futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 17 czerwca 2025, 10:10

WhatsApp wprowadza reklamy i ręczy, że nie udostępnia reklamodawcom numerów telefonów

Wkrótce korzystając z WhatsAppa, będziemy oglądali reklamy. Ich wyświetlanie obejmuje jedną z funkcji aplikacji i Meta zapewnia, że nie wpłynie to na komfort chatów.

Źródło fot. WhatsApp Blog
i

WhatsApp ogłosił, że zakończył dwuletni program wdrażający nowe funkcje do aplikacji. Dzięki nim firmy będą bardziej widoczne na platformie, co ma być korzystne dla użytkowników. Jedną z metod, żeby dotrzeć do osób korzystających z WhatsAppa, są reklamy. Meta poinformowała, że nie będą one wyświetlane podczas rozmów, więc jeśli używamy aplikacji wyłącznie do tego, to ich nie zobaczymy (vide WhatsApp Blog).

WhatsApp z reklamami

Obok chatów WhatsApp oferuje funkcję „Aktualizacje”. Dzięki niej możemy dodać do obserwowanych różne oficjalne kanały: organizacje pozarządowe, wydawnictwa lub kluby sportowe. W ten sposób mamy dostęp do szybkich informacji przekazywanych przez dane obserwowane źródło. Meta planuje rozwinąć „Aktualizacje” o nowe opcje, w tym reklamy.

Jak informuje na swoim blogu, reklamy w statusach ułatwią znajdowanie nowych firm i rozpoczynanie interakcji na temat wyświetlanego w karcie statusu produktu. Firma od razu zaznacza, że prywatność użytkowników w żaden sposób nie zostanie naruszona.

Jak zawsze w WhatsApp, nowe funkcje opracowaliśmy w taki sposób, aby najwyższym priorytetem była Twoja prywatność. Twoje prywatne wiadomości, rozmowy i statusy jak zawsze pozostają w pełni zaszyfrowane, co oznacza, że nikt nie ma do nich dostępu (nawet my).

Do wyświetlania reklam wykorzystywane są następujące informacje: kraj, miasto, język, obserwowane kanały i sposób interakcji z wyświetlanymi reklamami. Jeśli konto WhatsApp jest podłączone do Centrum kont, to do profilowania zostaną użyte dane z innych podłączonych profili. Poza tym Meta zapewnia, że numer telefonu nie zostanie sprzedany reklamodawcom, a treść chatów nie zostanie wykorzystana do profilowania reklam.

Oprócz reklam Meta planuje dwie inne metody promowania firmowych kanałów. Jedna z nich pozwoli zwykłym użytkownikom na miesięczną subskrypcję za unikalne informacje na kanałach, a korporacje będą mogły promować siebie, żeby zwiększyć widoczność.

Meta nie podała daty, kiedy wprowadzi nowe funkcje.

Zbigniew Woźnicki

Zbigniew Woźnicki

Przygodę z publicystyką i pisaniem zaczął w serwisie Allegro, gdzie publikował newsy związane z grami, technologią oraz mediami społecznościowymi. Wkrótce zawitał na GRYOnline.pl i Filmomaniaka, pisząc o nowościach związanych z branżą filmową. Mimo związku z serialami, jego serce należy do gier wszelakiego typu. Żaden gatunek mu nie straszny, a przygoda z Tibią nauczyła go, że niebo i muzyka w grach są całkowicie zbędne. Przed laty dzielił się swoimi doświadczeniami, moderując forum mmorpg.org.pl. Uwielbia ponarzekać, ale oczywiście konstruktywnie i z umiarem. Na forum pisze pod ksywką Canaton.

więcej