Sid Meier's Civilization 7 otrzymało zaktualizowane wymagania sprzętowe - do rozgrywki na minimalnych wystarczy nawet kilkuletni sprzęt.
Spis treści:
Civilization 7 jako najnowsza odsłona kultowej serii gier strategicznych od Firaxis Games, wzbudziła spore zainteresowanie najwierniejszych fanów. Czy jednak każdy będzie w stanie odpalić ten tytuł? Parę dni temu opublikowana została aktualizacja wymagań sprzętowych na PC.
Zgodnie z informacjami podanymi przez Firaxis Games, do zagrania w tytuł wystarczy nawet kilkuletni sprzęt. Z drugiej strony jednak, odpalenie produkcji w najwyższej możliwej jakości ma wymagać więcej pamięci RAM niż przestrzeni dyskowej, co jest dość nietypowe w świecie gier komputerowych, ale całkiem normalne dla strategii.
Strategie, takie jak Cywilizacja 7, często wymagają skomplikowanych obliczeń, które muszą być wykonywane w czasie rzeczywistym. Każda jednostka, budynek i zasób muszą być śledzone i zarządzane, co wymaga dużej ilości pamięci operacyjnej.
Gracze często mają do czynienia z ogromnymi mapami. Nie brakuje również setek jednostek, z których każda ma swoje własne statystyki, ruchy i interakcje. Choć gry te nie są znane z najbardziej zaawansowanej grafiki, to jednak detale takie jak animacje jednostek, efekty specjalne i interfejs użytkownika również wymagają RAM.
Dodatkowo, sztuczna inteligencja w grach strategicznych jest zazwyczaj bardziej zaawansowana niż w innych gatunkach. AI musi podejmować decyzje na podstawie wielu zmiennych, co wymaga dużej ilości pamięci do przechowywania i przetwarzania danych.
Dla porównania, oto wymagania dla poprzednich części serii:
Civilization VI:
Civilization V:
Jak widać, wymagania systemowe dla siódmej części „Civki” są nieco wyższe, szczególnie jeśli chodzi o pamięć RAM. Jest to zrozumiałe, biorąc pod uwagę postęp technologiczny i rosnącą złożoność gier.
Civilization 7 zapowiada się na kolejną fascynującą odsłonę serii, która z pewnością przyciągnie zarówno nowych, jak i starych fanów na wielogodzinne rozgrywki. Przygotujcie swoje komputery!
Więcej:Po 13 latach wreszcie jest. Premiera wyczekiwanego horroru sci-fi, od dziś także w Xbox Game Pass
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
6

Autor: Julia Sobasz
Z wykształcenia dziennikarka, z powołania metińczyk. Pasja do pisania pojawiła się u niej gdzieś między kartkowaniem starego numeru czasopisma „Przekrój“ a zarywaniem nocy na czytaniu reportaży Wydawnictwa Czarne. Oprócz grania w MMO-rpgi kolekcjonuje retro sprzęt, który jest dla niej sposobem na zachowanie kawałka historii technologii. Niepohamowana fanka i teoretyczka polskich seriali z przełomu lat 90. i 00.