Twórcy remastera Twierdzy pokazują, jak odświeżają kultową strategię
Do sieci trafił nowy materiał wideo ze Stronghold: Definitive Edition, który pokazuje proces ulepszania elementów graficznych w tym remasterze.

Studio Firefly opublikowało nowy materiał wideo z gry Stronghold: Definitive Edition, czyli odświeżonej wersji kultowej strategii z 2001 roku.
Filmik trwa jedenaście minut i stanowi pierwszy odcinek z serii ukazującej proces produkcyjny projektu. W otwierającym cykl materiale twórcy skoncentrowali się aspektach graficznych. Gra ma zachować mechanizmy rozgrywki pierwowzoru, przy jednoczesnym ulepszeniu oprawy wizualnej oraz interfejsu. Autorzy dużo wysiłku włożyli w to, aby nowe, bardziej szczegółowe elementy zachowały specyficzny styl wersji z 2001 roku.
Twórcy nie zaczynali od zera. Zachowało się ok. 60-70% tekstur i modeli z pierwowzoru, więc mogli wykorzystać je jako punkt startowy dla ulepszonych wersji. Pozostałe obiekty musiano stworzyć od zera.
Ulepszono także wszystkie animacje sprite’ów – było to konieczne, bo te w pierwowzorze wykonano raptem w 16 klatkach na sekundę. Nie obejmuje to tylko postaci, ale również np. ogień oraz maszyny oblężnicze, które w remasterze mają prezentować się znacznie bardziej naturalnie.
Przypomnijmy, że Stronghold: Definitive Edition zmierza wyłącznie na PC. Gra ukaże się 7 listopada tego roku i zaoferuje pełną polską wersję językową.
W sierpniu udostępniono na krótki czas pierwsze demo. Miało ono niestety wiele problemów technicznych. Jutro, w ramach nowego Steam Next Fest, ma się ukazać druga wersja demonstracyjna, oferująca liczne poprawki i ulepszenia.

Twierdza: Edycja ostateczna
Stronghold: Definitive Edition
Data wydania: 7 listopada 2023
Gracze
Steam
- RTS
- Firefly Studios
- remake / remaster
- PC
Komentarze czytelników
deTorquemada Generał

I fajne, bo robią to widze w darmowym Blenderze, dałbym się pokroić za udział w podobnym projekcie.
zanonimizowany1376576 Generał
Twierdza to nie RTS tylko strategia, przecież tutaj nawet królem nie możesz ruszać.
maviozo Legend

W sumie interesujące, że używają blendera, żeby wygenerować sprite'y. Ciekawe na ile niemożliwe jest przeniesienie gry w pełne 3d, by zachować feeling gry 2d.
Swoją drogą widać, że są świadomi, że tylko pierwszy Stronghold (Crusader) im wyszedł i ciągle do niego wracają :) nostalgia jednak czyni cuda.
makaronZserem Generał
Pamiętam jak w poprzednim newsie masa malkontentów marudziła, że po co, na co, nic tam niema takiego by ulepszyć a tu proszę nowa wersja miażdży wersje HD i wprowadza ogrom poprawek i ulepszeń.