„W zasadzie zapowiedziałem Minecrafta 2”. Markus Persson rozważa stworzenie duchowego następcy swojego hitu, którego Microsoft nie uczyniłby „gów***nym”

Twórca Minecrafta „w zasadzie zapowiedział” jego duchowego spadkobiercę. Chce on stworzyć grę, której pragną gracze, choć nie jest pewny, czy ostatecznie mu się to uda.

Marcin Bukowski

„W zasadzie zapowiedziałem Minecrafta 2”. Markus Persson rozważa stworzenie duchowego następcy swojego hitu, którego Microsoft nie uczyniłby „gów***nym”, źródło grafiki: Mojang..
„W zasadzie zapowiedziałem Minecrafta 2”. Markus Persson rozważa stworzenie duchowego następcy swojego hitu, którego Microsoft nie uczyniłby „gów***nym” Źródło: Mojang..

Markus „Notch” Persson to osoba znana dość dobrze w świecie gier, gdyż odpowiada on za stworzenie Minecrafta, czyli najlepiej sprzedającej się produkcji w historii. Obecnie twórca ten nie ma nic wspólnego z popularnym tytułem, gdyż po wykupieniu przez Microsoft studia Mojang opuścił on swoją załogę. Teraz, ponad 15 lat po wydaniu pierwszej wersji Minecrafta, Persson „w zasadzie zapowiedział” jego duchowego spadkobiercę.

Nadchodzi następca Minecrafta?

Wszystko zaczęło się w serwisie X, gdzie Notch zapytał obserwujących go użytkowników, jaka powinna być jego następna gra. W ankiecie dał do wyboru dwie opcje: tradycyjnego roguelike’a oraz Minecrafta 2. Na tę chwilę wygrywa ta druga, na którą zagłosowało aż 79,1% użytkowników. Następnie Notch udzielił długiej odpowiedzi pod jednym z komentarzy.

W zasadzie zapowiedziałem Minecrafta 2.

Pomyślałem, że może ludzie NAPRAWDĘ chcą, abym stworzył kolejną grę, która jest bardzo podobna do pierwszej, a ja znowu uwielbiam pracować nad grami.

Nie obchodzi mnie zbytnio, którą grę zrobię jako pierwszą (ani nawet czy zrobię ich więcej), ale wiem, że robię jedną, więc pomyślałem, że totalnie warto spróbować i dać szansę duchowemu następcy Minecrafta. Stworzyłem więc ankietę na ten temat.

Moje intencje są jasne i uczciwe, gdy mówię, że duchowi następcy zwykle są… no wiecie… bez polotu. Tragiczni. Obawiam się, że moja następna gra też może się taka stać i chcę tego za wszelką cenę uniknąć. Czemu więc nie zrobić czegoś, czego ludzie naprawdę chcą i są, jakimś cudem, gotowi dać mi za to nawet więcej pieniędzy?

Oczywiście, jak zaznaczył sam Notch, byłby to jedynie duchowy spadkobierca gry o innym tytule, gdyż prawa do marki posiada Microsoft. Twórca podkreślił zresztą, że nie zamierza w żaden sposób „podstępnie naruszać niesamowitej pracy zespołu Mojang, ani tego co Microsoft uczynił gów***nym”. Wygląda więc na to, że Notchowi nie za bardzo podoba się kierunek, w którym obecnie zmierza rozwój Minecrafta. Choć od razu po tych słowach wypowiedział się na temat firmy nieco pozytywniej.

I szanuję ich za to. To ich praca. Z tego, co rozumiem, pozwalają studiu robić rzeczy po swojemu, co wydaje mi się bardzo sprawiedliwe.

W innym komentarzu Notch ostudził nieco emocje, przyznając, że nie jest pewny, czy uda mu się wydać spadkobiercę Minecrafta, „biorąc pod uwagę, że całe życie był sobą”. Gdzie indziej wspomniał, że jeżeli już, to wypuściłby go we wczesnym dostępie i rozwijał zgodnie z opiniami graczy.

