WhatsApp wprowadza reklamy i ręczy, że nie udostępnia reklamodawcom numerów telefonów
Wkrótce korzystając z WhatsAppa, będziemy oglądali reklamy. Ich wyświetlanie obejmuje jedną z funkcji aplikacji i Meta zapewnia, że nie wpłynie to na komfort chatów.

WhatsApp ogłosił, że zakończył dwuletni program wdrażający nowe funkcje do aplikacji. Dzięki nim firmy będą bardziej widoczne na platformie, co ma być korzystne dla użytkowników. Jedną z metod, żeby dotrzeć do osób korzystających z WhatsAppa, są reklamy. Meta poinformowała, że nie będą one wyświetlane podczas rozmów, więc jeśli używamy aplikacji wyłącznie do tego, to ich nie zobaczymy (vide WhatsApp Blog).
WhatsApp z reklamami
Obok chatów WhatsApp oferuje funkcję „Aktualizacje”. Dzięki niej możemy dodać do obserwowanych różne oficjalne kanały: organizacje pozarządowe, wydawnictwa lub kluby sportowe. W ten sposób mamy dostęp do szybkich informacji przekazywanych przez dane obserwowane źródło. Meta planuje rozwinąć „Aktualizacje” o nowe opcje, w tym reklamy.
Jak informuje na swoim blogu, reklamy w statusach ułatwią znajdowanie nowych firm i rozpoczynanie interakcji na temat wyświetlanego w karcie statusu produktu. Firma od razu zaznacza, że prywatność użytkowników w żaden sposób nie zostanie naruszona.
Jak zawsze w WhatsApp, nowe funkcje opracowaliśmy w taki sposób, aby najwyższym priorytetem była Twoja prywatność. Twoje prywatne wiadomości, rozmowy i statusy jak zawsze pozostają w pełni zaszyfrowane, co oznacza, że nikt nie ma do nich dostępu (nawet my).
Do wyświetlania reklam wykorzystywane są następujące informacje: kraj, miasto, język, obserwowane kanały i sposób interakcji z wyświetlanymi reklamami. Jeśli konto WhatsApp jest podłączone do Centrum kont, to do profilowania zostaną użyte dane z innych podłączonych profili. Poza tym Meta zapewnia, że numer telefonu nie zostanie sprzedany reklamodawcom, a treść chatów nie zostanie wykorzystana do profilowania reklam.
Oprócz reklam Meta planuje dwie inne metody promowania firmowych kanałów. Jedna z nich pozwoli zwykłym użytkownikom na miesięczną subskrypcję za unikalne informacje na kanałach, a korporacje będą mogły promować siebie, żeby zwiększyć widoczność.
Meta nie podała daty, kiedy wprowadzi nowe funkcje.