Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 grudnia 2013, 11:33

autor: Góral

Wiedźmin 3: Dziki Gon - 30 klatek/sek. na konsolach, system destrukcji korzysta z technologii PhysX

Główny programista w studiu CD Projekt RED, Balazs Torok, wyjawił, że twórcy gry RPG Wiedźmin 3: Dziki Gon celują w animację na poziomie 30 klatek na sekundę.

Wiedźmin 3: Dziki Gon ukaże się na komputerach PC i konsolach PlayStation 4, Xbox One. - Wiedźmin 3: Dziki Gon - 30 klatek/sek. na konsolach, system destrukcji korzysta z technologii PhysX - wiadomość - 2013-12-22
Wiedźmin 3: Dziki Gon ukaże się na komputerach PC i konsolach PlayStation 4, Xbox One.

Balazs Torok, główny programista w studiu CD Projekt RED, wyjawił kilka nowych informacji dotyczących technicznych aspektów gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Jedną z nich jest płynność animacji. Twórcy celują w 30 klatek na sekundę na konsolach PlayStation 4 oraz Xbox One.

„Chcemy osiągnąć najwyższą możliwą jakość oprawy graficznej, co naturalnie narzuca pewne ograniczenia. Nie dotarliśmy jeszcze do punktu, w którym możemy mówić o rozdzielczościach, jednak jeżeli chodzi o animację, to celujemy w 30 klatek na sekundę” – powiedział Torok.

Firma przykłada się również do destrukcji otoczenia, która ma być ważnym elementem produkcji.

„Chcemy, by destrukcja stała się ważną częścią gry. Nie chcemy jej dodawać tylko ze względu na technologię, w związku z czym analizujemy wiele sytuacji, w których gracze mogą wchodzić w interakcję z obiektami w świecie gry.”

Przy okazji zdradzono, że system zniszczeń i symulacji ubrań oparty jest na technologii Nvidia PhysX. Studio jednak optymalizuje to rozwiązanie we własny sposób, jednocześnie utrzymując stały kontakt z amerykańskim koncernem. Wszystko po to, by uzyskać jak najlepszą wydajność.

Torok skomentował także technologię Mantle od firmy AMD, która obecnie nie wzbudza w nim większego zainteresowania:

„Jeżeli Mantle będzie wykorzystywane przez innych producentów układów GPU, to może stać się alternatywnym rozwiązaniem dla bibliotek DirectX. Do tego czasu nie możemy być jednak pewni czy Mantle sprawdzi się w przypadku innych architektur (…) Istnieje kilka rozszerzeń OpenGL, którymi można uzyskać podobne wyniki. Wiele gier jest jednocześnie opracowywanych dla urządzeń stacjonarnych i mobilnych, co czyni OpenGL ES oczywistym wyborem dla przenośnego sprzętu i OpenGL dla stacjonarnego.”

Krótko pisząc, wydaje się, że twórcy wyczekiwanego RPG doskonale wiedzą co robią, co chcą osiągnąć i co wykorzystają, by spełnić zakładane cele. O efektach ich pracy przekonamy się w przyszłym roku, kiedy to Wiedźmin 3: Dziki Gon ukaże się na konsolach PlayStation 4, Xbox One oraz komputerach PC.

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.

Wiedźmin 3: Dziki Gon

Wiedźmin 3: Dziki Gon