Weterani WoW-a kpią z obietnic Blizzarda na temat healerów w Midnight. „To taki evergreen, którego aktualizują przy każdym dodatku”
Blizzard zapowiedział zmiany u uzdrowicieli w World of Warcraft, które mają na celu spowolnić ich rozgrywkę. Gracze nie wierzą jednak, że tak się stanie.

Wraz z premierą World of Warcraft: Midnight Blizzard zamierza wprowadzić spore zmiany w klasie healera (uzdrowiciela). Weterani MMORPG-a patrzą jednak na nie ze sporym dystansem, ponieważ podobne plany firma ogłasza na początku każdego dodatku (via Mein-MMO).
Zmiany uzdrowicieli
Na oficjalnym forum World of Warcraft pojawił się post, w którym opisano, jakie dokładnie zmiany zostaną wprowadzone do klasy uzdrowicieli w wersji alfa. Głównym celem twórców jest spowolnienie tempa, które w The War Within było bardzo szybkie.
- Uwaga graczy ma zostać przesunięta z zaplanowanej zawczasu rotacji kilku potężnych zdolności z długim czasem odnowienia na wybór właściwych zaklęć w odpowiednich sytuacjach.
- Podstawowe zaklęcia lecznicze będą mieć mniej tymczasowych modyfikatorów, ale zwiększono ich bazową skuteczność, aby utrzymać odpowiednią efektywność.
- Leczenie ogólnie ma być bardziej reaktywne, a paski życia będą się wolniej napełniać.
W Midnight wprowadziliśmy zmiany, których celem jest spowolnienie tempa, w jakim można wyleczyć drużynę lub rajd z poważnie uszkodzonego stanu. Chcemy, aby leczenie wymagało mniej planowania i precyzyjnego określenia, którego cooldownu użyć w danym momencie. Chcemy też, by było mniej konieczności budowania skomplikowanych sekwencji umiejętności, aby osiągnąć skuteczną moc leczenia zaklęciami.
Standardowy schemat
Choć wielu graczy mogłoby się cieszyć z takich zmian, weterani WoW-a patrzą na nie raczej z politowaniem. Z komentarzy na Reddicie wynika, że Blizzard ogłaszał podobne plany wielokrotnie w przeszłości, ale nigdy nie udało im się ich w pełni zrealizować.
Myślę, że to taki post evergreen, gdzie aktualizują tylko nazwę dodatku i publikują go w każdej wersji alfa.
Ach, czyli ponowne wyważanie gry kosztem uzdrowicieli. Tradycja każdego rozszerzenia.
Kolejny post: „chcemy spowolnić leczenie i sprawić, żeby wybory czarów miały znaczenie”, tuż przed premierą dodatku, co?
Przysięgam, mówią to przy każdym dodatku, a przy każdym dodatku wracamy do dużego leczenia tak szybko, jak to możliwe.
Wyraźnie widać, że gracze nie wierzą twórcom, iż tym razem będzie inaczej. Większość jest zdania, że Blizzard szybko wycofa się z wprowadzonych zmian po zauważeniu spadek zainteresowania klasą uzdrowiciela i powróci do szybkiego oraz silnego leczenia.
World of Warcraft: Midnight nie ma jeszcze dokładnej daty premiery, ale według najnowszych przecieków, gra trafić ma na rynek 26 lutego 2026 roku.