Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 czerwca 2019, 19:06

autor: Aquma

Wszystko o Wasteland 3 (data premiery, trailer, fabuła) – Akt.#4

Niniejsze kompendium zbiera najważniejsze i najciekawsze informacje oraz materiały na temat gry Wasteland 3. Standardowo będzie ono na bieżąco aktualizowane zarówno przed, jak i po premierze rzeczonego tytułu.

Wasteland 3 – kompendium wiedzy - Wszystko o Wasteland 3 (data premiery, trailer, fabuła) – Akt.#4 - wiadomość - 2019-06-13
Wasteland 3 – kompendium wiedzy

Wasteland 3 to trzecia odsłona serii RPG Wasteland zapoczątkowanej w 1988 wydaniem pierwszego Wasteland na komputer Apple II. We wrześniu 2014 ukazała się kontynuacja, Wasteland 2. Druga i trzecia część serii zostały ufundowane dzięki zbiórkom społecznościowym. W przypadku „trójki” na platformie crowdfundingowej Fig udało się zebrać nieco ponad 3,12 miliona dolarów, co wiąże się ze zrealizowaniem trzech celów dodatkowych. Nad grą pracuje zespół inXile Entertainment, amerykańskie studio znane z takich tytułów, jak The Bard’s Tale, Wasteland 2, Torment: Tides of Numenera czy Bard’s Tale IV.

Opisywana w tym kompendium produkcja, według aktualnych planów, zadebiutuje wiosną 2020 roku na komputerach osobistych z systemami Windows, Mac OS i Linux oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Warto odnotować, że w dniu premiery tytuł będzie też dostępny w ramach subskrypcji Xbox Game Pass.

Spis treści:
  • 1. Fabuła (1.1. Towarzysze; 1.2. Frakcje)
  • 2. Mechanika (2.1. Tryb wieloosobowy)
  • 3. Technikalia
  • 4. Alfa- i beta-testy
  • 5. Pozostałe informacje
  • 6. Multimedia (6.1. Materiały filmowe; 6.2. Grafiki koncepcyjne)

Aktualizacja #4 [13 czerwca 2019 r.]: data premiery i zwiastun zaprezentowany w czasie targów E3 2019. Zaktualizowano wstęp i sekcję „Multimedia”.

Aktualizacja #3 [20 kwietnia 2018 r.]: twórcy podzielili się z fanami wpisem podsumowującym postęp prac nad grą. Potwierdzono informację nt. autora ścieżki dźwiękowej. Dodano punkt 4. „Pozostałe informacje”. Dodano kilka grafik koncepcyjnych w sekcji 5.2. Zaktualizowano punkty 2. i 3.

Aktualizacja #2 [23 listopada 2016 r.]: do kompendium dodaliśmy trzy nowe grafiki koncepcyjne (sekcja „Multimedia”), jak również informacje na temat zakończenia zbiórki funduszy, znanych frakcji (podsekcja „Frakcje”), a także fabuły i mechaniki gry (sekcje „Fabuła” i „Mechanika”).

Aktualizacja #1 [26 października 2016 r.]: kompendium wzbogaciliśmy o informacje dotyczące stanu zbiórki funduszy i nowego towarzysza, którego dodanie do gry jest efektem osiągnięcia celu dodatkowego, opiewającego na 3 miliony dolarów. Można je przeczytać w nowej podsekcji „Towarzysze”.

1. Fabuła

W Wasteland 3 przenosimy się do mroźnych terenów postapokaliptycznego stanu Kolorado. Zaczynając przygodę, wcielimy się w jedynego ocalałego członka Oddziału Listopad Pustynnych Strażników. Na zupełnie nowym terytorium – pełnym zarówno ciekawych sekretów i zaginionych technologii, jak i groźnych frakcji i niebezpiecznych psychopatów – nikt nie słyszał o Pustynnych Strażnikach wywodzących się z sąsiedniej Arizony. W związku z powyższym musimy zbudować reputację reprezentowanej przez protagonistę organizacji od zera, wpływając swoimi czynami na świat przedstawiony. Standardowo będziemy zmuszani do podejmowania moralnych decyzji różnego kalibru.

W grze mniej lub bardziej istotną rolę odegra człowiek zwany, jak sam się przedstawia, Patriarchą, twierdzący, że jest właścicielem stanu Kolorado. W nagraniu udostępnionym przez deweloperów zwraca się on do Pustynnych Strażników z „prośbą” o pomoc w rozwiązaniu problemów ze swoim potomstwem. Propozycja należy do tych nie do odrzucenia, gdyż tajemniczy mężczyzna twierdzi, że posiada bron ze Starego Świata (w domyśle: Ziemi sprzed nuklearnej apokalipsy), w dodatku znacznie groźniejszą od bomb atomowych. W radiowej wiadomości Patriarcha utrzymywał, że jeśli Pustyni Strażnicy rozwiążą jego rodzinne kłopoty, czeka na nich nowy dom w Kolorado i przynajmniej część stanowego terytorium, zaś w przeciwnym wypadku jego potencjalni następcy nie zawahają się użyć śmiercionośnej technologii w walce o sukcesję po jego śmierci.

1.1. Towarzysze

Poniżej prezentujemy opisy aktualnie znanych potencjalnych towarzyszy protagonisty.

  • Morningstar – gadający samochód-towarzysz, który nienawidzi komunistów, będący w rzeczywistości programem sztucznej inteligencji zaprojektowanym, aby służyć prezydentowi Reaganowi. Morningstar pomoże nam zarówno w walce, jak i w podróży. Pod tym adresem udostępniono jego grafikę koncepcyjną.

1.2. Frakcje

Poniżej znajdują się opisy aktualnie znanych frakcji w świecie gry.

  • Pustynni Strażnicy – frakcja, w której członków wcielamy się od pierwszej części serii Wasteland. Jej celem jest przywracanie porządku w postapokaliptycznych Stanach Zjednoczonych.
  • Gippers – oddająca cześć Ronaldowi Reaganowi frakcja, która początkowo miała pojawić się już w Wasteland 2.

2. Mechanika

Mechanika rozgrywki Wasteland 3 będzie rozwijała rozwiązania swojego poprzednika, korzystając z podobnych założeń – ponownie zatem przyjdzie nam grać w drużynową grę fabularną z taktycznym, turowym systemem walki oraz rozgałęzionym systemem dialogowym opartym o cechy i umiejętności postaci. Ten ostatni doczeka się przy tym poważnych zmian względem częci pierwszej. Niektóre konwersacje w Wasteland 3 będą miały filmowy charakter – będziemy widzieli na ekranie twarz i tułów rozmówcy, dzięki czemu możliwe ma być rozpoznawanie emocji i mowy ciała. Najważniejszymi nowościami względem dwójki będzie dodanie różnorakich pojazdów (używanych do eksploracji, walki czy przechowywania dóbr), czynników środowiskowych (np. śnieżyc ograniczających widoczność na polu bitwy), a także trybu wieloosobowego.

Ważnym punktem kampanii, w wariancie jedno- i wieloosobowym, będzie baza wypadowa Pustynnych Strażników, gdzie skupią się wszystkie zasoby naszej frakcji, także ludzkie. Tym razem siedziba ta odegra istotniejszą rolę w fabule gry niż jej odpowiednik z Wasteland 2.

2.1. Tryb wieloosobowy

Gra zaoferuje tryb wieloosobowy dla dwóch graczy w wariancie synchronicznym i asynchronicznym – oznacza to, że rozgrywka będzie możliwa nawet gdy zalogowany jest tylko jeden uczestnik. Od tej reguły istnieją jednak nieliczne wyjątki, gdyż kluczowe dla rozwoju fabuły sytuacje wymuszą na współgraczach jednoczesną obecność. Istotny jest również fakt, że jeśli zaczniemy z kimś grać, nie możemy tej osoby zmienić na inną, bowiem kampania zostaje przypisana do konkretnych użytkowników, aczkolwiek – jeśli z jakichś powodów stracimy możliwość bądź ochotę grania z danym graczem – Wasteland 3 pozwoli na przekonwertowanie stanu świata przedstawionego do trybu jednoosobowego, pozwalając nam kontynuować rozgrywkę samotnie.

W multiplayerze obaj gracze kontrolują własne oddziały Pustynnych Strażników. Gra pozwala zarówno na ścisłą kooperację w ramach wspólnych podróży, jak i pójście całkowicie innymi ścieżkami, co będzie miało różnego rodzaju konsekwencje, np. gdy obie drużyny zaciągną wzajemnie wykluczające się zobowiązania.

3. Technikalia

Wasteland 3 będzie oparty na najnowszej edycji popularnego silnika Unity, który napędza chociażby Fallout Shelter, Pillars of Eternity czy Verdun. Wczesny dostęp do gry otrzymają wyłącznie gracze pecetowi przez platformę Steam. Tytuł zostanie przetłumaczony kinowo na języki niemiecki, francuski, hiszpański, rosyjski i polski. Nad ścieżką dźwiękową gry pracuje Mark Morgan – autor muzyki do części pierwszej (a także m.in. Fallouta 1 i 2, Planescape: Torment, Torment: Tides of Numenera czy horrorowej przygodówki Dark Seed II).

4. Alfa- i beta-testy

Alfa-testy Wasteland 3 odbędą się w sierpniu 2019 roku i zostaną do nich zaproszone osoby, które dokonały odpowiednio wysokiej wpłaty podczas zbiórki crowdfundingowej. Kilka miesięcy później – na jesieni – rozpocznie się beta. Warunki zakwalifikowania się do niej będą takie same, jak w przypadku testów alfa.

5. Pozostałe informacje

  • Do zespołu pracującego nad grą dołączyli m.in. Yong-Ha Hwang (wcześniej był członkiem zespołu zajmującego się tworzeniem filmowych scenek dla Blizzarda), Josh Deeb (wcześniej w Daybreak), Germ Revoso, Greg Roberts oraz Cassandra Khaw;
  • Jedną z najważniejszych lokacji w grze będzie miasto Colorado Springs;
  • Interfejs użytkownika Wasteland 3 będzie wyglądał zupełnie inaczej niż ten znany z drugiej części cyklu. Kolorystyką nawiąże do chłodnych okolic, w których toczy się akcja gry.
  • W listopadzie 2018 r. studio inXile Entertainment zostało przejęte przez firmę Microsoft.

6. Multimedia

6.1. Materiały filmowe

6.2. Grafiki koncepcyjne

Wszystko o Wasteland 3 (data premiery, trailer, fabuła) – Akt.#4 - ilustracja #2
Wszystko o Wasteland 3 (data premiery, trailer, fabuła) – Akt.#4 - ilustracja #3
Wszystko o Wasteland 3 (data premiery, trailer, fabuła) – Akt.#4 - ilustracja #4
Wszystko o Wasteland 3 (data premiery, trailer, fabuła) – Akt.#4 - ilustracja #5
Wszystko o Wasteland 3 (data premiery, trailer, fabuła) – Akt.#4 - ilustracja #6
Wszystko o Wasteland 3 (data premiery, trailer, fabuła) – Akt.#4 - ilustracja #7
Wszystko o Wasteland 3 (data premiery, trailer, fabuła) – Akt.#4 - ilustracja #8
Wszystko o Wasteland 3 (data premiery, trailer, fabuła) – Akt.#4 - ilustracja #9
Wszystko o Wasteland 3 (data premiery, trailer, fabuła) – Akt.#4 - ilustracja #10
Wszystko o Wasteland 3 (data premiery, trailer, fabuła) – Akt.#4 - ilustracja #11
Wszystko o Wasteland 3 (data premiery, trailer, fabuła) – Akt.#4 - ilustracja #12
GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.

Informacja pojawiła sie pierwotnie 23 listopada 2016, 19:30.

Wasteland 3

Wasteland 3