Wydało się, dlaczego olbrzymia aktualizacja Manor Lords powstaje tak długo. „Nie był to mój najgenialniejszy pomysł, możecie sobie wyobrazić, jakiego bałaganu narobiliśmy”

Grzegorz Styczeń, twórca popularnej strategii Manor Lords, ujawnił swój pomysł organizacji pracy nad wyczekiwaną przez graczy aktualizacją. Według dewelopera nie był on „najgenialniejszy”.

Maciej Gaffke

Wydało się, dlaczego olbrzymia aktualizacja Manor Lords powstaje tak długo. „Nie był to mój najgenialniejszy pomysł, możecie sobie wyobrazić, jakiego bałaganu narobiliśmy”, źródło grafiki: Slavic Magic.
Wydało się, dlaczego olbrzymia aktualizacja Manor Lords powstaje tak długo. „Nie był to mój najgenialniejszy pomysł, możecie sobie wyobrazić, jakiego bałaganu narobiliśmy” Źródło: Slavic Magic.

Aktualizacja (18 września, godz. 21:45)

Studio Slavic Magic poinformowało, że omawiany wielki patch do Manor Lords trafił do zamkniętych alfa-testów. Trudno jednak powiedzieć, jak długo one potrwają, a tym samym – kiedy update ujrzy światło dzienne.

Oryginalna wiadomość (12 sierpnia, godz. 18:47)

Fani strategii Manor Lords już od wielu miesięcy czekają na prawdopodobnie największą aktualizację w historii gry. I, niestety, muszą znaleźć w sobie jeszcze trochę cierpliwości, ponieważ Grzegorz Styczeń oraz jego zespół sprzątają „bałagan”, jaki wyniknął z poprzedniego systemu pracy.

Na początku lipca założyciel studia Slavic Magic ujawnił nieco szczegółów odnośnie do opracowywanego aktualnie patcha. Teraz postanowił przypomnieć o tworzonej aktualizacji, czym skłonił fanów do zadania nowych pytań. Z odpowiedzi Stycznia możemy się dowiedzieć kilku ciekawych „smaczków”.

Jeden z graczy chciał dowiedzieć się, czy twórcy Manor Lords rzeczywiście „wcisnęli” wszystkie planowane zmiany w jeden update. Styczeń ujawnił nieco kulis tworzenia ogromnej łatki i przyznał się do nie najlepszej organizacji pracy ekipy deweloperów.

Pomysł był taki, aby podzielić zadania między siebie w zespole, i aby wszyscy pracowali równolegle nad różnymi rzeczami. Niektórzy nad postępem, inni nad oblężeniami, jeszcze inni nad AI i tak dalej. Myślałem, że tak będzie szybciej. Nie był to mój najgenialniejszy pomysł, możecie sobie wyobrazić, jakiego bałaganu narobiliśmy.

W kolejnej odpowiedzi Styczeń szerzej omówił sztuczną inteligencją gry. Napisał, że AI musi kontrolować wiele elementów rozgrywki, a przy tym „zachowywać się” naturalnie i „po ludzku”. Mimo trudności w połączeniu owych funkcji, twórca strategii jest zadowolony z postępów w tworzeniu tego systemu Manor Lords. Ponadto potwierdził on, że sztuczną inteligencję będzie można wyłączyć na mapie.

Polska strategia od kwietnia 2024 roku znajduje się w early accessie i na razie nie wiadomo, kiedy zadebiutuje w pełnej wersji. Pojawiły się jednakże drobne poszlaki, które przypuszczalnie zwiastują jej bliską premierę – w czerwcu bieżącego roku na Tajwanie konsolowym wersjom produkcji przyznano kategorie wiekowe.

  1. Manor Lords – recenzja gry we wczesnym dostępie. Nic dziwnego, że to najbardziej wyczekiwana gra na Steamie
  2. Manor Lords – karta gry na Steamie
Manor Lords

Manor Lords

PC Xbox
wczesny dostęp

Data wydania: 26 kwietnia 2024 Wczesny dostęp

Informacje o Grze
8.1

GRYOnline

7.1

Gracze

8.5

Steam

7.2

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

3

Maciej Gaffke

Autor: Maciej Gaffke

W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.

Historyczna „wielka strategia” robi wszystko, by stać się najlepszą grą Paradoxu. Kulturę i religię w Victorii 3 czekają potężne zmiany

Następny
Historyczna „wielka strategia” robi wszystko, by stać się najlepszą grą Paradoxu. Kulturę i religię w Victorii 3 czekają potężne zmiany

Realistyczna polsko-niemiecka gra wyścigowa wyjeżdża na ostatnią prostą przed premierą po tym, jak skończyła z darmowością. Cena Rennsport jest wysoka

Poprzedni
Realistyczna polsko-niemiecka gra wyścigowa wyjeżdża na ostatnią prostą przed premierą po tym, jak skończyła z darmowością. Cena Rennsport jest wysoka

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl