Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 maja 2014, 09:45

autor: Adrian Werner

Watch Dogs w rozdzielczości 900p na PlayStation 4 i 792p na Xboksie One

Firma Ubisoft poinformowała, że na PlayStation 4 gra Watch Dogs zaoferuje rozdzielczość 900p, podczas gdy na Xboksie One 792p. Na obu platformach silnik wyświetlać będzie 30 klatek na sekundę.

Watch Dogs trafi do sprzedaży za dwa tygodnie. - Watch Dogs w rozdzielczości 900p na PlayStation 4 i 792p na Xboksie One - wiadomość - 2014-05-14
Watch Dogs trafi do sprzedaży za dwa tygodnie.

W przypadku gier zmierzających zarówno na Xboksa One, jak i PlayStation 4 gorącym tematem są zawsze różnice między tymi dwoma wersjami. Posiadacze najnowszej konsoli firmy Sony przyzwyczaili już się, że ich edycje najczęściej oferuje lepszą jakość grafiki. Firma Ubisoft właśnie potwierdziła, że tak też będzie w przypadku Watch Dogs. Na PS4 produkcja wyświetlana ma być w rozdzielczości 900p, podczas gdy na maszynce Microsoftu jedynie w 792p. Oba wydania będa działały w 30 klatkach na sekundę. Wbrew pozorom, te doniesienia są jednak trochę rozczarowujące dla fanów Sony, gdyż kilka dni temu firma chwaliła się, że na PlayStation 4 tytuł osiągnie 1080p i 60 klatek na sekundę. Te informacje zostały jednak potem usunięte z oficjalnej strony.

Wielu czytelników zapewne nie będzie szczęśliwych z powodu braku rozdzielczości Full HD na którejkolwiek z konsol nowej generacji. Maszynki te w końcu dopiero co zadebiutowały na rynku, a już niektóre gry muszą korzystać z kompromisów graficznych, aby dostarczyć płynną rozgrywkę. Pozostaje mieć nadzieję, że jest to wina braku doświadczenia w pracy z tymi konsolami i że w przyszłości deweloperzy nauczą się wyciskać więcej mocy z Xboksa One i PlayStation 4.

W prawdziwie wysokich rozdzielczościach bawić się będą mogli jedynie gracze pecetowi. Jednak nawet w tym przypadku o ustawieniach ultra mogą myśleć jedynie posiadacze najmocniejszych konfiguracji, gdyż rekomendowane wymagania sprzętowe mogą budzić przerażenie. Twórcy tłumaczą, że jest to spowodowane charakterem gry. Duży sandbox wypełniony dynamicznymi elementami jest po prostu znacznie trudniej zoptymalizować niż liniowego FPS-a.

Przypomnijmy, że Watch Dogs ukaże się 27 maja na pecetach oraz konsolach Xbox 360, Xbox One, PlayStation 3 oraz PlayStation 4. Debiut wersji na Wii U został przesunięty na późniejszy termin. Gra będzie posiadać kinową polską wersję językową na wszystkich platformach sprzętowych. Edycje na konsole firmy Sony zaoferują cztery dodatkowe misje, niedostępne w innych wydaniach. Twórcy obiecali już jednak, że gracze pecetowi ostatecznie otrzymają je w późniejszym terminie.

  1. Watch Dogs – oficjalna strona gry
  2. Graliśmy w Watch Dogs - czy sandbox Ubisoftu powtórzy sukces GTA V? (zapowiedź)

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej

gry Ubisoft rozdzielczość PS4XONE