Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 czerwca 2025, 09:55

autor: Adrian Werner

Wiedźmin 4 w pierwszej kolejności powstaje na konsole. CD Projekt celuje w 60 klatek i chce uniknąć sytuacji z Cyberpunkiem 2077

Twórcy Wiedźmina 4 zdradzili, że jest to pierwsza gra studia CD Projekt RED, która powstaje głównie z myślą o konsolach. Celem takiego podejścia jest uniknięcie powtórki błędów z produkcji Cyberpunka 2077.

Źródło fot. CD Projekt
i

Premiera Cyberpunka 2077 była katastrofą, zwłaszcza na konsolach. Dlatego jednym z priorytetów studia CD Projekt RED jest dopilnowanie, aby ta sytuacja nie powtórzyła się przy Wiedźminie 4.

  1. Twórcy poinformowali, że będzie to pierwsza gra CDP Red tworzona wpierw z myślą o konsolach. Do tej pory docelowymi wersjami gier zespołu były pecetowe i dopiero potem autorzy przenosili je na konsole, wprowadzając po drodze potrzebne uproszczenia. To okazało się wielkim problemem przy Cyberpunku 2077, gdyż PlayStation 4 i Xbox One były na to po prostu zbyt słabe.
  2. Autorzy celują również w 60 klatek na sekundę na konsolach. Są przekonani, że uda im się to osiągnąć na PlayStation 5 i Xboksie Series X. Przyznają za to, że osiągnięcie takiej wydajności na Xboksie Series S będzie niezwykle trudne.

Nowe podejście CD Projektu Red ma sens

Takie informacje mogą być rozczarowujące dla graczy pecetowych, ale podejście autorów ma sens. Powtórzenie sytuacji z Cyberpunka 2077 byłoby absolutną katastrofą dla zespołu.

Bezpieczniej jest dopilnować, aby Wiedźmin 4 przede wszystkim działał bez problemu na konsolach zamiast starać się maksymalnie wykorzystać moc pecetów z roku, w którym ta gra zadebiutuje na rynku. Zwłaszcza że jeśli autorzy zechcą, to podrasowanie potem grafiki dla wersji PC, tak aby miała np. lepsze oświetlenie i tekstury, nie będzie wielkim problemem.

Nie dziwi również wypowiedź twórców na temat Xboksa Series S. Wielu deweloperów narzeka na słabą moc tej konsoli, co dodatkowo pogorsza fakt, że firma Microsoft upiera się, że wersje na ten sprzęt nie mogą być wybrakowane w porównaniu z wydaniami na Xboksa Series X.

O kłopotach, jakie to generuje, mówili wcześniej m.in. ludzie ze studia Remedy oraz z zespołu Larian. Del Walker, czyli były pracownik Rocksteady Studios, zażartował, że ludzie z CD Projekt RED musieli przejść dobre przeszkolenie w kontaktach z mediami, gdyż w przeciwieństwie do niego, bardzo dyplomatycznie wypowiadają się na temat ograniczeń Xboksa Series S.

  1. Niemożliwe wcześniej rzeczy stały się możliwe." Omawiamy tajniki dema Wiedźmina 4 z jego twórcami

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej