear Solid: Peace Walker jest naprawdę długi. A licznik wciąż bije, bo opcji zabawy Konami przygotowało naprawdę wiele.

6 elementów, którymi może cię zaskoczyć Gran Turismo na PSP
6 elementów, którymi może cię zaskoczyć Gran Turismo na PSP

Brucevsky, 9 października 2013, 19:12

Gran Turismo na PSP to spełnienie marzeń wielu fanów serii. Sprawdzam, co może ich zaskoczyć po pierwszych minutach spędzonych z handheldową wersją hitu Polyphony Digital.

Prześliczne animacje w twojej ulubionej grze
Prześliczne animacje w twojej ulubionej grze

Brucevsky, 13 sierpnia 2013, 19:02

Wstawki FMV w grach goszczą od lat. Niewiele jednak jest tytułów, w których animacje warte są zapamiętania na lata. Mnie ostatnio jednak poszczęściło się na tyle, że poznałem dwie produkcje z naprawdę prześlicznymi „filmikami”.

Sony na plusie w ostatnich miesiącach – nie dzięki marce PlayStation
Sony na plusie w ostatnich miesiącach – nie dzięki marce PlayStation

Hed, 1 sierpnia 2013, 12:19

Firma Sony zarobiła 35 milionów dolarów w pierwszym kwartale tego roku fiskalnego, dzięki lepszej sprzedaży między innymi smartfonów. Do tego wyniku nie przyczynił się oddział zajmujący się marką PlayStation, który odnotował straty.

Peace Walker? A może jednak Nervous Runner?
Peace Walker? A może jednak Nervous Runner?

Brucevsky, 24 lipca 2013, 15:57

Gra wymagająca precyzji na konsoli, która słynie z problematycznego sterowania. Czy w Metal Gear Solid: Peace Walker gra się wygodnie?

Omega Force szykuje rzeź demonów

Lans Tartare, 7 lutego 2013, 17:05

Omega Force szykuje rzeź demonów

Gry z PSP, w które chętnie bym zagrał // Cz.1
Gry z PSP, w które chętnie bym zagrał // Cz.1

raziell88ck, 11 stycznia 2013, 19:03

Pierwsza lista gier z PSP, w które chętnie zagrałbym na tej konsolce.

Xbox 360 najczęściej wyszukiwaną konsolą w porównywarce cen Nokaut.pl
Xbox 360 najczęściej wyszukiwaną konsolą w porównywarce cen Nokaut.pl

Sarge, 3 grudnia 2012, 14:20

Xbox 360 oraz kontroler Kinect cieszą się największą popularnością wśród użytkowników porównywarki cen Nokaut.pl interesujących się grami i konsolami. Serwis udostępnił statystyki najchętniej wyszukiwanych produktów w pierwszej połowie bieżącego roku.

Polska przenośna rzeczywistość, czyli smutny los handhelda
Polska przenośna rzeczywistość, czyli smutny los handhelda

Cascad, 24 listopada 2012, 19:54

Na konsole przenośne spada obecnie obfity deszcz krytyki, kto go wywołuje? Ci sami, którzy nie mają z nimi do czynienia. Czas na nie spojrzeć przychylniejszym okiem.

Za dużo charyzmy na tak małą drużynę
Za dużo charyzmy na tak małą drużynę

Brucevsky, 23 listopada 2012, 20:21

Nadmiar bogactwa to coś na co cierpi Final Fantasy Tactics: War of the Lions. W grze jest po prostu za wiele ciekawych postaci, aby bez problemów wybrać sobie pierwszy skład.

„Wpadłeś w naszą zasadzkę!” Jak miło...
„Wpadłeś w naszą zasadzkę!” Jak miło...

Brucevsky, 30 września 2012, 11:24

Zasadzki w grach pojawiają się całkiem często. Szczególnie łatwo spotkać je w taktycznych RPG-ach, jak Final Fantasy Tactics. Jak udała się pułapka wirtualnym rycerzom, magom i łucznikom w produkcji Squaresoftu?