Studio Remedy opowiedziało o tym, jak duże problemy sprawiło mu opracowanie wersji gry Alan Wake 2 przeznaczonej na konsolę Xbox Series S.
Słaby osprzęt konsoli Xbox Series S coraz mocniej ciąży deweloperom. Najnowszym tego przykładem stało się studio Remedy, pracujące obecnie nad grą Alan Wake 2, czyli kontynuacją kultowego survival horroru z 2010 roku.
To tylko najnowszy przykład problemów, jakie Xbox Series S sprawia twórcom gier. Niedawno jeden z deweloperów przyznał, że podczas tworzenia pierwszych gier na konsolowe nowej generacji ten słabszy sprzęt okazał się tak kłopotliwy, iż wiele studiów próbuje teraz przekonać Microsoft do umożliwienia im pominięcia tej platformy sprzętowej przy kolejnym projekcie.
Koncern nie zamierza się jednak ugiąć. Szef działu Xboksa, Phil Spencer, przekonuje, że dla całej branży jest lepiej, jeśli istnieje słabsza, ale znacznie tańsza konsola „nowej” generacji, gdyż to sprawia, iż więcej osób dołącza do zabawy.
Widać jednak pewne zmiany w podejściu Microsoftu. Dawniej firma wymagała, aby wersje na Xboksa Series X i Xboksa Series S oferowały tę samą funkcjonalność. W przypadku Baldur’s Gate 3 odstąpiono jednak od tej zasady, bo słabsza z konsol nie była w stanie udźwignąć trybu kooperacji na podzielonym ekranie.
Przypomnijmy na koniec, że Alan Wake 2 ukaże się 27 października tego roku. Gra została zaprojektowana z myślą o działaniu w 30 klatkach na sekundę, ale Remedy dwa tygodnie temu poinformowało, że na Xboksie Series X oraz PlayStation 5 jednak znajdzie się tryb wydajności pozwalający na zabawę w 60 fps.
GRYOnline
Gracze
OpenCritic
10

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.