Dziś piszemy o dodaniu wsparcia dla Steam Workshop w Two Point Hospital, nowych goglach VR od HP oraz sześciu grach, które zapowie Daedalic Entertainment w najbliższych tygodniach. Witajcie w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.
Pół roku po premierze Two Point Hospital, czyli duchowego następcy kultowego Theme Hospital, miłośnicy modów w końcu doczekali się wsparcia dla Steam Workshop w grze. Pojawiło się ono wraz z nową aktualizacją, nazwaną The Interior Designer. Od teraz każdy zainteresowany może stworzyć swoje własne wzory podłóg, dywanów, tapet czy obrazów, wrzucić je do sieci bądź ściągnąć prace udostępnione przez innych i wykorzystać je podczas upiększania własnego szpitala. Więcej szczegółów poznacie, oglądając powyższy materiał filmowy przygotowany przez twórców.

Firma HP szykuje coś specjalnego dla miłośników wirtualnej rzeczywistości. Jak podaje serwis Road to VR, trzecia generacja jej gogli podniesie poprzeczkę, jeśli chodzi o jakość wyświetlanego obrazu i komfort użytkowania tych urządzeń. Zestaw noszący roboczą nazwę Copper będzie posiadał dwa wyświetlacze działające w rozdzielczości 2160x2160, czyli wyraźnie więcej niż u konkurencji w postaci chociażby HTC Vive Pro (1400x1600 na oko) oraz Oculus Rift (1080x1200 na oko). Dzięki temu zniknąć powinien problem z widocznymi drobnymi czarnymi liniami między pikselami. Pole widzenia pozostanie jednak takie samo jak w przypadku innych urządzeń VR.
Dalsze szczegóły na temat zestawu Copper, łącznie z ceną i przybliżoną datą premiery, nie są na razie znane.

Niemiecka firma Daedalic Entertainment zajmująca się produkcją i wydawaniem gier, pod skrzydłami której ukazały się takie tytuły jak Filary Ziemi, Deponia czy Machinarium, zapowiedziała, że rok 2019 będzie dla niej wyjątkowy. Jej włodarze przygotowali bowiem „najbardziej ambitny i zróżnicowany katalog w swojej historii”. W ciągu kolejnych kliku tygodni pojawią się zapowiedzi aż sześciu tytułów z różnych gatunków – od turowego RPG, poprzez survivalowe MMO, aż po klasyczną przygodówkę. Cytując Carstena Fichtelmanna, prezesa i założyciela Daedalic Entertainment (via Gamasutra):
2019 będzie zdecydowanie najbardziej zróżnicowanym rokiem w historii naszego studia, nigdy nie mieliśmy tak zróżnicowanego i bogatego portfolio. Wciąż kontynuujemy rozwój poprzez urozmaicanie naszej oferty wysokiej jakości tytułami z wielu gatunków. I nie mówię tutaj tylko o naszym dziale wydawniczym. Mamy własne zespoły pracujące nad grami AAA, które swoim rozmachem zaskoczą media i fanów. W przypadku tego typu projektów celujemy w wywołanie poruszenia, które wyjdzie poza branżę gier.
Ponadto Fichtelmann obiecał, że Daedalic Entertainment będzie przykładało dużo większą uwagę do długoterminowego wsparcia swoich tytułów. Ponownie cytując jego słowa:
Chcemy oferować graczom wysokiej jakości nową zawartość do naszych produkcji przez miesiące i lata po premierze.
Polecamy też Waszej uwadze najnowsze filmy z gier:
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
6

Autor: Miłosz Szubert
Filmoznawca z wykształcenia. W GRYOnline.pl pracuje od stycznia 2017 roku. Fan tenisa, koszykówki, komiksów, dobrych książek, historii oraz gier strategicznych Paradoxu. Od niedawna domorosły Mistrz Gry (podobno wychodzi mu to całkiem nieźle). Przez parę lat montował filmy na kanale Notatnik Kinomana na YouTube.