Do sieci wyciekła technologiczna beta Star Wars: First Assault, czyli skasowanego w 2013 roku sieciowego FPS-a w realiach Gwiezdnych wojen, który pełnymi garściami czerpał z serii Call of Duty.

Przyzwyczailiśmy się już, że wiele ciekawych gier jest porzucanych w trakcie produkcji. Rzadko jednak mamy szansę zagrać w takie porzucone projekty. Taką właśnie szansę otrzymaliśmy dzięki pojawieniu się technologicznej bety Star Wars: First Assault, czyli skasowanej sieciowej strzelanki osadzonej w uniwersum Gwiezdnych wojen. Jest to wersja na Xboksa 360 i wymaga przerobionej wersji tej konsoli, więc większość czytelników raczej nie będzie w stanie jej uruchomić. Spodziewamy się jednak, że wielu pomysłowych fanów wyciągnie z tych plików elementy graficzne i wykorzysta potem w pecetowych modach, tak jak to miało miejsce w przypadku Star Wars: Battlefront III.
Gra nie została udostępniona na żadnej oficjalnej stronie. Zamiast tego można ją pobrać z serwisu Yandex Disk. Całkiem możliwe więc, że właściciel praw, czyli firma Disney, wkrótce zainterweniuje i pliki zostaną usunięte. Zainteresowanym zalecamy więc pośpiech. Warto także obejrzeć poniższy zapis rozgrywki, który pokazuje, jak prezentuje się technologiczna beta w akcji.
Star Wars: First Assault miało być projektem sprzedawanym wyłącznie w dystrybucji elektronicznej. W uproszczeniu można opisać go jako „Call of Duty w realiach Gwiezdnych wojen”. Całość była więc sieciową strzelanką nastawioną na potyczki w małej skali. Zamiast wielkich bitew w stylu serii Star Wars: Battlefront dostalibyśmy niewielkie mapy, na których zabawa koncentrowałaby się na dynamicznej wymianie ognia między żołnierzami piechoty służącymi w siłach Rebelii oraz Imperium, bez udziały pojazdów i maszyn latających. W grze nie uświadczylibyśmy również żadnych Jedi, Sithów ani mieczy świetlnych.
Produkcja powstawała w oparciu o silnik Unreal Engine i poza pecetami miała ukazać się także na konsolę Xbox 360. Prace nad Star Wars: First Assault były w dosyć zaawansowanym stadium. Gra została skasowana w kwietniu 2013 roku na skutek zamknięcia studia LucasArts, wkrótce potem, jak wszystkie prawa do Gwiezdnych wojen przejęła firma Disney. Inną ofiarą zmiany właściciela marki było Star Wars 1313.
18

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.