Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 sierpnia 2025, 18:47

autor: Maciej Gaffke

Wydało się, dlaczego olbrzymia aktualizacja Manor Lords powstaje tak długo. „Nie był to mój najgenialniejszy pomysł, możecie sobie wyobrazić, jakiego bałaganu narobiliśmy”

Grzegorz Styczeń, twórca popularnej strategii Manor Lords, ujawnił swój pomysł organizacji pracy nad wyczekiwaną przez graczy aktualizacją. Według dewelopera nie był on „najgenialniejszy”.

Źródło fot. Slavic Magic
i

Fani strategii Manor Lords już od wielu miesięcy czekają na prawdopodobnie największą aktualizację w historii gry. I, niestety, muszą znaleźć w sobie jeszcze trochę cierpliwości, ponieważ Grzegorz Styczeń oraz jego zespół sprzątają „bałagan”, jaki wyniknął z poprzedniego systemu pracy.

Na początku lipca założyciel studia Slavic Magic ujawnił nieco szczegółów odnośnie do opracowywanego aktualnie patcha. Teraz postanowił przypomnieć o tworzonej aktualizacji, czym skłonił fanów do zadania nowych pytań. Z odpowiedzi Stycznia możemy się dowiedzieć kilku ciekawych „smaczków”.

Jeden z graczy chciał dowiedzieć się, czy twórcy Manor Lords rzeczywiście „wcisnęli” wszystkie planowane zmiany w jeden update. Styczeń ujawnił nieco kulis tworzenia ogromnej łatki i przyznał się do nie najlepszej organizacji pracy ekipy deweloperów.

Pomysł był taki, aby podzielić zadania między siebie w zespole, i aby wszyscy pracowali równolegle nad różnymi rzeczami. Niektórzy nad postępem, inni nad oblężeniami, jeszcze inni nad AI i tak dalej. Myślałem, że tak będzie szybciej. Nie był to mój najgenialniejszy pomysł, możecie sobie wyobrazić, jakiego bałaganu narobiliśmy.

W kolejnej odpowiedzi Styczeń szerzej omówił sztuczną inteligencją gry. Napisał, że AI musi kontrolować wiele elementów rozgrywki, a przy tym „zachowywać się” naturalnie i „po ludzku”. Mimo trudności w połączeniu owych funkcji, twórca strategii jest zadowolony z postępów w tworzeniu tego systemu Manor Lords. Ponadto potwierdził on, że sztuczną inteligencję będzie można wyłączyć na mapie.

Polska strategia od kwietnia 2024 roku znajduje się w early accessie i na razie nie wiadomo, kiedy zadebiutuje w pełnej wersji. Pojawiły się jednakże drobne poszlaki, które przypuszczalnie zwiastują jej bliską premierę – w czerwcu bieżącego roku na Tajwanie konsolowym wersjom produkcji przyznano kategorie wiekowe.

  1. Manor Lords – recenzja gry we wczesnym dostępie. Nic dziwnego, że to najbardziej wyczekiwana gra na Steamie
  2. Manor Lords – karta gry na Steamie

Maciej Gaffke

Maciej Gaffke

W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.

więcej