Wiedźmin 3: Krew i wino – twórcy odpowiadają na najczęściej zadawane pytania
Deweloperzy dodatku Wiedźmin 3: Krew i wino przedstawili odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania graczy, dotyczące licznych elementów rozgrywki. Dowiemy się np. jaki jest sugerowany poziom postaci, a także jakie znaczenie w rozszerzeniu mają podjęte przez nas wcześniej decyzje.
Michał Kułakowski
Premiera dodatku Krew i wino dla gry Wiedźmin 3: Dziki Gon zbliża się wielkimi krokami. Twórcy podzielili się do tej pory szeregiem materiałów z rozszerzenia. Mimo tego, fani mają nadal wiele pytań dotyczących kształtu rozgrywki. Odpowiedź na większą część wątpliwości twórcy udzielili właśnie na oficjalnym forum gry, w formie FAQ. Podsumujmy więc najważniejsze zawarte w nim informacje.
Jak wiemy, Wiedźmin 3: Krew i wino zabierze nas do wcześniej niewidzianego w serii regionu świata. Gracze na szczęście z łatwością będą mogli się tam przenieść. Tuż po zainstalowaniu dodatku w naszym dzienniku pojawi się bowiem automatycznie nowe zadanie, rozpoczynające trwającą blisko 30 godzin przygodę w Touissant. Nowa mapa przedstawiająca baśniową krainę jest wielkości Velen. Warto zaznaczyć, że scenariusz Krwi i wina nie będzie brał pod uwagę żadnych kluczowych decyzji podjętych w pierwszej i drugiej części cyklu, jak i w dodatku Serca z Kamienia. Twórcy zaznaczają, że możemy odczuć pewną różnicę rozpoczynając dodatek w trakcie lub po zakończeniu podstawowej kampanii, ale nie chcą zdradzać niespodzianki. Co jednak ważne, w każdej chwili będziemy mogli wrócić do głównego wątku fabularnego lub wcześniej niedokończonych questów.
Jeżeli chodzi o odpowiedzi na pytania dotyczące rozgrywki. Wiemy, że dzięki rozszerzeniu Geralt może osiągnąć teraz maksymalnie setny poziom doświadczenia. Twórcy sugerują, by wiedźmin był na co najmniej 30-34 poziomie przed rozpoczęciem zabawy w Touissant. W przypadku trybu new game plus wymagania te rosną dwukrotnie. Autorzy uspokajają, że zapowiadane poprawki w interfejsie użytkownika nie zresetują naszego ekwipunku lub wybranych umiejętności. Warto zauważyć, że pewnej poprawie ulegnie także oprawa graficzna, ale zmiany zauważymy tylko w nowym regionie. Krew i wino będzie ważyć, w zależności od platformy, od 10 do 15 GB.
- Graliśmy w Wiedźmina 3: Krew i wino - ależ to będzie dodatek!
- Oficjalna strona gry Wiedźmin 3: Dziki Gon
- Wiedźmin 3: Krew i wino – FAQ

Wiedźmin 3: Dziki Gon
The Witcher 3: Wild Hunt
Data wydania: 19 maja 2015
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- CD Projekt RED
- Wiedźmin (marka)
- PC
- PS4
- XONE
Komentarze czytelników
Piecia_____18 Generał
Taak? A co jeśli patch wyjdzie dajmy na to w poniedziałek? Wpierw, na samym początku wszyscy rzucą się na patcha a i nie wiadomo czy CD Projektowe serwery to wytrzymają. Po drugie część graczy weźmie się za pobieranie dodatku (w międzyczasie część osób jeszcze pobiera patch) a co za tym idzie GOG może przestać funkcjonować nawet przez dwa dni.
Kenrix Junior
Wszyscy tak płaczecie o ten poziom. .. wystarczy włączyć najwyższy poziom trudności i będziecie mieli bardzo duże wyzwanie
vg24a3 Chorąży
A tam poziom trudności, ważniejsza jest fabuła i ogólne wykonanie. Co mi po 2 godzinach pocenia się nad 1 przeciwnikiem, szczerze mówiąc bardziej by to popsuło niż poprawiło grę
aszron Centurion
Zamiast tyle płakać to wystarczy zajrzeć do loga z patcha :
"Adds option in Options/Gameplay to enable enemy level upscaling. If foes are too
easy to defeat due to level difference, upscaling will render them a challenge. Change
will not affect experience point gain, loot, or quest rewards. Option can be enabled
or disabled at any time, even during combat (however, Vitality/Essence of foes is
then fully restored)"