Jeden z fanów STALKERA-a 2 opracował wielką modyfikację Vanilla 2.0 Overhaul, która gruntownie przerabia mechanikę i balans rozgrywki gry.
Od premiery S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl minęły już cztery miesiące. Gra została ogólnie przyjęta ciepło (na Steamie ma 82% pozytywnych recenzji), ale część graczy, w tym zwłaszcza wielu weteranów serii, uważa, że sporo rzeczy można by w niej poprawić. Jeden z nich postanowił zrobić coś więcej niż tylko narzekać i opracował modyfikację Stalker Infinity - Vanilla 2.0 Overhaul, która przerabia masę elementów rozgrywki.
Zmian jest od groma i nie sposób wymienić ich w tym artykule wszystkich, ale w uproszczeniu można stwierdzić, że dzielą się na kilka kategorii.
Abonament Game Pass kupisz tutaj
Jak widać, zmian jest cała masa. Są one na tyle duże, że stare save’y nie będą działały. Koniczne jest rozpoczęcie nowej rozgrywki od początku, aby gra mogła właściwie zaimplementować modyfikacje rozgrywki oraz łupów. Ponadto autor rekomenduje zabawę na poziomie trudności Weteran, gdyż z myślą o nim opracowano modyfikację.
Instalacja modyfikacji jest prosta. Wystarczy, że pobierzecie projekt z naszego FTP i wypakujecie jego archiwum do „….S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chornobyl\Stalker2\Content\Paks\~mods". Jeśli macie jakieś zainstalowane jakieś inne modyfikacje to warto sprawdzić, czy nie pojawiają się konflikty za pomocą ZonePaq Toolkit?..
Przypomnijmy, że S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl ukazał się 20 listopada 2024 r. Od premiery produkcja dostępna jest także w abonamencie Game Pass, zarówno na PC, jak i konsolach Xbox Series S oraz Xbox Series X.
Więcej:UZDoom już dostępny. Mod wyrósł na gruzach kultowego projektu po wielkiej awanturze w zespole
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
Data wydania: 20 listopada 2024
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
3

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.