Witchfire znów otrzymało „największą aktualizację w historii”. Premiera Webgrave i rekordowa obniżka ceny na Steam
Polskie studio The Astronauts wypuściło Webgrave, czyli kolejną „największą” aktualizację do Wifchfire. Gra doczekała się natomiast najwyższej jak dotąd obniżki ceny na Steam.

Aktualizacja #2 (29 lipca, godz. 21:07)
Studio The Astronauts wprowadziło drobne poprawki do Witchfire po wczorajszej aktualizacji. Dwie z nich dotyczą Chronoclastu – nowego przedmiotu, który pozwala zresetować statystyki. Dodano wyjaśnienie jego działania, a także usunięto usterkę z czarnym ekranem, niekiedy występującym podczas korzystania z niego. Ponadto zmniejszono liczbę pułapek na arenę czy zautomatyzowano podnoszenie Shadow Orbs.
Deweloperzy musieli też wyłączyć funkcję FSR, gdyż powodowała ona problemy z wydajnością (poprawka jest w drodze). „Astronauci” odpowiedzieli również na pytania najczęściej zadawane przez fanów po premierze update’u Webgrave (patrz grafika poniżej). Jeśli uważnie śledziliście informacje na jego temat, jedyną rzeczą, która Was zainteresuje, jest ok. 2-tygodniowy plan twórców, aby wspierać ową aktualizację. Zakłada on wyeliminowanie wszelkich odkrytych błędów oraz m.in. dodanie nowych potworów.
Aktualizacja #1 (28 lipca, godz. 19:48)
Update Webgrave do gry Witchfire jest już dostępny. Dodaje on dwa nowe regiony (Velmorne i Outskirts), kolejne poziomy Gnozy, bronie oraz funkcje, a także wprowadza znaczące zmiany w statystykach oraz warsztacie. Pełną listę poprawek i świeżych elementów sprawdzicie we wpisie na stronie internetowej twórców. Warto również dodać, że gra otrzymała na Steamie i w Epic Games Store rekordową, 20-procentową obniżkę ceny. Tym samym na platformie Valve można ją nabyć najtaniej w historii (w EGS z kuponem świątecznym była kiedyś dostępna za ok. 100 zł).
Oryginalna wiadomość (10 lipca, godz. 14:21)
Poznaliśmy wreszcie datę premiery aktualizacji Webgrave do Witchfire, czyli znajdującej się obecnie w fazie wczesnego dostępu strzelanki RPG autorstwa polskiego studia The Astronauts. Patch ukaże się 28 lipca tego roku.
Będzie to największa aktualizacja z dotychczasowych do Witchfire (kolejna, co przyznają sami twórcy). W ubiegłym tygodniu twórcy ujawnili zmiany, jakie zajdą w mechanikach RPG. Teraz podzielili się innymi nowościami, które zostaną wprowadzone.
- Pojawią się dwa nowe poziomy Gnozy (dla przypomnienia: im jest on wyższy, tym więcej obszarów możemy odblokować i więcej ukrytych rzeczy zobaczyć, co zapewnia dostęp do lepszych łupów, ale też tym bardziej wiedźma zaczyna nas szanować i tym samym posyła w naszą stronę coraz trudniejsze wyzwania).
- Do gry trafi strzelba nazwana Nemesis.
- W ciągu następnych dwóch tygodni autorzy opublikują następne dwa artykuły, w których przybliżą kolejne nowości z aktualizacji Webgrave.
Warto przypomnieć, że ta aktualizacja doda również nowy region, rozmiarami przebijający każdy z tych, które obecnie są w grze. Zamieszkiwać go będzie także zupełnie nowy zestaw wrogów.
Webgrave nie będzie końcem rozwoju Witchfire we wczesnym dostępie. Na ten rok planowane są jeszcze dwie duże aktualizacje gry. Z kolei wersja 1.0 ma zadebiutować w pierwszych miesiącach 2026 r.
Witchfire dostępne jest obecnie wyłącznie na PC. Grę można kupić w serwisach Steam i Epic Games Store, a w pierwszym z nich tytuł można teraz nabyć z 10%-ową zniżką w ramach letniej wyprzedaży (za 143,99 zł).
- Witchfire to jeden z przykładów, jak trudno czasem określić gatunek gry – i chwała mu za to
- Witchfire na Steamie
- Witchfire w Epic Games Store
- Oficjalna strona studia The Astronauts