Posiadacze Xboxów Series X/S będą mogli zagrać w Baldur’s Gate 3 na swoich konsolach szybciej, niż mogło się wydawać. Wskazówek na temat portowania gry udzielił studiu Larian sam Phil Spencer.
Z informacji przekazanych serwisowi IGN przez Swena Vincke z Larian Studios wynika, że Baldur’s Gate 3 trafi na konsole Xbox w oknie wydawniczym wrzesień – listopad 2023 roku.
Jest nadzieja na to, że posiadacze konsoli Xbox Series S otrzymają w przyszłości dostęp do trybu kooperacji na podzielonym ekranie. Na profilu Xboxa na X/Twitterze opublikowano następującą wiadomość:
Odpowiadając na pytania, które otrzymujemy, będziemy [Xbox - dop. red.] współpracować ze studiem Larian, aby znaleźć rozwiązanie na dodanie trybu kooperacji na podzielonym ekranie dla Xboxa Series S po premierze [gry Baldur’s Gate 3 na tej konsoli - dop. red.].
Gracze pecetowi już od jakiegoś czasu mogą cieszyć się Baldur’s Gate 3. Posiadacze konsol PlayStation 5 na zagranie w tę wysoko ocenianą, a przy tym niezwykle popularną grę studia Larian muszą czekać do 6 września. W nieco gorszej sytuacji są fani Xboxów, gdyż sprawa z portowaniem trzeciego „Baldura” na konsole Microsoftu od początku była niepewna. Deweloperzy mimo przeszkód nie przestawali jednak nad tym pracować. Dzisiaj natomiast otrzymaliśmy zapewnienie, że Baldur’s Gate 3 ukaże się na Xboxach Series X/S jeszcze w tym roku.
Tę informację przekazał na swoim profilu na Twitterze Swen Vincke, czyli założyciel i szef studia Larian, a także reżyser kreatywny Baldur’s Gate 3. Przy okazji trwających właśnie targów gamescom w Niemczech miał okazję zagadnąć Phila Spencera, szefa marki Xbox.
Jestem bardzo szczęśliwy, bo mogę potwierdzić, że w wyniku wczorajszego spotkania z Philem Spencerem znaleźliśmy rozwiązanie, które pozwoli nam dostarczyć Baldur's Gate 3 graczom Xboxa w tym roku [...].
Mimo rad od Phila Spencera, portowanie gry na słabszego technologicznie Xboxa Series S wciąż jest problematyczne. Swen Vincke oznajmił, że wersja Baldur’s Gate 3 na tę „uboższą” konsolę nie będzie oferować trybu kooperacji na podzielonym ekranie – będzie za to obsługiwała cross-save (przenoszenie zapisów między wersją PC a konsolami Xbox). Natomiast posiadacze Xboxa Series X otrzymają nieokrojoną grę, ze wszystkimi funkcjami.
Nie od dziś wiadomo, że deweloperzy zmuszeni są do kompromisów w kwestii tworzenia wersji gier na Xboxa Series S. Mimo to sam Phil Spencer oświadczył ostatnio, że „nie widzi świata, w którym porzuca wsparcie dla XSS” (via Eurogamer).
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
16

Autor: Zuzanna Domeradzka
Introwertyczka od urodzenia, która grami wideo interesuje się praktycznie od zawsze. Do Gry-Online.pl dołączyła w 2022 roku, pisząc najpierw w newsroomie growym – później zaczęła pomagać przy poradnikach. Jest entuzjastką FPS-ów i RPG-ów oraz wielką fanką serii Dragon Age, Five Nights at Freddy’s i Assassin’s Creed. Lubi również oglądać filmy, najchętniej wraca do Gwiezdnych wojen i Piratów z Karaibów. Wolny czas stara się spędzać aktywnie, jeżdżąc na rowerze lub deskorolce (ewentualnie platynując kolejne części cyklu Just Dance).