Minecraft

Minecraft

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 18 listopada 2011

Informacje o Grze
8.5

GRYOnline

7.9

Gracze

9.0

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

2

Marcin Bukowski

Autor: Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Przygodowe
2025-01-05
10:08

Xsardass Generał

Xsardass

Wątpię że mu coś z tego wyjdzie. Jego kolejne projekty po MC były porażkami co raczej skłania się na to że MC był dziełem przypadku. Jedyną opcją która mogła by mu zapewnić sukces to gra w stylu MC, ale stworzona ze współpracy ze społecznością która jest zawiedziona obecnym stanem gry.

Komentarz: Xsardass
2025-01-05
10:09

MewsoNs Generał

Jakby zrobił dwójkę nieco bardziej "dorosłą", na silniku z gry Enshrouded ( voxel engine idealnie spełnia potrzeby dowolnego kształtowania świata), to mógłby być to poraz kolejny hit. Na dzisiejsze komputery myślę, że taki postęp jest wskazany i nie ograniczy zbytnio grona odbiorców. Oczywiście sam silnik to nie wszystko, od premiery MC survivale zostały ogromnie rozbudowane o aspekty RPG, urządzania swojego domu/bazy, walki, fabuły itd. itd. Tak sobie myślę, że jest to obecnie jeden z trudniejszych gatunków gier do zrobienia przez poziom obecnych produkcji i wymagania jakie my sami gracze mamy co do tego typu produkcji. Chcemy mięc kilka gier zrobionych dobrze w 1 produkcji, bo i rozwój bohatera powinien być solidny, fabuła interesująca, crafting rozbudowany, budownictwo, świat przedstawiony, ciekawe zadania i satysfakcjonujące nagrody za bo ja wiem zabicie bossa i o właśnie duża ilość różnorodnych przeciwników i solidnie zrobiony system walki. Tak sądze, że to bardzo duże wyzwanie dla twórców i programistów.

Komentarz: MewsoNs
2025-01-05
10:20

Perwol Pretorianin

Gra taka sama jak Minecraft ale z lepszą grafiką, fizyką i mniejszymi blokami. Do tego budowanie maszyn i pojazdów, jak z modem Create, na wzór Medieval Engineers, albo Scrap Mechanic. Taka gra, o ile dobrze zrobiona, byłaby murowanym sukcesem. Tylko znając życie najpewniej Microsoft prędzej zgniecie gościa zanim on zdąży nawet wymyślić jakiś początkowy koncept, o zrobieniu całej gry nie wspominając.

Komentarz: Perwol
2025-01-05
14:19

tynwar Senator

Xsardass
Dla mnie minecraft też nie jest jakąś wielką grą. Po prostu jest zbyt cudaczny i tam nie istnieje fizyka, już nie mówiąc o braku immersji, której brak pogłębia też oderwanie od rzeczywistości (np. wycięcie pnia drzewa, a korona drzewa i tak będzie wisieć, takie różne absurdy). W zasadzie jedyne co wyróżnia tę grę to właśnie gameplay, jednak to jedno z bardzo nielicznych zalet. Fenomen się udał, bo jest oryginalny i ma przyzwoity gameplay, tylko niestety cała reszta odstrasza.

Komentarz: tynwar
2025-01-05
15:32

zanonimizowany1405398 Centurion

Niech zrobi grę w stylu steampunk, też gdzie świat jest zrobiony też z bloków (mod create i rozszerzenia do niego są dobrą inspiracją), można tam robić własne pojazdy (coś na wzór Valkyrien skies i Eureka! Ships!), jest tam więcej mobów, w tym agresywne i niebezpieczne, społeczność modami wyraziła teraz i w przeszłości czego tak naprawdę chcą (w tym ja też). Jeśli powstanie dobra gra z naciskiem na crafting, budowanie i eksplorację to już mnie mają bo na 100% będę taką grę chciał.

Komentarz: zanonimizowany1405398

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl