Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 2 lutego 2012, 10:54

autor: Kono

Sukces platformy Origin - 9 milionów użytkowników i 100 milionów dolarów dochodu

Firma Electronic Arts pochwaliła się wynikami osiągniętymi przez serwis dystrybucji elektronicznej Origin. System pozwalający kupić i ściągać gry przez sieć wygenerował 100 milionów dolarów dochodu i może poszczycić się ponad 9 milionami użytkowników.

Pomimo tego, że serwis Origin zadebiutował w połowie ubiegłego roku, to już zdołał odnieść sporo sukcesów. Przedstawiciele firmy Electronic Arts poinformowali, że ich system dystrybucji elektronicznej wygenerował ponad 100 milionów dolarów i może poszczycić się liczbą 9,3 miliona użytkowników.

Serwis elektronicznej dystrybucji od Electronic Arts w dalszym ciągu pozostaje w cieniu swojego większego i starszego kolegi, czyli Steama. Warto jednak zaznaczyć, że Origin od dnia swojej premiery (3 czerwca 2011) zdołał zgromadzić rzeszę 9,3 miliona użytkowników. Jest to niemal 25% z tego, czym może poszczycić się Steam. Nie zapominajmy przy tym, że usługa Valve dostępna jest o wiele dłużej (od września 2003). John Riccitiello, prezes Electronic Arts, ujawnił, że w trzecim kwartale roku fiskalnego 2012 serwis Origin odnotował ponad milion użytkowników codziennie logujących się do usługi.

Sukces platformy Origin - 9 milionów użytkowników i 100 milionów dolarów dochodu - ilustracja #1

Jeśli natomiast chodzi o kwestie finansowe, to tutaj twórcy Origin również nie mają na co narzekać. Według danych ujawnionych przez pracowników Electronic Arts, serwis dystrybucji cyfrowej od dnia premiery wygenerował ponad 100 milionów dolarów dochodu.

Szefostwo koncernu Electronic Arts z pewnością może zaliczyć uruchomienie i pierwsze miesiące egzystencji serwisu Origin jako dosyć duży sukces. Do bardzo dobrych wyników platformy EA z pewnością przyczyniły się premiery takich gier jak Battlefield 3 oraz przeniesienie niektórych tytułów ze Steama do Origin.

Ostatnia aktualizacja: 2012-02-02

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.