Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 lipca 2014, 10:47

autor: Draug

Wiedźmin 3: Dziki Gon – ciekawostki na temat systemu walki i innych elementów gry

Serwis Shacknews przeprowadził wywiad z Johnem Mamaisem, producentem wykonawczym gry Wiedźmin 3: Dziki Gon, w którym padło kilka ciekawostek na temat wspomnianego cRPG-a studia CD Projekt RED. Dotyczą one przede wszystkim systemu walki.

Choć można było spodziewać się, że na otrzymanie kolejnych informacji o tym, co czeka nas w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon, przyjdzie nam poczekać do imprezy Comic-Con (24-27 lipca), odrobinę wieści otrzymaliśmy już na tydzień przed targami. Zawdzięczamy je serwisowi Shacknews, który przeprowadził wywiad z Johnem Mamaisem, producentem wykonawczym ze studia CD Projekt RED. Zawiera się on w dwóch filmach o łącznej długości nieco ponad ośmiu minut – możecie je zobaczyć powyżej. Deweloper zaczął od ogólnej charakterystyki omawianej produkcji. Przypomniał więc, że gra będzie ok. 35 razy większa niż Wiedźmin 2, jej akcja rozpocznie się sześć miesięcy po wydarzeniach z poprzedniej odsłony, bawić będą mogli się nawet gracze nie znający wcześniejszych gier (jako że Dziki Gon jest projektowany jako „samodzielny” produkt) etc.

Nie zabrakło także pewnych nowych informacji i/lub ciekawostek, które mogą nie być obecne w powszechnej świadomości. Mamais zdradził, że Geralt będzie mierzył się z 75 rodzajami potworów, a kusza okaże się bardziej rozbudowanym elementem rozgrywki, niż mogło się wydawać, gdyż otrzymamy możliwość dobierania różnych rodzajów broni tego typu i amunicji do niej, a także będziemy mogli nabywać umiejętności związane z posługiwaniem się nią. Co ciekawe, znajdzie ona zastosowanie nie tylko przy mierzeniu się z powietrznymi przeciwnikami, ale również w podwodnych sekwencjach walki (jakkolwiek może to brzmieć dziwnie). John Mamais wspomniał również o powrocie odbijania strzał mieczem, większej responsywności w kwestii reagowania Geralta na naciskane przyciski, zmodyfikowanej mechanice używania magii (mimo że repertuar dostępnych Znaków się nie zmieni), a także kontratakach, wyprowadzanych po sparowaniu ciosu przeciwnika.

Na koniec przypomnijmy, że Wiedźmin 3: Dziki Gon zadebiutuje na całym świecie 24 lutego 2015 roku. Przygodami brodatego kobieciarza ze smykałką do machania mieczem będą radowali się posiadacze komputerów osobistych (przynajmniej ci co lepiej wyposażeni) oraz konsol ósmej generacji (PlayStation 4, Xbox One).