Czy Xbox Series S powinien ograniczać swój mocniejszy odpowiednik? Opóźnienie premiery Baldur’s Gate 3 na konsole Microsoftu skłoniło fanów do dyskusji.
 
Pecetowi gracze już od ponad tygodnia mogą cieszyć się przygodą w Baldur’s Gate 3. Niebawem, bo już 6 września dołączą do nich posiadacze konsol PlayStation 5. A co z Xboksami?
Wiadomo, że deweloperzy pracują nad wersją na XSX oraz XSS, jednak ograniczenia sprzętowe tańszej konsoli Microsoftu skutecznie wiążą ręce Larian Studios – jednym z palących problemów jest zaimplementowanie split-screena w co-opie.
To opóźnienie w stosunku do PlayStation stało się podwaliną pod debatę na temat równorzędności Xboksów Series X oraz Series S. Gracze chętnie przyjęliby „rozłączenie” silniejszego XSX od słabszego brata, który powoduje tym więcej problemów, im dalej zagłębiamy się w obecną generację konsol.
Na portalu X (dawnym Twitterze) rozgorzała dyskusja w tym temacie po artykule Paula Tassiego, który ukazał się w Forbesie. Dziennikarz rzucił tezę, że przez konieczność technologicznego niedomagania Series S PlayStation zostawia konsole Microsoftu w tyle.
Post zdobył niemałą popularność, a gracze w odpowiedziach wyrazili swoje opinie:
Więc dosłownie zmuszają deweloperów do wcześniejszego downgrade'u gier, wpływając nawet na ich bardziej zaawansowane wydania na konsole i PC.
Wciąż to powtarzam: Series S był błędem od pierwszego dnia. Powinni byli zrobić Series X bez napędu – napisał użytkownik Alex Corvis.
Celem Series S było odzyskanie części udziału w rynku, który utracili [Microsoft – dop. red.] w erze XOne. Obecnie Series S/X sprzedają się gorzej niż One w momencie premiery. Jedyne, co zrobiła seria S, to pozbawienie posiadaczy X funkcji i opóźnienie produkcji gier na tę platformę – napisał użytkownik GamingFirefighter.
Oprócz opóźnienia Baldur’s Gate 3, Xbox Series S wskazywany jest jako winny tego, że Starfield będzie chodził jedynie w 30 klatkach na sekundę na obu konsolach Microsoftu.
Prawdopodobne jest to, iż właśnie kłopoty z „eską” były powodem tego, że w Forzie Motorsport na premierę także zabraknie opcji split-screen. Wygląda na to, że przed konsolami Microsoftu problemy dopiero zaczynają się piętrzyć.
Co Microsoft ma zrobić w tej sytuacji? Jak zreferował uznany dziennikarz Jez Corden z serwisu Windows Central, firma ma trzy potencjalne wyjścia:
Niezależnie od tego, które rozwiązanie zostanie wybrane, posiadacze konsol Microsoftu z pewnością będą go wypatrywać, zwłaszcza że wciąż nie wiedzą, ile jeszcze poczekają na Baldur’s Gate 3.
 
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
11

Autor: Michał Ciężadlik
Do GRYOnline.pl dołączył w grudniu 2020 roku i od tamtej pory jest lojalny Newsroomowi, chociaż współpracował również z Friendly Fire, gdzie zajmował się TikTokiem. Półprofesjonalny muzyk, którego zainteresowanie rozpoczęło się już w dzieciństwie. Studiuje dziennikarstwo i swoje pierwsze kroki stawiał w radiu, lecz nie zagrzał tam długo miejsca. W grach obecnie preferuje multiplayer; w CS:GO spędził łącznie ponad 1100 godzin, w League of Legends prawdopodobnie drugie tyle, chociaż dobrą grą singlową również nie pogardzi.