Wiedźmin: Stary Świat zebrał już ponad 11 mln zł na Kickstarterze

Na Wiedźmina: Stary Świat wpłacono miliony w zbiórce społecznościowej na Kickstarterze i zagramw.to. CD Projekt RED i Go On Board nadzorują projekt.

Angelika Kałdus

Wiedźmin: Stary Świat zebrał już ponad 11 mln zł na Kickstarterze.
Wiedźmin: Stary Świat zebrał już ponad 11 mln zł na Kickstarterze.
W SKRÓCIE:
  • Wiedźmin: Stary Świat ma ukazać się w drugim kwartale 2022 roku. Obecnie trwa zbiórka społecznościowa, która wesprze projekt.
  • Około 32 tysiące osób wpłaciło już 14,5 miliona złotych na Kickstarterze i zagramw.to. Zbiórka potrwa jeszcze 2 tygodnie.

Gra planszowa Wiedźmin: Stary Świat, tworzona przez Łukasza „Wookiego” Woźniaka we współpracy z CD Projekt RED i Go On Board, ukaże się na rynku w czerwcu 2022 roku. Trzy dni temu na zagramw.to i Kickstarterze ruszyły zbiórki społecznościowe, które mają wesprzeć finansowo projekt. Wydaje się, że nadchodząca planszówka zgromadziła rzesze potencjalnych fanów, ponieważ tysiące osób wpłaciło fundusze na rzecz jej wydania.

Liczby mogą przyprawić o zawrót głowy. Obecnie ponad 26 tysięcy osób zebrało łącznie prawie 12 milionów złotych, jeżeli liczyć tylko Kickstartera, a ponad 6 tysięcy osób wpłaciło ponad 2,5 miliona złotych na zagramw.tołącznie Wiedźmin: Stary Świat wsparło już ok. 32 tysięcy osób z kwotą ok. 14,5 miliona złotych. Warto wspomnieć również o tym, że zbiórka będzie trwała przez kolejne dwa tygodnie i można w niej zdobyć nagrody: jeden z dwóch egzemplarzy gry lub specjalną figurkę Eredina na koniu. Wersja Standard kosztuje 289 złotych, zaś wersja Deluxe, w której skład wchodzi 15 figurek potworów – 519 złotych.

Wiedźmin: Stary Świat zebrał już ponad 11 mln zł na Kickstarterze - ilustracja #1
Zawartość wersji Deluxe / Zagramw.to

Akcja planszówki będzie miała miejsce wiele lat przed narodzinami Geralta, a każdy z graczy wejdzie w szeregi jednej z wiedźmińskich szkół: Gryfa, Kota, Żmii, Niedźwiedzia czy Wilka, do której przypisane będą konkretne zdolności. W Wiedźminie: Starym Świecie znajdą się również karty umiejętności: magicznych znaków, ataków i uników. Celem gracza będzie podróżowanie przez różne krainy Kontynentu i zdobywanie doświadczenia w walce, by finalnie rywalizować z innymi o trofea.

Podobało się?

39

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2021-05-28
11:37

Inquerion Generał

👍

To tylko pokazuje jak silną i gotową do dojenia marką, jest Wiedźmin.

Powinni jak najszybciej wydać multiplayerowego Wiedźmina F2P z mikropłatnościami, pieniądze leżą na ulicy do zebrania...

Piszę to poważnie; mają szansę na bardzo duże zyski przy minimalnych kosztach. Popularność marki zwiększy jeszcze bardziej drugi sezon Netflixowego Wiedźmina pod koniec roku.

Nic, tylko zarabiać.

Komentarz: Inquerion
2021-05-28
11:46

Harry M Legend

Harry M

Gra zapowiada się naprawdę ciekawie - oprócz bardzo chwytliwego IP, zapowiada się na grę która powinna zadowolić osoby głębiej obeznane z planszówkami jak i osoby które nie miały z nimi styczności (oprócz Monopoly ;D)
Ja sam skusiłem się już w pierwszych 24h na wersję standart, bo plastiku mam już w domu zdecydowanie za dużo, a gra zdecydowanie wygląda na wartą swojej kwoty.

Komentarz: Harry M
2021-05-28
11:56

zanonimizowany1183905 Centurion

Lubię Wookiego i najpewniej się dołożę do interesu!

Komentarz: zanonimizowany1183905
2021-05-28
12:04

Barklo Generał

Barklo

Niech lepiej zrobią Widźmina 4 , na co komu takie zapychacze .

Komentarz: Barklo
2021-05-28
12:18

Olekrek Generał

Podstawowa wersja jest mizerna. Latamy swobodnie od miejsca do miejsca i w sumie nic sie nie dzieje. Zdarzenie (wieś/miasto) jakie wybieramy nie mają żadnego znaczenia dla dalszych losów. Bonusy z pokonanych potworów, wiedźminów nic praktycznie nie dają. Nie czuć w ogóle, że jesteśmy częścią świata. Ciekawe czy wersja sklepowa będzie w pełni po polsku czy tak jak prototyp - pół na pół.
Zebrana kwota robi wrażenie. Może pozwoli to na poszerzenie gry o bardziej rozbudowaną fabule. Coś do poerpegowania też.
Najbardziej przeszkadza mi brak konsekwencji naszych wyborów i starć.
Np. jest misja w której przejeżdża obok nas kilku zbrojnych z pojmanym gościem. Ten krzyczy by mu pomóc. Możemy stoczyć walkę z kilkoma zbrojnymi dostać nagrodę od jego mościa, albo rzucić żartem i dostać kilka monet od wojów. Cała akcja sprowadza sie do 10s przeczytania karty i powiedzenia A lub B.
Zero późniejszych konsekwencji. Nie ma możliwości spotkania ich ponownie, tego gościa itd.
Nabywanie wiedzy, pokonywanie potworów też nie ma żadnych konsekwencji. Nie stajemy się silniejsi, mądrzejsi itd. Każdy potwór powinien mieć dodatkową pulę kart z dość mocnymi ficzerami, którą byśmy losowali po pokonaniu.
A tak, pokonanie Leszego czy innego mocnego przeciwnika nie ma zbyt wielkiego znaczenia.
Jedynie sama walka z wiedźminami wygląda fajnie, bo w dużej mierze zależy od nas wynik potyczki. Z potworami jest to praktycznie losowość.

Komentarz: Olekrek

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl